شرکت اینتل تاریخ انتشار ویندوز 11 را لو داد

مایکروسافت در اوایل تیر ماه از Windows 11 رونمایی کرد. اینتل در سندی که در رابطه با پشتیبانی از برخی پردازنده‌های خود منتشر کرده به تاریخ انتشار ویندوز 11 اشاره کرده است.

شرکت اینتل از شرکای سخت افزاری مهم مایکروسافت است. این شرکت اخیرا تاریخ عرضه ویندوز 11 را با انتشار سندی لو داده است. این سند مربوط به پشتیبانی از برخی پردازنده‌های اینتل است و در آن از بازه ۹ مهر تا ۹ آبان به عنوان زمان انتشار جدیدترین نسخه سیستم عامل مایکروسافت نام برده شده است.

پلتفرم‌های پشتیبانی شده در این سند شامل Apollo Lake، Skylake، Kaby Lake، Coffee Lake، Amber، Gemini، Whiskey، Comet، Ice، Lakefield، Jasper Lake، Tiger Lake، Rocket Lake، DG1 و Elkhard Lake می‌شوند.

مایکروسافت پیش از این به صورت تلویحی گفته بود که کاربران فعلی ویندوز 10 تا سال 2022 ویندوز 11 را دریافت نخواهند کرد. ترکیب اطلاعات منتشر شده ما را به این نتیجه می‌رساند که باید انتظار عرضه دستگاه‌های (سخت افزار‌های) جدید مجهز به ویندوز 11 را در حوالی ماه اکتبر (۹ مهر ماه تا ۹ آبان) داشته باشیم.

تاریخ انتشار ویندوز 11 / پردازنده اینتل

مایکروسافت می‌خواهد پیش از اینکه ویندوز 11 در دسترس عموم مردم قرار گیرد، آن را در اختیار شرکای سخت‌ افزاری خود قرار دهد؛ البته هر شرکتی که سخت افزار و نرم افزار اختصاصی خود را تولید می‌کند نیز ممکن است همین تصمیم را در رابطه با نحوه انتشار به‌روزرسانی‌های مهم سیستم عامل‌ خود بگیرد.

مایکروسافت محصولات سخت افزاری خود را تحت برند سرفیس عرضه می‌کند؛ اما این شرکت شرکای سخت‌ افزاری مختلفی نیز دارد که منفعت آنها در گرو عرضه محصولات سخت افزاری جدید مجهز به ویندوز 11 پیش از عرضه عمومی این سیستم عامل است.

احتمالا هفته‌ها و شاید ماه‌ها پیش از عرضه آپدیت ویندوز 11 برای کاربران ویندوز 10،‌ نسخه کامل این سیستم عامل به صورت عمومی منتشر شود. برخی بر این باور هستند که یک شرکت نرم افزاری همچون مایکروسافت باید دستگاه‌های قدیمی را نیز همزمان با در دسترس قرار گرفتن نسخه جدید نرم افزار برای دستگاه‌های جدید، آپدیت کند.

به نظر شما نحوه زمانبندی مایکروسافت برای انتشار ویندوز 11 منصفانه است؟

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*