اطلاعات شرکت آرامکو

فروش اطلاعات شرکت آرامکو عربستان توسط هکرها به قیمت 5 میلیون دلار

گروه هکری ZeroX حدود یک ترابایت اطلاعات شرکت آرامکو عربستان که طی حمله سایبری در سال گذشته جمع‌آوری کرده بود را به قیمت 5 میلیون دلار به فروش گذاشت.

طی سال گذشته شرکت نفت آرامکوی عربستان با یک حمله سایبری مواجه شد و طی آن هکرها توانستند یک ترابایت از اطلاعات مهم این شرکت را سرقت کنند. اکنون پس از یک سال این هکرها تصمیم گرفتند تا اطلاعات این شرکت نفتی را به قیمت 5 میلیون دلار در شبکه سیاه اینترنت به فروش بگذارند. این در حالی است که شرکت بزرگ نفتی Aramco اعلام کرد این اطلاعات مهم نبوده و روی فعالیت‌های این شرکت تاثیری نگذاشته است.

جزئیات سرقت و فروش اطلاعات شرکت آرامکو

سخنگوی آرامکو نیز در همین راستا با تایید حمله هکری اعلام کرد چنین سرقتی مانع فعالیت ما نشده و آرامکو در حال حاضر از امنیت سایبری بالایی برخوردار است. البته گروه هکری ZeroX و آرامکو هر دو اعلام کردند این سرقت اطلاعات از نوع باج افزار یا هر نوع اخاذی دیگر نبوده است. این گروه هکری در حالی اطلاعات شرکت آرامکو را با قیمت 5 میلیون دلار به فروش گذشته که این اطلاعات شامل مدارک مربوط به پالایشگاه‌های Aramco، اطلاعات شخصی حدود 14 هزار کارمند این شرکت، ویژگی‌های پروژه‌ای سیستم‌ها و تجزیه و تحلیل‌های داخلی به همراه اطلاعات امنیتی نظیر آدرس IP شرکت است.

گروه هکری ZeroX اعلام کرد در حال حاضر با 5 خریدار برای فروش این اطلاعات در حال مذاکره است. گفتنی است شرکت نفتی آرامکوی عربستان طی سال‌های گذشته همواره با حملات سایبری متعددی مواجه شده که حمله سایبری سال 2012 با بدافزار شمعون به عنوان مهم‌ترین حمله سایبری به آرامکو محسوب می‌شود؛ چراکه این بدافزار اطلاعات تمام کامپیوتر‌های شرکت را حذف کرده بود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*