ویروس کرونا گاما

ویروس کرونا گاما در روسیه شناسایی شد

چند مورد از ابتلا به ویروس کرونا گاما در روسیه شناسایی شد. شیوع گونه‌های جدید کروناویروس باعث افزایش تعداد مبتلایان در این کشور شده است.

گونه جدید ویروس کرونا با نام گاما که برای اولین بار در برزیل شناسایی شده بود، اکنون در روسیه نیز مشاهده شده است. خبرگزاری اینترفاکس به نقل از توسعه دهنده واکسن EpiVacCorona روسیه در روز پنجشنبه گفت چند مورد از واریانت گاما در این کشور شناسایی شده است.

روسیه اخیرا با افزایش شدید موارد ابتلا به ویروس کرونا مواجه شده که مقامات این کشور دلیل این موج جدید را سرعت پایین واکسیناسیون و شیوع گونه دلتا اعلام کرده‌اند. در روز پنجشنبه، روسیه 24 هزار و 471 مورد جدید ابتلا به کووید 19 و 796 مورد فوتی ناشی از ویروس کرونا را در 24 ساعت اخیر گزارش کرد.

نگرانی‌ها از شیوع ویروس کرونا گاما و دلتا

EpiVacCorona دومین واکسن روسیه از چهار واکسن ثبت شده است که توسط موسسه وکتور در سیبری ساخته می‌شود. اسپوتنیک وی، گل سرسبد واکسن‌های ساخت روسیه محسوب می‌شود. خبرگزاری اینترفاکس با استناد به این موسسه اعلام کرده که نوع دلتا در سراسر روسیه گسترش یافته و مواردی از گونه گاما نیز مشاهده شده است. این موسسه گفت انوع دلتا و گاما بسیار باعث نگرانی هستند، چرا که این واریانت‌ها به راحتی گسترش می‌یابند و می‌توانند اثربخشی آنتی بادی‌ها را کاهش دهند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*