واکسن جانسون اند جانسون

اثربخشی واکسن جانسون اند جانسون در برابر گونه دلتا کرونا بسیار کم است

محققان با اعلام اینکه اثربخشی واکسن جانسون اند جانسون در برابر گونه دلتا کرونا بسیار کم است توصیه کردند افراد واکسینه شده با این واکسن تک دوز باید یک دوز تقویت‌کننده دریافت کنند.

محققان در بررسی‌های جدید خود دریافتند واکسن تک دوز جانسون اند جانسون نسبت به سایر واکسن‌های کرونا در برابر گونه دلتا کرونا دارای اثربخشی پایین‌تری است. از این رو محققان توصیه کردند افرادی که با این واکسن تک دوز واکسینه شدند باید یک دوز تقویت‌کننده نیز دریافت کنند.

در حالی اثربخشی این واکسن تک دوز در مقابل گونه دلتا ویروس کرونا پایین گزارش شده که مدتی قبل متای مامن، رئیس بخش تحقیق و توسعه شرکت داروسازی Johnson & Johnson با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرده بود مطالعات 8 ماه اخیر نشان می‌دهد این واکسن آنتی بادی خنثی‌کننده بسیار قدرتمندی را تولید می‌کند که علاوه بر اینکه میزان اثربخشی آنها کاهش پیدا نخواهد کرد، بلکه با گذشت زمان تقویت خواهد شد و می‌تواند در برابر گونه‌های مختلف این ویروس مقاوم باشد.

دریافت دوز تقویت‌کننده واکسن جانسون اند جانسون

محققان در بررسی‌های جدید خود نمونه‌های خون افرادی که واکسن‌های مدرنا، فایزر و جانسون اند جانسون را برای مقابله با نوع دلتا این ویروس دریافت کرده بودند مورد بررسی قرار دادند. نتایج این بررسی‌ها نشان می‌دهد سطح آنتی بادی افرادی که واکسن Johnson & Johnson را دریافت کردند در مقابل گونه دلتا 5 تا 7 برابر کمتر است، اما سطح آنتی بادی افرادی که فایزر و مدرنا دریافت کردند بودند فقط 3 برابر کمتر بود.

طبق این مطالعه، واکسن آسترازنکا که بر پایه فناوری مشابه جانسون اند جانسون توسعه پیدا کرده است نیز در برابر گونه دلتا فقط 33 درصد اثربخشی داشت. محققان در همین راستا اعلام کردند 13 میلیون آمریکایی که واکسن Johnson & Johnson را برای مقابله با کرونا دریافت کردند، باید برای در امان ماندن از نوع دلتا یک دوز تقویت‌کننده دریافت کنند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*