وان پلاس نورد 2

وان پلاس نورد 2 5G با تراشه دایمنسیتی 1200 AI و شارژ ۶۵ وات معرفی شد

گوشی وان پلاس نورد 2 – OnePlus Nord 2 با تراشه مدیاتک دایمنسیتی 1200 AI و دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی از راه رسید. نسل جدید نورد از شارژ سریع ۶۵ وات پشتیبانی می‌کند.

نورد 2 را می‌توان جانشین بر حق گوشی پر طرفدار نورد دانست و وان پلاس با عرضه آن بار دیگر این پرسش را در میان کاربران مطرح کرده است که یک گوشی پرچمدار باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد و البته این ویژگی‌ها با چه قیمتی در اختیار شما قرار گیرند؟

وان پلاس نورد 2 برخی ویژگی‌های گوشی‌های بالا رده را دارد و این ویژگی‌ها را نیز در حالی ارائه می‌دهد که قیمت این گوشی آن را یک دستگاه میان رده معرفی می‌کند. نسل جدید نورد نیز می‌تواند لقب قاتل پرچمداران را یدک بکشد.

وان پلاس نورد 2

وان پلاس Nord 2 به صفحه نمایش ۶.۴۳ اینچی امولد با رزولوشن +FHD و نرخ تازه‌سازی ۹۰ هرتز مجهز شده است. وان پلاس تصمیم گرفته به جای استفاده از دوربین سلفی دوگانه نسل قبل از تنها یک دوربین ۳۲ مگاپیکسلی استفاده کند. البته دوربین مورد بحث عملکرد خوبی در هنگام ثبت تصاویر مختلف خواهد داشت؛ اما بدون شک نبود دوربین فوق عریض حس خواهد شد.

از طرفی نورد 2 از اسپیکر دوگانه بهره می‌برد؛ این در حالی است که نسل قبل این گوشی با تنها یک اسپیکر عرضه شده بود. در بدنه پشتی دستگاه نیز شاهد سه دوربین هستیم. نسل اول نورد از 4 دوربین بهره می‌برد؛‌ اما دوربین اصلی نورد ۲  از حسگر بسیار قدرتمند‌تر سونی IMX766 بهره می‌برد. این حسگر ۵۰ مگاپیکسلی در گوشی پرچمدار وان پلاس 9 پرو نیز استفاده شده است.

وان پلاس نورد 2

از قابلیت‌های این دوربین می‌توان به لرزشگیر اپتیکال برای ثبت تصاویر و ویدیو‌های بدون لرزش و فناوری همپوشانی دیجیتال HDR سونی اشاره کرد. این فناوری با ترکیب تصاویر حاصل از دو اکسپوژر مختلف به ثبت بهتر تصاویر با کنتراست بالا کمک می‌کند. وان پلاس همچنین یک دوربین فوق عریض ۸ مگاپیکسلی و یک حسگر مونوکروم ۲ مگاپیکسلی را نیز در کنار دوربین اصلی قرار داده است.

وان پلاس همیشه گوشی‌های خود را با تراشه‌های کوالکام عرضه کرده است؛ اما این بار با تغییر رویکردی مهم به تراشه مدیاتک دایمنسیتی 1200 AI روی آورده است. عملکرد این تراشه در حد و اندازه نمونه‌های پرچمدار است و در کنار ۶، ۸ یا ۱۲ گیگ رم و ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایت حافظه ذخیره سازی قرار گرفته است.

از دیگر مشخصات نورد 2 می‌توان به باتری ۲ سلولی ۴۵۰۰ میلی‌آمپری و شارژ سریع ۶۵ وات Warp Charge اشاره کرد. این باتری می‌تواند شما را تا دو روز همراهی کند و پس از آن نیز می‌توانید در تنها سی دقیقه گوشی خود را به طور کامل شارژ کنید. در بخش نرم افزاری نیز شاهد حضور اکسیژن او اس 11.3 هستیم که بر پایه اندروید 11 است. وان پلاس وعده ارائه دو آپدیت مهم اندروید و سه سال به‌روزرسانی امنیتی ماهیانه را داده است.

نورد 2 در سه رنگ مه آبی، خاکستری و سبز جنگلی عرضه شده است. رنگ خاکستری دارای بافتی درخشان است و رنگ سبز جنگلی نیز فقط مخصوص بازار هند است و در بدنه پشتی آن از نوعی چرم گیاهی استفاده شده است.

مدل پایه وان پلاس نورد 2 با ۶ گیگ رم و حافظه ۱۲۸ گیگابایتی ۳۹۹ یورو قیمت خواهد داشت و فروش آن نیز از 6 مرداد ماه در هند و اروپا آغاز خواهد شد؛ البته قیمت این گوشی در مناطق مختلف متفاوت خواهد بود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*