فناوری Wi-Fi 6

سرعت، کیفیت و امنیت بیشتر با فناوری Wi-Fi 6 در مودم ها و روترهای هواوی

با فناوری Wi-Fi 6 در مودم‌ها و روترهای هواوی می‌توانید سرعت، کیفیت و امنیت بیشتر را تجربه کنید. در ادامه با بهترین قابلیت‌های وای فای ۶ در این تجهیزات آشنا می‌شوید.

با توجه به تخصصی که شرکت بزرگ هواوی در صنعت مخابرات و ارتباطات دارد، این کمپانی چینی در حوزه مودم‌ها و روترهای خانگی و اداری هم به طور گسترده‌ای فعالیت می‌کند. حتما در جریان هستید که مدتی است جدیدترین استاندارد وای فای یعنی فناوری Wi-Fi 6 نیز از راه رسیده و اکنون می‌توانیم قابلیت‌های این تکنولوژی جدید را در مودم‌ها و روترهای هواوی نیز ببینیم.

استاندارد وای فای ۵ یا همان 802.11ac رایج‌ترین استاندارد حال حاضر وای فای است و بیشتر محصولات الکترونیکی،‌ از گوشی های هوشمند گرفته تا روترها و مودم‌ها و لپ تاپ‌ها از این فناوری پشتیبانی می‌کنند. این استاندارد در سال ۲۰۱۳ میلادی تاییدیه گرفت و در سال بعد یعنی ۲۰۱۴ وارد مودم‌ها و شبکه های بی سیم شد. بنابراین وای فای ۵ یک فناوری رایج، اما قدیمی به شمار می‌رود.

فناوری Wi-Fi 6

در سال ۲۰۱۸، فناوری وای فای ۶ یا 802.11ax تاییدیه دریافت کرد. از مهم‌ترین ویژگی‌های این فناوری باید به حداکثر سرعت ۱۰ گیگابیت بر ثانیه، مصرف انرژی کمتر، امنیت بیشتر و اختلال کمتر در محیط‌های شلوغ اشاره کنیم. در عمل، ما به تازگی وارد عصر Wi-Fi 6 شده‌ایم، اما هواوی پا را فراتر از این گذاشته و فناوری Wi-Fi 6 Plus را معرفی کرده و حداکثر سرعت را ارائه داده است. گوشی های هوشمند مجهز به وای فای ۶ هواوی و روترهایی مانند مدل AX3 هواوی، بیشترین سازگاری را در ارتباطات داشته و به همین خاطر بیشترین سرعت و بهینه‌ترین مصرف انرژی را در اختیار کاربران قرار می‌دهند.

در ادامه قصد داریم به معرفی برخی از مهم‌ترین ویژگی‌ها و قابلیت‌های فناوری Wi-Fi 6 در مودم‌ها و روترهای هواوی بپردازیم.

مهم‌ترین قابلیت‌های فناوری Wi-Fi 6 در مودم‌ها و روترهای هواوی

سیگنال قدرتمندتر

گوشی های هوشمند دارای قابلیت پشتیبانی از وای فای ۶ قادر هستند سیگنال‌هایی با ۶ دسیبل توان بیشتر را به روتر یا مودم ارسال کنند. علاوه بر این، سیگنال‌های مودم هم قوی‌تر است و به راحتی می‌توانند از اجسام سختی مانند دیوار و پله‌ها عبور کنند. بنابراین کاربران اصلا نگرانی از بابت آنتن‌دهی ضعیف وای فای در خانه یا دفتر کار خود نخواهند داشت.

سرعت فراتر از حد انتظار

با توجه به مدولاسیون 1024-QAM و پهنای باند فرکانسی ۱۶۰ مگاهرتز در مودم‌های وای فای ۶ هواوی، این تجهیزات می‌توانند به سرعت اسمی ۳ هزار مگابیت بر ثانیه نیز دسترسی داشته باشند. با چنین سرعتی دیگر باید با لگ و بافرینگ خداحافظی کنید و تماشای آنلاین فیلم و گیمینگ به تجربه‌ای لذت‌بخش و بی وقفه برای شما تبدیل خواهد شد.

اتصالات بیشتر

بر عکس روترهای قدیمی، مودم‌ها و روترهای جدید هواوی این امکان را فراهم می‌کنند که کاربران متعددی بدون تحت تاثیر قرار گرفتن کیفیت اتصال، به این تجهیزات متصل شوند. برای نمونه بد نیست اشاره کنیم که پردازنده‌های موجود در مودم هواوی AX3 توانایی پشتیبانی از ۱۲۸ دستگاه را دارند. بنابراین در محیط‌های شلوغ با حضور کاربران پرتعداد، عملکرد روتر و مودم تحت تاثیر قرار نمی‌گیرد و شاهد افت کیفیت نخواهیم بود.

فناوری Wi-Fi 6

افزایش امنیت شبکه

بیشتر مودم‌هایی که از فناوری Wi-Fi 6 پشتیبانی می‌کنند، سیستم امنیتی بهتری نیز دارند. برخی محصولات خاص در هر دو بخش سخت افزاری و نرم افزاری محافظت می‌شوند که برای مثال می‌توان به بخش محافظت سخت افزاری و نرم افزاری از داده‌های کاربران در پردازنده اصلی مودم AX3 هواوی اشاره کنیم. این مودم گواهی امنیتی CC EAL5 را دریافت کرده و بنابراین در محیط‌های تجاری شلوغ هم امنیت اطلاعات کاربران تضمین می‌شود.

جمع بندی

در انتها لازم است بگوییم که با توجه به تخصص هواوی در حوضه ارتباطات و مخابرات، روترها و مودم‌های این شرکت چینی همیشه از بهترین کالاهای سبد محصولات هواوی محسوب می‌شوند. خوشبختانه این محصولات هم‌اکنون وارد بازار ایران نیز شده‌اند و کاربران می‌توانند مودم‌های همراه، مودم‌های 4G ثابت و روترهای هواوی را با خدمات پس از فروش رسمی و قیمت مناسب در بازار کشور بخرند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*