قابلیت هشدار زلزله

قابلیت هشدار زلزله در گوشی های هواوی مجهز به HMS

قابلیت هشدار وقوع زلزله در گوشی های هواوی ارائه می‌شود. با این قابلیت، کاربران به وسیله دریافت هشدار روی گوشی، از وقوع زمین لرزه باخبر می‌شوند.

هواوی قابلیت جدیدی را به گوشی های هوشمند خود آورده که می‌تواند به حفظ جان کاربران کمک زیادی کند. قابلیت هشدار زلزله امکان جدیدی است که در گوشی های هوشمند هواوی ارائه می‌شود و به وسیله آن کاربران با دریافت یک هشدار روی گوشی خود از وقوع زمین لرزه مطلع می‌شوند و می‌توانند اقدامات ایمنی لازم را انجام دهند. در آخرین تغییرات، این فناوری هواوی امکانات جالب دیگری را نیز دریافت کرده که در ادامه به معرفی آن می‌پردازیم.

رابط کاربری گوشی های هوشمند هواوی همیشه جزو بهترین و پرقابلیت‌ترین رابط‌های کاربری در دنیای گوشی های هوشمند بوده است و همواره ویژگی‌های جدید و جالبی به این رابط کاربری اضافه می‌شود. هواوی قابلیت‌های مفیدی را در گوشی‌های خود به کاربران ارائه می‌دهد که می‌تواند راهکاری ارزشمند برای نجات کاربران محسوب شوند که جدیدترین آنها، قابلیت هشدار وقوع زلزله است.

نحوه کارکرد قابلیت هشدار زلزله در گوشی های هواوی

کاربران چینی گزارش داده‌اند که این قابلیت با نام Earthquake Warning به صورت نوتیفیکشن هشدار در گوشی های مجهز به سرویس‌های موبایلی HMS هواوی در اختیار کاربران قرار گرفته است. این ویژگی در چنین گوشی‌هایی، دو نوع هشدار یا نوتیفیکیشن را برای کاربران می‌فرستد که شامل سطح هشدار فاجعه‌بار و هشدار جهت آگاهی می‌شود. این دو نوع هشدار، همانطور که از نامشان پیداست، برای آگاهی از دو سطح متفاوت از خطر ارسال می‌شوند و با توجه به نوع داده‌های دریافت شده برای حادثه احتمالی، نوع نوتیفیکیشن هشدار برای کاربر نیز تغییر می‌کند. این هشدارها از طریق پخش آلارم توسط دستگاه و نمایش نوتیفیکیشن به اطلاع کاربران می‌رسد.

لازم است یادآوری کنیم که در زمان وقوع زلزله، شدت لرزش در منطقه از فاصله از مرکز لرزش و شدت یا بزرگی آن تاثیر می‌گیرد. به این ترتیب که هر چقدر به مرکز لرزش نزدیک‌تر باشید یا شدت وقوع لرزش بیشتر باشد، میزان و احساس تاثیر زمین لرزه توسط شما بیشتر می‌شود و متناسب با آن شدت تخریب هم افزایش پیدا می‌کند. به همین صورت، هرچه فاصله شما از مرکز زلزله بیشتر باشد، قدرت تخریب به تدریج کمتر می‌شود.

قابلیت هشدار زلزله

این قابلیت هواوی بر اساس کانون زمین لرزه، شدت تخمینی و سطح هشدار، داده‌های هشدار را برای تجهیزات حاضر در منطقه مورد نظر با در نظر گرفتن فاصله، ارسال می‌کند. در واقع در مناطقی که شدت لرزش ضعیف‌تر است، فقط یک پیام اطلاع‌رسانی به کاربر فرستاده می‌شود تا برای انجام اقدامات ایمنی آمادگی لازم را داشته باشد. اما در صورتی که احتمال وقوع زلزله شدیدتر باشد، هشدار نیز به صورت جدی‌تر ارسال می‌شود و این سیستم تلاش می‌کند تا به هر روشی، کاربر را از شدت بالای حادثه مطلع کند.

قابلیت هشدار زلزله در گوشی های هواوی همچنین اطلاعات ضروری و اقدامات پزشکی لازم را هم در مواقع بحرانی در اختیار کاربران قرار می‌دهد. این قابلیت هم‌اکنون در گوشی های مجهز به HMS هواوی در چین فعال شده است و احتمالا در آینده نزدیک در دسترس سایر کاربران در نقاط مختلف جهان قرار خواهد گرفت.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*