پلتفرم بومی خودرو هوشمند

یک شرکت دانش بنیان موفق به طراحی پلتفرم بومی خودرو هوشمند شد

یک شرکت دانش بنیان توانست پلتفرم بومی خودرو هوشمند را طراحی و تولید کند. این پلتفرم زمینه تولید خودرو متصل به اینترنت در کشور را فراهم خواهد کرد.

هدی اسکندری، مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان تولیدکننده پلتفرم خودرو متصل عنوان کرد در حال حاضر خودروهای هوشمند یا متصل به اینترنت در کشورهای مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرند و بسیاری از خودروسازان بزرگ نیز به طراحی و تولید این خودروها روی آوردند.

جزئیات طراحی پلتفرم بومی خودرو هوشمند

اسکندری در ادامه گفته‌های خود افزود برای تولید خودرو متصل به ایجاد زیرساخت ارتباطی و کسب و کار آن نیاز است تا بتوان انواع سرویس‌های ارزش افزوده را بدون صرف زمان روی یک بستر ارائه کرد. در همین راستا در این شرکت دانش بنیان موفق به ساخت و طراحی زیرساخت ‌کامل خودرو متصل شدیم که هم‌اکنون این پلتفرم به مرحله بهره‌برداری نیز رسیده است.

طبق گفته اسکندری، از آنجایی که در هر خودرو تعداد زیادی واحدهای کنترل وجود دارد و با توجه به تنوع خودرو در بازار، شناخت زبان‌های طراحی آنها به زیرساخت دقیق و جدیدی نیاز دارد. به همین دلیل توانستیم پلتفرمی را طراحی کنیم که این زیرساخت را برای خودرو متصل فراهم خواهد کرد. وی با اعلام این که دانش ارتباط با خودرو به عنوان اساس پلتفرم خودرو متصل محسوب می‌شود گفت پلتفرمی که در این شرکت طراحی شده از امکان ارتباط دو طرفه با خودرو بهره می‌برد و امکان ارسال فرمان به عملگرهای خودرو را نیز فراهم می‌کند.

وی افزود در کنار طراحی این پلتفرم خودرو هوشمند متصل توانستیم دو محصول ردیاب پلاس اولترا و دیاگ بلوتوثی را نیز تولید کنیم که این دو محصول فقط دو نمونه از محصولاتی محسوب می‌شوند که طبق این پلتفرم زمینه ایجاد خودرو متصل را فراهم می‌کنند. محصولات دیگری نظیر تلماتیک و سرویس‌های ارزش افزوده نیز روی این پلتفرمی که طراحی کردیم قابل ارائه هستند.

پلتفرم بومی خودرو هوشمند

اسکندری با اعلام این که موضوع مدیریت ناوگان حمل و نقل با خودروی متصل تفاوت دارد افزود بسیاری از شرکت‌های دانش بنیان و غیر دانش بنیان با هدف مدیریت ناوگان حمل و نقل محصولاتی را ارائه کردند، اما ما در این شرکت موفق شدیم از نظر سخت افزاری و نرم افزاری در حوزه خودرو متصل چند محصول را تولید کنیم.

این مدیرعامل شرکت دانش بنیان در ادامه گفته‌های خود بیان کرد سامانه‌های مدیریت ناوگان فقط برای کنترل و مدیریت ناوگان حمل و نقل طراحی شده‌اند و در برخی سامانه‌ها ارتباط یک‌طرفه و محدود بر بستر پروتکل OBD فقط با ECU موتور خودرو امکان‌پذیر است. این ارتباط محدود فقط می‌تواند پارامترهای موتور خودرو مرتبط به استاندارد آلایندگی را بخواند، اما بحث خودروهای متصل فراتر از چنین موضوع‌هایی است. وی افزود در واقع قابلیت مدیریت ناوگان حمل و نقل بخش کوچکی از قابلیت‌های پلتفرم خودروی متصل محسوب می‌شود.

اسکندری در ادامه با اعلام این که تا به امروز برای توسعه بستر خودروهای متصل اقدامات خاصی به انجام نرسیده، گفت تجمیع سوابق و دانش فنی مورد نیاز در شاخه‌های تخصصی متنوع در این شرکت باعث شد تا بتوانیم پلتفرم خودرو متصل و چند محصول دیگر را تولید کنیم. اسکندی افزود هم‌اکنون با یکی از خودروسازان برای استفاده از این محصول دانش بنیان رایزنی‌هایی را به انجام رسانده‌ایم و این خودروساز پس از 1.5 سال آزمایش توانست تاییدیه استفاده از پلتفرم خودروی متصل و دو محصول ردیاب پلاس اولترا و دیاگ بلوتوثی را ارائه کند. همچنین به زودی این محصولات روی خودروهای تولیدی این خودروساز مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*