طرح فضای مجازی مجلس

اصل 85 ‌‌‌شدن طرح صیانت از فضای مجازی در مجلس تصویب شد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی، امروز 6 مرداد 1400 ، با اصل 85 ‌‌‌شدن طرح صیانت از فضای مجازی موافقت کرده و رسما آن را تصویب کردند.

موضوع طرح صیانت از فضای مجازی مدتی است به بحث مهمی در کشور مبدل شده و ابهامات موجود در این طرح بسیاری از مردم و فعالین این حوزه را نگران کرده است.

طرح صیانت از فضای مجازی طبق اصل 85 قانون اساسی بررسی خواهد شد

با این حال، دقایقی پیش نمایندگان مجلس شورای اسلامی با 121 رای موافق با اصل 85 ‌‌‌شدن طرح صیانت از فضای مجازی موافقت کرده و بررسی این طرح را به کمیسیون های داخلی مجلس شورای اسلامی واگذار کردند.

اصل 85 قانون اساسی چیست؟

در بخشی از اصل ۸۵ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران آمده که مجلس نمی‌تواند اختیار قانون‌گذاری را به شخص یا هیئتی واگذار کند، ولی در موارد ضروری می‌تواند اختیار وضع بعضی از قوانین را با رعایت اصل هفتاد و دوم به کمیسیون‌های داخلی خود تفویض کند، در این صورت این قوانین در مدتی که مجلس تعیین می‌نماید به صورت آزمایشی اجرا می‌شود و تصویب نهایی آنها با مجلس خواهد بود.

در نظر داشته باشید که هنوز تصویب یا عدم تصویب طرح صیانت از فضای مجازی مشخص نیست و طرح مذکور در کمیسیون فرهنگی بررسی شده و بدون ارجاع به صحن علنی مجلس به شورای نگهبان ارسال و در صورت تائید، به صورت آزمایشی اجرا خواهد شد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

13 دیدگاه

  1. کل دلخوشی و شغلمون همین یه اینترنت بود اونم آزمون بگیرید 💐تسلیت به همه

  2. دولت فاسد ایران جز درد فقر و جنایت در حق مردم مظلوم ایران هیچ کاره مثبتی ازش ندیدیم.

  3. اینههههه 🇮🇷💪🇮🇷💪🇮🇷💪 درود بر دلسوزان این کشور انقلابی ❤❤❤ یک درصد مخالفان این نظام چقدر سوختن 🤣🤣🤣 خودشون هم خوب میدونن ۹۹درصد مردم انقلابی و اسلامی ایران خواستار ممنوعیت اینترنت ساخت غرب استکبار و گیم های آنلاین هستند 💪🇮🇷💪🇮🇷💪🇮🇷 چرا باید اینترنت ساخت دشمن مردم ایران انقلابی در کشور ما باشه ؟؟؟؟ به زودی پوزه غرب پلید را به خاک میمالیم 💪🇮🇷💪🇮🇷💪🇮🇷💪🇮🇷

  4. از بی عرضگی ملته / و…..

  5. فقط همینو کم داشتیم بین اینهمه بدبختی.
    کل دلخوشیمون و شغلمون یه اینترنته ، اونم ازمون بگیرید
    ۲ سال بعد تو این مملکت نفس کشیدن هم پولی میشه
    متاسفم واسه همتون
    بدبختمون کردین خدا بدبختتون کنه که هیچ حق انتخابی نداریم و همش شما واسمون تصمیم میگیرید.
    آقای رئیسی سالی که نکوست از بهارش پیداست