دستگاه های غیر مجاز استخراج رمز ارز

توانیر نسبت به ورود گسترده دستگاه های غیر مجاز استخراج رمز ارز از چین هشدار داد

مدیرعامل توانیر نسبت به ورود گسترده دستگاه های غیر مجاز استخراج رمز ارز از چین به ایران به ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز هشدار داد.

طی ماه‌های اخیر دولت چین برای ممنوعیت استخراج ارزهای دیجیتالی در این کشور سیاست‌های سخت‌گیرانه‌ای را اعمال کرده است و به همین دلیل بسیاری از فعالان این حوزه به دنبال خروج دستگاه های استخراج رمز ارز از چین به سایر کشورها هستند. در حالی ماینرها قصد خروج از چین را دارند که بیش از 50 درصد ظرفیت استخراج رمز ارزها در کل دنیا به کشور چین تعلق دارد. در چنین شرایطی، مدیرعامل توانیر نسبت به ورود گسترده دستگاه های غیر مجاز استخراج رمز ارز از چین به ایران به ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز هشدار داد.

ورود گسترده دستگاه های غیر مجاز استخراج رمز ارز از چین

محمد حسن متولی زاده، رئیس هیئت‌مدیره و مدیرعامل شرکت توانیر با نوشتن نامه‌ای به مویدی خرم آبادی، رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در خصوص احتمال افزایش ورود دستگاه های غیرمجاز استخراج ارزهای دیجیتالی و لزوم در نظر گرفتن تمهیدات سخت‌گیرانه‌تر هشدار داد. متن نامه مدیرعامل توانیر به شرح زیر است:

با عنایت به اخبار منتشر شده در رسانه‌های کشور چین و همچنین رسانه‌های جهانی، دولت چین در حال اعمال سیاست‌های بسیار سخت گیرانه برای ممنوعیت استخراج رمزارزها در چین است و این امر باعث خروج اکثریت قریب به اتفاق دستگاه های استخراج رمزارز از کشور مذکور خواهد شد که بیش از ۵۰ درصد ظرفیت استخراج رمزارزها در کل دنیا را به خود اختصاص داده است.

از آنجایی که قیمت حامل‌های انرژی در ایران به صورت یارانه‌ای و ناچیز در مقایسه با قیمت‌های جهانی عرضه می‌شود، احتمال ورود تعداد زیادی از دستگاه‌های مذکور از چین به کشورمان از طریق مبادی غیررسمی در هفته‌های پیش رو بسیار بالا ارزیابی می‌شود. لذا، با توجه به تبعات زیان بار اقتصادی، اجتماعی و امنیتی این مساله، خواهشمند است دستور فرمایید در روزها و هفته‌های آتی تمهیدات سخت‌گیرانه‌تری به منظور جلوگیری از ورود غیر قانونی دستگاه های استخراج رمزارز به کشور معمول فرمایند.

تصویر نامه

دستگاه های غیرمجاز استخراج رمز ارز

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*