شرکت های دانش بنیان

امضای تفاهم نامه حمایت از شرکت های دانش بنیان توسط همراه اول، بانک تجارت و صندوق نوآوری

تفاهم نامه سه جانبه حمایت از شرکت های دانش بنیان با تاکید بر بومی سازی توسط شرکت‌های همراه اول، بانک تجارت و صندوق نوآوری و با حمایت هزار میلیاردی همراه اول به امضا رسید.

اداره کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران در گزارشی اعلام کرد تفاهم نامه حمایت از شرکت های دانش بنیان به امضا رسیده است. آیین امضای این تفاهم نامه سه جانبه با عنوان «حمایت از توسعه، تجاری‌سازی فناوری‌ها و تامین مالی شرکت‌های دانش بنیان» بین شرکت‌های همراه اول، بانک تجارت و صندوق نوآوری و شکوفایی و به همت مرکز تحقق و توسعه همراه اول برگزار شد.

جزئیات تفاهم نامه حمایت از شرکت های دانش بنیان

در قالب این تفاهم نامه سه جانبه، قرار شده همراه اول و صندوق نوآوری و شکوفایی با مشارکت بانک تجارت، از شرکت‌های دانش بنیان معرفی شده از طرف مرکز تحقیق و توسعه همراه اول، حمایت‌های مالی، معنوی و فنی کنند. این حمایت‌ها در راستای خرید کالای آماده و ساخت کالاهای مورد نیاز پروژه‌های تحقیق و توسعه مجموعه همراه اول و با تاکید بر شرکت‌های دانش بنیان صورت می‌گیرد.

بر اساس اطلاعات منتشر شده، قرار است اعتبارات لازم برای این حمایت‌ها از منابع داخلی بانک تجارت و طبق سازوکار درج شده در تفاهم‌نامه بین بانک و صندوق نوآوری و بر حسب توافق همراه اول با شرکت دانش بنیان تامین شود. رایزنی‌ها و پیگیری‌های لازم برای تسهیل و عقد تفاهم‌نامه مذکور بین همراه اول، بانک تجارت و صندوق نوآوری از پاییز سال ۱۳۹۹ شروع شده بود و سرانجام این قرارداد پس از برگزاری جلسه‌های متعدد کارشناسی در تابستان ۱۴۰۰ به امضا رسید. به موجب این تفاهم‌نامه، فرصت‌های زیادی به منظور حمایت از شرکت های دانش بنیان، توسعه فرهنگ بومی سازی و تولید داخل در کشور ایجاد خواهد شد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*