طرح صیانت از فضای مجازی

انتقاد نماینده مجلس از تصویب طرح صیانت از فضای مجازی

یک نماینده مجلس با انتقاد از تصویب طرح صیانت از فضای مجازی گفت این طرح با مسدودسازی شبکه‌های اجتماعی به اقتصاد و روابط مردم آسیب جبران‌ناپذیری وارد خواهد کرد.

طرح صیانت از فضای مجازی در حالی امروز 6 مرداد 1400 در مجلس به تصویب رسید که بسیاری از فعالان مجازی و برخی از نمایندگان مجلس به صورت جدی با اجرای آن مخالف هستند. در همین راستا محمود زاده، یکی از نمایندگان مجلس عنوان کرد بر اساس اصل ۸۵ مجلس در شرایط ضروری طرح به کمیسیون ارجاع داده می‌شود، اما در شرایط فعلی چه نیازی است که طرح محدود کردن فضای مجازی را به کمیسیون ارجاع دهیم. ما می‌بایست تمام نمایندگان را در مسائل اساسی دخیل کنیم.

ضرر طرح صیانت از فضای مجازی به اقتصاد

این نماینده مجلس در ادامه گفته‌های خود بیان کرد طبق این طرح اگر یک شبکه اجتماعی خارجی نتواند ظرف مدت 4 ماه در ایران دفتر تاسیس کند که البته به دلیل تحریم‌ها امکان ایجاد دفتر برای آنها دشوار خواهد بود، پس از این مدت شبکه‌های اجتماعی مسدود خواهند شد که نتیجه آن تعطیلی کسب‌وکار‌ها، ارتباطات اجتماعی و شغل‌های متعدد در کشور خواهد بود. این طرح در شرایطی تصویب شد که به دلیل شرایط کرونایی بسیاری از مبادلات و کسب‌وکارها از طریق شبکه‌های اجتماعی به انجام می‌رسند.

محمود زاده خاطرنشان کرد:

این طرح باعث مسدودسازی شبکه‌های اجتماعی خواهد شد و آسیب جبران‌ناپذیری به اقتصاد و روابط مردم وارد خواهد کرد. اگر این شبکه‌های مجازی نبودند آموزش و پرورش در این دوران کرونایی چگونه می‌توانست دانش آموزان را پوشش دهد.

علاوه بر محمود زاده، حسن محمد یاری یکی دیگر از نمایندگان مجلس نیز با انتقاد از طرح صیانت از فضای مجازی عنوان کرد محدودیت‌هایی که در این طرح لحاظ شده باعث آسیب به خود اشتغالی می‌شود. وی افزود به پلتفرم‌های خارجی چهار ماه مهلت داده می‌شود تا دفاتر خود را در ایران راه‌اندازی کنند که به دلیل تحریم‌ها چنین کاری امکان‌پذیر نخواهد بود. از این رو پس از 4 ماه این پلتفرم‌ها مسدود شده و کسب‌وکارها با آسیب جدی مواجه خواهند شد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. خدا لعنت کنه این دولت فاسد ایران که جز درد فقر و جنایت در حق مردم مظلوم ایران هیچ کاره مثبتی ازش ندیدیم.