وزیر ارتباطات دولت رئیسی

گزینه‌های احتمالی وزیر ارتباطات دولت رئیسی و موضع آنها در برابر فضای مجازی

این روزها بحث کابینه دولت سیزدهم بسیار داغ شده است. در این مطلب گزینه‌های احتمالی وزیر ارتباطات دولت رئیسی و موضع آنها در برابر فضای مجازی را بررسی می‌کنیم.

هم‌اکنون زمان کمی تا آغاز به کار دولت سیزدهم باقی مانده است. در این میان بحث و گمان‌های زیادی در رابطه با دیدگاه سید ابراهیم رئیسی نسبت به اینترنت و فضای مجازی وجود دارد و بسیاری معتقد هستند که وی مواضع سخت‌گیرنه‌ای نسبت به اینترنت و فضای مجازی خواهد داشت.

این در صورتی است که رئیسی در مصاحبه‌های خود به طور مکرر این اظهار نظرات را کذب خوانده و حتی به سه دهک پایین جامعه وعده داده که در دوران ریاست جمهوری او می‌توانند به صورت رایگان از اینترنت استفاده کنند. علاوه بر این راه اندازی اینترنت ملی در دوران ریاست جمهوری سید ابراهیم رئیسی در شرایطی قوت گرفته است که وزیر ارتباطات کنونی کشور (محمدجواد آذری جهرمی) بارها مدعی شده است که در دوران وی با تلاش‌های صورت گرفته بیش از نیمی از زیرساخت‌های اینترنت ملی تکمیل شده و این پروژه فاصله بسیاری کمی تا بهره‌برداری دارد.

اکنون باید منتظر ماند و دید که نحوه عملکرد وزیر ارتباطات بعدی چگونه خواهد بود و با زیرساخت تکمیل شده اینترنت ملی چه خواهد کرد؟ آیا وی نیز برای تکمیل این پروژه تلاش حداکثری خواهد کرد؟ این مسائل باعث شده تا گزینه‌های احتمالی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در دولت سیزدهم برای مردم اهمیت زیادی پیدا کند.

چه کسی وزیر ارتباطات دولت رئیسی می‌شود؟

عده‌ای از کارشناسان معتقد هستند که سید ابراهیم رئیسی وزیر ارتباطات دولت احمدی نژاد یعنی رضا تقی پور را به عنوان وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات انتخاب خواهد کرد. این در صورتی است که تقی پور در دوران وزارت خود به شدت پیگیر پایین آوردن سرعت اینترنت بود و موضع سختگیرانه‌ای نسبت به فضای مجازی داشت.

زمانی بحث در مورد انتصاب تقی پور به عنوان وزیر ارتباطات قوت گرفت که برخی مدعی شدند وی رئیس ستاد انتخاباتی سید ابراهیم رئیسی شده است؛‌ اما این موضوع از سوی ستاد انتخاباتی رئیسی رد شد و بیان شد که وی در ستاد رئیسی هیچ نقشی ندارد.

وزیر ارتباطات دولت رئیسی

یکی دیگر از گزینه‌هایی که احتمال انتصاب وی به عنوان وزیر ارتباطات وجود دارد،‌ مهدی اخوان بهابادی 43 ساله است که از او به عنوان نخبه یزدی یاد می‌شود. وی در کنکور سراسری سال 75 و کنکور کارشناسی سال 78 موفق به کسب رتبه اول شد و همچنین در المپیاد مهندسی برق سال 79 نیز به رتبه نخست دست پیدا کرد.

وی که هم‌اکنون به عنوان مدیرعامل شرکت همراه اول مشغول به فعالیت است، مدتی به عنوان دبیر شورای عالی فضای مجازی و رئیس مرکز ملی فضای مجازی و پس از آن به عنوان قائم مقام رئیس سازمان صدا و سیما مشغول به فعالیت بود.

با تمام این مسائل مشخص نیست که بهابادی نسب به فضای مجازی چه موضعی خواهد گرفت و باید منتظر ماند و دید که آیا او به عنوان وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات دولت سیزدهم منصوب خواهد شد یا شخص دیگری به این سمت دست خواهد یافت.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*