اینترنت ملی

درخواست خاتمی از رئیسی: قطع ارتباط اینترنت ایران با جهان و راه اندازی اینترنت ملی

احمد خاتمی، امام جمعه موقت تهران از رئیسی خواست ارتباط اینترنت ایران با جهان را قطع کند و هر چه زودتر اینترنت ملی را راه بیندازد.

در حالی که این روزها بحث طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی مطرح شده و بسیاری از کاربران بابت احتمال ایجاد محدودیت در اینترنت و فیلترینگ شبکه های اجتماعی نگران هستند، این بار امام جمعه موقت تهران در یادواره شهدای پاسدار شهرستان ابهر صحبت‌هایی را در خصوص راه اندازی اینترنت ملی مطرح کرد که باعث شد این نگرانی‌ها افزایش پیدا کند.

فضای مجازی قتل‌گاه اخلاق جوانان است

احمد خاتمی، عضو فقهای شورای نگهبان و امام جمعه موقت ایران اظهار کرد نقطه مقابل فرهنگ عاشورایی، ثروت، شهوت و فضای آلوده مجازی است که جوانان و نوجوانان ما را از فرهنگ اصیل عاشورایی و شهادت دور می‌کند. وی همچنین گفت فضای مجازی آلوده دقیقا قتل‌گاه اخلاق و منش جوانان ما است. امام جمعه موقت ایران در ادامه افزود:

ما هیچوقت مخالف فضای مجازی نبودیم و نیستیم. بعضی‌ها به اشتباه می‌گویند نظام انقلاب اسلامی مخالف فضای مجازی است. اما ما با فضای مجازی آلوده مخالف هستیم و همیشه با فضای مجازی پاک موافقیم. در دهه محرم سال گذشته فضای مجازی پاک حاکم شد و ما دقیقا طرفدار همان فضای مجازی هستیم.

خاتمی ضمن انتقاد از عملکرد دولت روحانی برای عدم راه اندازی اینترنت ملی مقابله با فضای مجازی آلوده، بیان کرد این دولت اقدام موثری به منظور مقابله با فضای مجازی آلوده انجام نداده و ما از دولت منتخب که تا دو هفته آینده تشکیل می‌شود این است که با فضای مجازی آلوده مقابله کند. به گفته خاتمی، همه کشورهایی که فناوری اینترنت را در اختیار دارند، استفاده از اینترنت را برای جامعه هدف خود محدود کرده‌اند. برای مثال، فضای مجازی کشور آمریکا در کشور روسیه حاکم نیست. در حال حاضر همه کشورهای توسعه یافته به سمت بومی‌سازی اینترنت رفته‌اند، اما متاسفانه دولتمردان ما کاری برای تشکیل اینترنت ملی انجام نداده‌اند.

اینترنت ملی باید سریع‌تر اجرا شود

رهبر انقلاب هم بارها تذکر دادند که اینترنت ملی را شکل بدهید، اما متاسفانه به این توصیه‌ها گوش داده نشد. ما از رئیس جمهور منتخب یعنی آقای رئیسی انتظار داریم که توصیه ولایت را جدی بگیرد و این پروژه مهم را هرچه سریع‌تر به اجرا برساند. عضو فقهای شورای نگهبان اضافه کرد وقتی فضای مجازی همه کشورها در اختیار جوانان ما قرار گرفته یعنی فرهنگ تمام این کشورها وارد منازل خانواده‌های ایرانی شده است و آنها به آسانی می‌توانند فرهنگ‌های غلط خود را غالب جوانان ما بکنند.

خاتمی در پایان گفت آمریکا و کشورهای بیگانه دقیقا می‌خواهند شبکه ملی اینترنت در کشور ما شکل نگیرد و به راحتی بتوانند به وسیله فضای مجازی روی جوانان ما تاثیر بگذارند. فضای مجازی، جوانان ما را از خدا دور می‌کند و آنها را با شهوت آشنا می‌کند. بنابراین معلوم است که دیگر این جوانان اعتقادی به فرهنگ عاشورا و شهادت نخواهند داشت.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

20 دیدگاه

  1. خدایا…خب تو چی میفهمی از اینترنت؟؟؟
    اینترنت ملی بشه که از همه جا بی خبر باشیم و اختلاسها رو یکی یکی نوش جان کنین؟؟؟

  2. فقط یک کلمه می گم “باباقوری”

    با سپاس

  3. این نوش جون 👈💩💩💩 هرچی ساندیس خور و جیره خواره امثال احمدرضا

  4. میبینم که نفوذی های غرب استکبار اینجا کامنت گذاشتن 🤣🤣🤣 اینا همون یک درصد مخالفن 🤣 همه رفتن تو آلبانی نشستن کامنت میزارن 🤣 خودشون هم قشنگ میدونن هشتاد میلیون مردم انقلابی و اسلامی ایران خواستار قطع اینترنت ساخت غرب پلید هستن 🤮🤮🤮 چه لزومی داره یک اینترنت ساخت دشمن مردم ایران انقلابی در ایران باشه ؟؟؟ 🇮🇷💪🇮🇷💪🇮🇷💪🇮🇷💪 به کوری چشم یک درصد مخالفان مغز شست و شو این اینترنت غربی هم ممنوع میشه 🇮🇷💪🇮🇷💪🇮🇷💪

    • متاسفانه در خلقت شما سهل انگاری شده و من نه تنها از اینکه شما ایرانی هستی و خون مشترک داریم بلکه از اینکه هر دو نام انسان رو داریم متاسفم .

    • بی مغز گوسفند تمام زندگی ت با فناوری غربی در هم امیخته اگر فناوری غریب ازت بگیرن باید بری غار زندگی کنی همین برق هم غرب ساخته ساندیسی بی مغز خوب از برق استفاده نکن تلویزیون ساخت غربه استفاده نکن رایانه و گوشی و همه چیزی ک لمس می کنی ساخخت اونا هست اگر تخم بابات هستی همه اینا می زاری کنار البته نیستی چون داری از فناوری غرب استفاه می کنی و اینجا کصشر تحویل می دی

  5. یاخدااا که/راحت/کارخودتوون/رو/انجام/بدین

  6. لطفا یه مقاله جامع و واضح درباره اینترنت استارلینک بسازید ک ایا امکان استفاده برای ایرانیان وجود داره یا نه.

  7. چرا آدمای معمولی سرطان میگیرن ولی خود سرطان ها سرطان نمیگیرن !؟

  8. آقای باستانی درخواستی از جنابعالی دارم. لطفا نظرات توهین آمیز “احمدرضا” را از پست های سایت حذف کنید. سپاس فراوان

  9. اینهمه از کوته فکری قراره مارو بکجا برسونه . شما تمام این مشکلاتو میتوانید در نظام آموزشیتون برطرف کنید . پاک کردنصورت مسئله سادترین راه حل هستش

  10. اینکار می‌کنن و ما هم عادت میکنیم. مثل بقیۀ چیزهای دیگه تو این ۴۳ سال
    احمد خاتمی یکی از پر نفوذترین اشخاص و از تصمیم گیران اصلی جمهوری اسلامیه

  11. خب داریم میشیم کره شمالی،ساندیس خورای عزیز
    اگه میخواید ملت ایران همشون پا بشن، پس حتما اینکارو بکنید تا رسما این حکومت از دستتون یره.
    بعضی از آدمای نادان طوری میگن غرب ستیز،که انگار مملکت به بیگانه هایی مثل چین فروخته نشد
    اینترنت ملی دیگه چه صیغه ایه جمع کن حاجی

  12. دزود بر شما دلسوز هشتاد میلیون مردم انقلابی و اسلامی ایران 👍👍👍 من به نمایندگی از طرف امت ایران اسلامی خواستار قطع کلی اینترنت ساخت غرب استکبار جهانی و ممنوع اعلام شدن گیم های آنلاین هستم 👍👍👍🇮🇷💪🇮🇷💪🇮🇷💪 ما مردم ایران میخواهیم پوزه آن ۱ درصد مغز شست و شوی غرب پلید را به خاک بمالیم 🇮🇷🇮🇷💪🇮🇷💪🇮🇷💪🇮🇷💪