مانیتور Odyssey Neo G9

مانیتور Odyssey Neo G9 سامسونگ با نرخ رفرش ۲۴۰ هرتزی رونمایی شد

مانیتور Odyssey Neo G9 – اودیسه نئو جی 9 سامسونگ با نرخ تازه‌سازی 240 هرتز، فناوری مینی ال‌ای‌دی و زمان پاسخ‌گویی 1 میلی‌ثانیه معرفی شد.

مانیتور Odyssey Neo G9 نسل جدید نمایشگرهای پیشرفته‌ی سامسونگ است که می‌تواند بهترین تجربه ممکن را برای بازی‌دوستان به ارمغان بیاورد.

مانیتور فوق عریض اودیسه جی 9 که سال گذشته وارد بازار شد، یک مدل جدید دریافت کرده که از تکنولوژی QLED مبتنی بر مینی ال‌ای‌دی استفاده می‌کند، دقیقا مشابه همان چیزی که در تلویزیون‌های جدید سامسونگ مشاهده کرده بودیم. این مدل پیشرفته‌تر، اودیسه نئو جی 9 نام دارد و اگرچه اولین مانیتور مینی‌ ال‌ای‌دی بازار محسوب نمی‌شود اما طبق ادعای شرکت سازنده، «اولین مانیتور خمیده‌ی مینی‌ ال‌ای‌دی جهان با فناوری کوانتوم ماتریکس» است و می‌تواند یک انتخاب بی‌نظیر برای گیمرها باشد.

مانیتور Odyssey Neo G9

این مانیتور 49 اینچی، از نسبت ابعاد 32:9 بهره می‌برد؛ به عبارت دیگر، مثل این است که دو مانیتور با نسبت ابعاد 16:9 را در کنار یکدیگر قرار دهید! و با تشکر از فناوری کوانتوم مینی ال‌ای‌دی، کیفیت تصاویر در این نمایشگر فراتر از آن چیزی است که تصور می‌کنید. اگر با این تکنولوژی آشنایی ندارید، یک روش جدیدِ عرضه‌ی نور پس زمینه برای پنل‌های ال‌سی‌دی است که از عناصر نوری بسیار کوچکِ LED استفاده می‌کند. با توجه به اندازه‌ی کوچکشان، تعداد بیشتری از این عناصر نوری بر روی یک صفحه قرار می‌گیرند و تصاویری بسیار شفاف با نورپردازی طبیعی ارائه می‌دهند.

مانیتور Odyssey Neo G9

از آنجایی که مانیتورهای mini-LED از نظر اندازه یک چهلم LED معمولی هستند، سامسونگ توانسته تعداد بیشتری از آن‌ها را به عنوان نور پس‌زمینه به کار بگیرد؛ نتیجه این است که بر خلاف مدل سال گذشته که تنها 10 نقطه‌ دایمینگ داشت، این رقم در اودیسه نئو جی 9 به 2048 نقطه رسیده است.

نور پس‌زمینه نیز بسیار روشن‌تر از مدل پیشین است، در واقع دو برابر روشن‌تر و کمک کرده تا این نمایشگر، گواهی‌نامه‌ی کوانتوم اچ‌دی‌آر 2000 را از سوی انجمن برق، الکترونیک و فناوری‌های اطلاعات اروپا (VDE) دریافت کند. علاوه بر این‌ها، نسبت کنتراست این مانیتور نیز بهبود داشته و به 1,000,000:1 رسیده است.

مانیتور Odyssey Neo G9

و اما نرخ تازه‌سازی این مانیتور، 240 هرتز با زمان پاسخ‌گویی 1 میلی‌ثانیه است که برای بازی‌های رقابتی کاملا مناسب خواهد بود. دیسپلی‌پورت 1.4، اچ‌دی‌ام‌آی 2.1 با پشتیبانی از فناوری G-Sync انویدیا و FreeSync ای‌ام‌‌دی، دو پورت یو‌اس‌بی و یک درگاه جک هدفون نیز در این مانیتور وجود دارد.

از آنجایی که با یک مانیتور گیمینگ رو به رو هستیم؛ سازندگان، سیستم نورپردازی آرجی‌بی (RGB) را هم از یاد نبرده‌اند و آن را در طراحی مانیتور لحاظ کرده‌اند (شامل 52 رنگ و 5 افکت نورپردازی مختلف که قابلیت شخصی‌سازی آن‌ها را دارید).

مانیتور Odyssey Neo G9 از تاریخ 29 ژوئیه (7 مرداد) در 17 کشور مختلف برای پیش خرید در دسترس قرار خواهد گرفت. این نمایشگر از تاریخ 9 اوت (18 مرداد) رسما وارد بازار ایالات متحده می‌شود و 2500 دلار قیمت‌گذاری شده است.