طرح صیانت

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس: طرح صیانت، ضد اینترنت و موجب هرج‌ومرج است

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس طرح صیانت از فضای مجازی را یک طرح ضد اینترنت دانست و گفت این طرح باعث هرج‌ومرج خواهد شد.

جلیل رحیمی جهان آبادی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس که یکی از مخالفان طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی محسوب می‌شود در خصوص تصویب این طرح در مجلس عنوان کرد ما باید در مجلس به معیشت مردم و مشکلات اقتصادی آنها بپردازیم نه اینکه حق آزادی ارتباطات که حق قانونی مردم است را نقض کرده و به ناحق با آن برخورد کنیم.

طرح صیانت ، ضد اینترنت بوده و باعث هرج‌ومرج خواهد شد

این عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با اعلام اینکه پیرامون ساماندهی فضای مجازی نگرانی‌هایی وجود داشته باشد یک امر طبیعی است، اما طرحی که در مجلس طرح شده علاوه بر اینکه باعث ساماندهی ارتباطات نمی‌شود، بلکه یک هرج و مرج و بی‌نظمی عجیبی را در ارتباط ما با دنیا و در ارتباط مردم به وجود خواهد آورد.

حتی فیلترینگ تلگرام نیز کارساز نبود

این نماینده مجلس با اعلام اینکه مردم حق دارند در بستر مجازی به گفتگو بپردازند و از شبکه‌های بین‌المللی استفاده کنند گفت وظیفه ما ایجاد بسترسازی و ارائه زیرساخت برای مردم در این حوزه است، اما اینکه بخواهیم عصر ارتباطات را از شبکه جهانی جدا کنیم و یک بستر ضعیف داخلی را ارائه دهیم، راهکار درستی نیست؛ چراکه در گذشته تجربه مشابهی را در خصوص پیام رسان تلگرام شاهد بودیم. وی در ادامه گفته‌های خود افزود:

عده‌ای در کشور بدون کار کارشناسی، بدون عقلانیت و نگاه صحیح به این مسئله فیلتر کردند و بعد اتفاقی که افتاد حجم عظیمی از فیلترشکن‌ها که بسیاری از آنها نرم‌افزارهای غیرقابل دسترس حتی در داخل کشور هستند که نمی‌دانیم چگونه تولید شده‌اند و در کجا تولید شده‌اند، در تمام گوشی‌های همراه مردم نصب شد و مردم مجددا به این شبکه بازگشتند. میلیاردها تومان صرف شبکه‌های مشابه تلگرام در داخل کشور شد اما استقبالی از آن نشد.

آسیب طرح مجلس به حقوق مردم

رحیمی جهان آبادی در ادامه بیان کرد طرح صیانت از فضای مجازی باعث آسیب به حقوق مردم و کسب‌وکارها می‌شود و در واقع به نوعی خلاف منطق و عقلانیتی است که در جهان به سوی پیشرفت، آزادی ارتباطات و توسعه زیرساخت‌های ارتباطی در حال حرکت است. وی افزود به همین دلیل من با این طرح مخالف هستم.

این این عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در ادامه بیان کرد:

با میلیاردها سرمایه‌گذاری و صدها هزار ساعت نمی‌توان چنین کاری کرد. مگر توانستند تلگرام را فیلتر کنند و یا ماهواره را از سطح جامعه جمع کنند؟! تقابل با تکنولوژی و با فرایند رو به رشد ارتباطات در جهان منطقی و عقلانی نیست و به امنیت کشور، فرصت‌های اجتماعی و اقتصادی آسیب وارد می‌کند از همه مهمتر نارضایتی اجتماعی ایجاد می‌کند.

نماینده مردم تربت جام در پایان خاطرنشان کرد چنین الگوهای فکری در کشورهایی چون کره شمالی و یا برخی کشورهای کمونیستی آمریکای لاتین نیز  جواب نداده است. همچنین در حال حاضر کشورهای همسایه نظیر روسیه و ترکیه نیز که اعمال نظارت را در دستور کار خود قرار دارند با مشکلات بسیار متعددی روبه‌رو شدند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. قشنگ ضد انقلاب پرورش میدن 😂😂😂