جایگزین برای اینستاگرام

کارشناس طرح صیانت فضای مجازی: هم اکنون 5 جایگزین برای اینستاگرام داریم!

کارشناس طرح صیانت فضای مجازی با اعلام اینکه در حال حاضر 5 جایگزین برای اینستاگرام در کشور داریم گفت این اپلیکیشن‌های بومی می‌توانند به نیاز کاربران پاسخ دهند.

روح‌الله مومن‌نسب، از حامیان و تدوین‌کنندگان طرح صیانت فضای مجازی در خصوص جایگزین‌های داخلی برای شبکه‌های اجتماعی خارجی محبوب عنوان کرد در حال حاضر ما در داخل کشور برای سرویس‌های خارجی نظیر اینستاگرام، واتساپ، تلگرام و حتی سرویس‌های گوگل جایگزین‌های مناسبی داریم که می‌توانند به نیاز کاربران پاسخ دهند.

5 جایگزین برای اینستاگرام در داخل کشور وجود دارد

این کارشناس طرح صیانت فضای مجازی با اعلام اینکه هم اکنون حداقل 5 اپلیکیشن بومی مشابه اینستاگرام در داخل کشور وجود دارد گفت اپلیکیشن روبینو مشابه اینستاگرام بوده و از امکاناتی چون لایو و استوری بهره می‌برد. وی در خصوص آسیب به کسب‌وکارهای فعال در اینستاگرام پس از مسدودسازی این شبکه اجتماعی محبوب نیز عنوان کرد می‌بایست برای کسب‌وکارهایی که از اینستاگرام استفاده می‌کنند فرصتی را برای انتقال در نظر گرفت و برای آنها امکاناتی را فراهم ساخت تا خسارت‌های ناشی از این انتقال جبران شود.

گفتنی است در این طرح فعالیت شبکه‌های اجتماعی خارجی مانند اینستاگرام در حالی امکان‌پذیر خواهد بود که طی مهلت 4 ماهه بتوانند در ایران دفاتر قانونی ایجاد کنند، در غیر این صورت فعالیت آنها در کشور مسدود و محدود خواهد شد. مومن‌نسب در همین راستا اعلام کرد از آنجایی که اینستاگرام از نصب این اپلیکیشن روی گوشی‌های ایرانی جلوگیری نمی‌کند، به این معنا است که اینستاگرام برای ارائه خدمات به ایرانی‌ها از دولت آمریکا مجوز دریافت کرده است.

این کارشناس طرح صیانت فضای مجازی در ادامه تاکید کرد واتساپ نیز همانند اینستاگرام ایران را تحریم نکرده و در واقع یارانه نیز می‌دهد؛ چراکه واتساپ به صورت سالانه یک دلار از اروپایی‌ها دریافت می‌کند، اما این مبلغ را از ایرانی‌ها نمی‌گیرد. طبق گفته مومن‌نسب با توجه به اینکه حضور ایرانی‌ها در اینستاگرام برای این شرکت آمریکایی سود به همراه دارد، به همین دلیل برای دریافت مجوز اقدام می‌کند تا کاربران ایرانی خود را از دست ندهد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

5 دیدگاه

  1. تنها جایگزین که ضرفیت جایگزینی برای اینستاگرام رو داره و همزمان داخلیه روبیکا (روبینو) هستش

  2. برنامه های بومی نصب کنن که راحت سرک بکشین تو زندگی مردم

  3. فقط اسم ایشون رو سرچ و به چهره‌شون نگاه کنید

  4. باز هم پای مافیا وسطه

  5. روز به روز بحران مشروعیت بیشتر 🤣🤣🤣 ادامه بدین که بدجوری گور خودتونو میکنین 🤣🤣 حتی اونایی هم که یه کوچولو اعتقاد دارن میرن تو جبهه مخالفا 🤣🤣