طرح صیانت فضای مجازی

طرح صیانت فضای مجازی هنوز تصویب نشده است

موسوی، سخنگوی هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی اظهار کرد طرح صیانت فضای مجازی هنوز در مجلس تصویب نشده است و باید به تصویب کمیسیون مشترک برسد.

سید نظام‌الدین موسوی، سخنگوی هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی در خصوص اخباری که مبنی بر تصویب طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی منتشر شده بیان کرد این طرح هنوز به تصویب نرسیده است. موسوی در این باره گفت امروز قرار شد طرح صیانت از حقوق کاربران به صورت اصل ۸۵ در مجلس بررسی شود و عنوان اصلی این طرح، حمایت از حقوق کاربران و خدمات پایه کاربردی در فضای مجازی است.

طرح صیانت فضای مجازی به کمیسیون مشترک رفت

سخنگوی هیات رئیسه مجلس در ادامه گفت اخبار تصویب این طرح در مجلس درست نیست. در واقع چیزی که امروز در مجلس مصوب شد این است که نمایندگان این طرح را برای بررسی‌های بیشتر به کمیسیون مشترک ارسال کردند. کمیسیون مشترک از نزدیک به ۲۳ نفر تشکیل می‌شود که شامل نمایندگانی از اعضای کمیسیون‌های مرتبط است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلام شهر و پردیس در مجلس یازدهم اضافه کرد این طرح در کمیسیون مشترک به صورت دقیق مورد بررسی قرار خواهد گرفت؛ چرا که اگر قرار بود طرح صیانت از حقوق کاربران در صحن علنی مجلس بررسی شود، زمان زیادی می‌برد و به همین دلیل قرار شد بررسی اجزا و کلیات این طرح در یک کمیسیون تخصصی انجام شود.

موسوی افزود طبیعتا پیشنهادهای جدید، حذفیات و اصلاحات جدید در این طرح اعمال می‌شوند. به گفته وی، تصویب جزئیات و کلیات طرح مذکور در کمیسیون مشترک نیازمند اخذ دو سوم آرای اعضای کمیسیون بوده و پس از این که طرح در کمیسیون مشترک به تصویب رسید، به صحن مجلس می‌آید تا نمایندگان در خصوص این که دوره اجرای آزمایشی آن چقدر است تصمیم بگیرند. در نهایت طرح به شورای نگهبان می‌رود تا شورا نظر خودش را در این باره اعلام کند.

این نماینده مجلس در پایان بیان کرد دولت سیزدهم یعنی دولت رئیسی هنوز تشکیل نشده، اما قطعا پس از شکل‌گیری دولت و وزارتخانه‌های مرتبط، نظر آنها نیز در مورد این طرح دریافت خواهد شد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. بابا چی میخواید از مردم دیگه اه