گوشی Motorola Edge 20

گوشی موتورولا اج 20 لایت معرفی شد

شرکت موتورولا طی مراسمی از سری گوشی Motorola Edge 20 رونمایی کرد. در این مطلب قصد داریم تا به معرفی موتورولا اج 20 لایت بپردازیم.

شرکت موتورولا طی مراسمی از سه گوشی اندرویدی جدید با نام‌های Edge 20 Pro، Motorla Edge 20 و Edge 20 Lite رونمایی کرد. در حالی که گوشی Motorola Edge 20 Pro قوی‌ترین محصول این سری و پرچمدار جدید این شرکت محسوب می‌شود و Edge 20 هم به عنوان محصولی میان رده تبلیغ شده است، مدل Lite در واقع نسخه پایه و مقرون به صرفه نسل جدید گوشی‌های موتورولا به شمار می‌رود که در قبال مشخصات فنی عالی‌اش، قیمت عادلانه‌ای را هم پیشنهاد می‌دهد.

در ادامه به معرفی ابعاد مختلف این گوشی می‌پردازیم.

طراحی موتورولا اج 20 لایت

همانطور که انتظار می‌رفت، گوشی Motorola Edge 20 Lite ظاهر مشابهی با دو مدل گران قیمت دارد. این گوشی ظاهر براق و صیقل خورده‌ای دارد و در دو رنگ Electric Graphite (نوعی رنگ خاکستری مایل به مشکی) و سبز Lagoon قابل سفارش و خریداری است. مدل Lite تا حدودی از مدل‌های حرفه‌ای ضخیم‌تر است و ضخامت آن به حدود 8.25 میلی متر می‌رسد. اما پشت این ضخامت، دلیل مناسبی قرار دارد و این دلیل به بزرگ‌تر بودن باتری و قرار گرفتن بیشتر ساختار دوربین درون بدنه، برخلاف دو مدل دیگر مربوط می‌شود.

گوشی Motorla Edge 20

وزن ارزان‌ترین مدل از سری Edge 20 حدود 185 گرم اعلام شده است که وزن رضایت بخشی محسوب می‌شود.

وقتی صحبت از قسمت پشتی گوشی Motorola Edge 20 Lite می‌شود با بدنه پلاستیکی مواجه می‌شویم. در جلو و قسمت بالایی صفحه نمایش هم شاهد وجود یک پانچ هول هستیم که محل قرارگیری دوربین سلفی است. ضخامت بخش حفاظتی صفحه نمایش که دور تا دور آن قرار دارد هم نسبت به دو مدل دیگر بزرگ تر است که نکته منفی محسوب می‌شود.

تفاوت دیگری که مدل Lite با برادران خود دارد به محل قرارگیری اسکنر اثر انگشت مربوط می‌شود. سنسور اثر انگشت این گوشی درون دکمه پاور که گوشه تلفن قرار گرفته، تعبیه شده است. مدل‌های Edge 20 و Pro از اسکنر در پایین صفحه نمایش استفاده کرده‌اند.

یکی از غافلگیری‌های جذاب این گوشی مربوط به وجود درگاه هدفون در آن می‌شود که زیر دستگاه قرار داده شده است. اما ویژگی‌های جذاب Lite همین جا به اتمام نمی‌رسند و جایگاه کارت MicroSD هم برای این گوشی در نظر گرفته شده است.

صفحه نمایش و دوربین Motorola Edge 20

صفحه نمایش گوشی Motorola Edge 20 Lite از نظر پیشرفتگی، نسخه‌ای معمولی از مدل‌های گران قیمت Edge 20 است. در این مدل هم شاهد صفحه 6.7 اینچی OLED هستیم که کیفیت تصویر FHD+ را هدیه می‌دهد، اما Lite بر خلاف مدل‌های حرفه‌ای، تنها قادر به ارائه نرخ بارگذاری 90 هرتز است. البته این بدان معنا نیست که با پنل ضعیفی طرف هستیم، اما عملا پنل تصویری این گوشی به اندازه Edge 20 و Pro لوکس و پیشرفته نیست.

گوشی Motorla Edge 20

در ستاپ دوربین این گوشی شاهد سه سنسور هستیم. یکی از ویژگی های جذاب Lite این است که دوربین اصلی آن مشابه مدل‌های دیگر است و کیفیت 108 مگا پیکسلی با دیافراگم f/1.9 را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. اما بقیه دوربین‌های Lite به خوبی مدل‌های دیگر نیستند. سنسور اولترا واید این گوشی 8 مگا پیکسل کیفیت ارائه می‌دهد؛ در حالی که دوربین سوم 2MP مخصوص عکس برداری با فوکوس (Macro Camera) به شمار می‌رود.

دوربین جلو و سلفی هم مورد دیگری است که مشابه با مدل‌های لوکس سری 20 انتخاب شده است. دوربین سلفی Lite هم از نوع 32 مگا پیکسلی با استایل پانچ هولی است که از دیافراگم f/2.25 بهره مند شده است.

سخت افرار، نرم افزار و باتری موتورولا اج 20 لایت

قدرت پردازش گوشی Motorola Edge 20 Lite بر عهده تراشه Dimensity 720 محصول شرکت مدیا تک است. این چیپ ست از اینترنت 5G پشتیبانی می‌کند و سرعت قابل قبولی را در اختیار دارندگان این تلفن هوشمند قرار می‌دهد. 8 گیگابایت حافظه داخلی رم و 128 گیگابایت فضای ذخیره سازی داخلی برای این گوشی در نظر گرفته شده است و همانطور که اشاره شد، کاربران می‌توانند SD Card خارجی برای این گوشی تهیه کنند تا نگران پر شدن فضای داخلی گوشی نباشند.

همانطور که بالاتر اشاره شد، گوشی Edge 20 بزرگترین باتری در سری 20 را به خود اختصاص داده است. این گوشی مقرون به صرفه قدرت خود را از یک باتری 5000 میلی آمپر در ساعتی تامین می‌کند و با شارژر سیمی و فست شارژ 30 واتی هم تغذیه می‌شود. مدل Lite هم مانند برادران هم نسل خود از شارژ بی سیم پشتیبانی نمی‌کند.

گوشی Motorla Edge 20

در زمینه نرم افزاری هم ادعا شده است که این گوشی از سیستم عامل Andriod 11 پشتیبانی می‌کند و رابط کاربری اختصاصی موتورولا با نام My UX هم در این گوشی قابل دسترسی است. این رابط کاربری از برنامه Motorola Ready For هم پشتیبانی می‌کند تا کاربران بتوانند به راحتی با تلفن هوشمند خود به تلویزیون یا رایانه شخصی متصل شوند و بازی‌ها، تصاویر و ویدیوهای خود را در صفحه‌ای بزرگتر به نمایش بگذارند. البته شرکت سازنده اعلام کرده است که بعضی از ویژگی‌های پلتفرمی این برنامه در مدل Lite محدود شده است.

قیمت موتورولا اج 20 لایت

قیمت گوشی Motorola Edge 20 Lite حدود 350 پوند اعلام شده است و بزودی طی هفته‌های آینده قابل خریداری خواهد بود. در بسته بندی این گوشی هم شاهد وجود یک شارژر 30 واتی، کیس محافظتی و هدست مخصوص خواهیم بود. ممکن است قیمت پایانی این گوشی در بازارهای مختلف، متفاوت اعلام شود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*