موتورولا اج 20 / اج 20 پرو

موتورولا اج 20 و اج 20 پرو معرفی شدند؛ ظاهر جذاب با قیمت جذاب‌تر

موتورولا اج 20 و اج 20 پرو از راه رسیدند. گوشی‌های سری Motorola Edge 20 از طراحی شیک و جذابی بهره می‌برند و با قیمتی کاملا رقابتی روانه بازار خواهند شد.

موتورولا سرانجام از اعضای جدید سری اج رونمایی کرد. گوشی‌های موتورولا اج 20 و اج 20 پرو با ویژگی‌ها و امکانات جالبی همراه شده‌اند و از طراحی جذاب، شیک و بروزی بهره می‌برند. این گوشی‌ها قیمت بسیار جذابی نیز دارند. بیایید نگاهی به مشخصات و ویژگی‌های گوشی‌های قدرتمند موتورولا برای سال ۲۰۲۱ داشته باشیم.

موتورولا اج 20 پرو

طراحی

مدل قوی‌تر سری اج 20 از طراحی برتری نیز بهره می‌برد. این گوشی طوری طراحی شده است که مدرن به نظر برسد و از سایر رقبا نیز چیزی کم نداشته باشد. موتورولا سه رنگ مختلف را برای این گوشی انتخاب کرده است.

موتورولا اج 20 / اج 20 پرو

نسخه‌های به رنگ آبی نیمه شب و سفید رنگین کمانی بدنه براقی دارند که به زیبایی آنها افزوده است. نسخه دیگری نیز وجود دارد که با نام آبی چرم گیاهی شناخته می‌شود. همانطور که از نام این نسخه مشخص است، بدنه پشتی از نوعی چرم مصنوعی به رنگ آبی پوشیده شده است که هم باعث کنترل بهتر گوشی در دست می‌شود و هم اثر انگشت را به خود جذب نمی‌کند؛ هرچند ماژول دوربین همچنان با شیشه پوشانده شده است.

در بدنه جلویی Edge 20 Pro شاهد حضور حفره مرکزی نمایشگر برای دوربین سلفی هستیم. در بدنه پشتی نیز ماژول دوربین سه‌گانه قرار دارد که کمی از بدنه بیرون زده است. لوگو موتورولا کمی پایین‌تر از مجموعه دوربین قرار دارد؛ اما میزبان حسگر اثر انگشت نیست و موتورولا تصمیم گرفته همانند سال گذشته از حسگر اثر انگشت در زیر نمایشگر استفاده کند.

موتورولا اج 20 / اج 20 پرو

صفحه نمایش اج 20 پرو با لایه‌ای از گوریلا گلس 5 پوشانده شده است و بدنه پشتی نیز از جنس شیشه است. مدل پرو سری اج 20 ضخامتی برابر با ۷.۹ میلی‌متر دارد و توانسته است گواهی IP52 را نیز دریافت کند. دریافت این گواهی به معنی مقاومت محدود در برابر قطرات آب است.

اسپیکر گوشی در بخش پایینی بدنه و در کنار درگاه شارژ USB-C قرار گرفته است. درگاه USB-C می‌تواند به عنوان دیسپلی پورت نیز ایفای نقش کند. نسخه شیشه‌ای اج 20 پرو ۱۹۰ گرم وزن دارد و وزن نسخه چرمی نیز به ۱۸۵ گرم می‌رسد.

صفحه نمایش و دوربین‌

این گوشی در بخش نمایشگر نیز عملکرد خوبی دارد. موتورولا اج 20 پرو به یک نمایشگر اولد ۶.۷ اینچی با نرخ تازه‌سازی ۱۴۴ هرتز، رزولوشن +FHD و نرخ نمونه برداری لمسی ۵۷۶ هرتز مجهز شده است. مجموعه این مشخصات نمایشگر اج 20 پرو را به یک گزینه عالی برای بازی کردن تبدیل می‌کند و تجربه کاربری بسیار روانی را در اختیار فرد قرار می‌دهد. پنل این گوشی نیز دیگر همانند گوشی‌های سال گذشته سری اج دارای لبه‌های خمیده نیست.

موتورولا اج 20 / اج 20 پرو

مجموعه دوربین‌های این گوشی نیز تحسین برانگیز به نظر می‌رسند. موتورولا Edge 20 Pro دارای دوربین سه‌گانه است. دوربین اصلی دارای حسگر ۱۰۸ مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/1.9 است. این دوربین همچنین به فناوری اولترا پیکسل موتورولا نیز مجهز شده است که سبب می‌شود پیکسل‌های بزرگتری ثبت شده و کیفیت کلی تصویر بهبود پیدا کند.

دوربین دوم یک لنز تله فوتو ۸ مگاپیکسلی با بزرگنمایی اپتیکال ۵ برابری است که امکان بزرگنمایی ترکیبی ۵۰ برابری را به Motorola Edge 20 Pro می‌دهد. لرزشگیر اپتیکال نیز مانع از تاری تصویر در هنگام لرزش دست می‌شود.

موتورولا اج 20 / اج 20 پرو

دوربین سوم نیز یک حسگر ۱۶ مگاپیکسلی فوق عریض ماکرو ویژن است. اج 20 پرو قادر به فیلمبرداری 8K با نرخ ۲۴ فریم بر ثانیه است. تصاویر سلفی ثبت شده با این گوشی نیز باید از جزئیات بالایی برخوردار باشند، زیرا به یک دوربین ۳۲ مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/2.25 مجهز شده است.

عملکرد، حافظه ذخیره سازی و نرم افزار

مدل پرو از پردازنده اسنپدراگون 870 استفاده می‌کند. این پردازنده نسخه اور کلاک شده اسنپدراگون 865 است و از شبکه 5G نیز پشتیبانی می کند. موتورولا سال گذشته از اسنپدراگون 865 در اج پلاس استفاده کرده بود.

اح 20 پرو از ۱۲ گیگ رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه ذخیره سازی بهره می‌برد. این گوشی علاوه بر پشتیبانی از 5G، از استاندارد جدید وای فای 6 و بلوتوث ۵.۱ نیز پشتیبانی می‌کند.

موتورولا اج 20 / اج 20 پرو

نسخه پرو اج 20 به اندروید 11 و رابط کاربری اختصاصی موتورولا مجهز شده است. البته رابط کاربری این شرکت به نسخه خام اندروید شباهت دارد و موتورولا تغییرات کمی را در آن ایجاد کرده است. همین نیز باعث شده خیلی از کاربران از آن استقبال کنند.

موتورولا اج 20 / اج 20 پرو

علاوه بر اینها، این گوشی از پلتفرم Ready For موتورولا نیز پشتیبانی می‌کند. این پلتفرم به شما اجازه می‌دهد دستگاه خود را به صورت بی سیم به تلویزیون یا مانیتور کامپیوتر وصل کنید. از این طریق شما می‌توانید به راحتی به تصاویر، ویدیو‌ها و باز‌ی‌های خود در یک دستگاه دیگر دسترسی داشته باشید. شما همچنین می‌توانید به طور همزمان هم گوشی و هم فایل‌های کامپیوتر را در نمایشگر دسکتاپ مشاهده کنید.

عمر باتری و شارژ

لازم نیست به هیچ وجه نگران باشد. موتورولا اج 20 پرو از یک باتری ۴۵۰۰ میلی‌آمپری با شارژ سریع ۳۰ وات بهره می‌برد. متاسفانه خبری از شارژ بی سیم نیست؛ اما خبر خوب این است که موتورلا شارژر را در جعبه محصول قرار داده است. البته شارژ ۳۰ وات خیلی سریع نیست، ولی ظرفیت باتری نیز به گونه‌ای است که در طول روز احتمالا نیازی به شارژ کردن آن نباشد.

قیمت و زمان عرضه

گوشی رده بالای موتورولا اج 20 پرو ۶۹۹ یورو قیمت خواهد داشت و در هفته‌های آینده روانه بازار می شود. در جعبه محصول یک شارژر ۳۰ وات، تبدیل USB-C به جک ۳.۵ میلی‌متری و یک قاب محافظ قرار گرفته است (قیمت و محتویات جعبه ممکن است در بازار‌های مختلف با هم فرق داشته باشد). تا به این لحظه موتورولا تنها اعلام کرده که این گوشی در اروپا عرضه خواهد شد.

موتورولا اج 20

طراحی

طراحی موتورولا Edge 20 بسیار مدرن و جذاب است و به نظر می‌رسد که کیفیت ساخت بالایی دارد. این گوشی میان رده تنها ۶.۹۹ میلی‌متر ضخامت دارد. برخی افراد ممکن است به همین خاطر جذب این گوشی شوند و برخی دیگر نیز ممکن است خوششان نیاید. ما از موتورولا به دلیل تلاش برای عرضه دستگاهی متفاوت تشکر می‌کنیم، حتی اگر این متفاوت بودن به دلیل ضخامت گوشی باشد.

موتورولا اج 20

به طور کلی اج 20 از طراحی آشنایی بهره می‌برد. در بدنه جلویی شاهد حفره مرکزی نمایشگر برای جای دادن دوربین سلفی هستیم. نمایشگر گوشی با یک لایه 2.5D از گوریلا گلس 3 پوشانده شده است و بدنه پشتی نیز از جنس پلاستیک است. موتورولا از یک فریم آلومینیومی در بدنه کناری گوشی استفاده کرده است.

به نظر نمی‌رسد که طراحی باریک، ماژول دوربین بیرون زده و فریم فلزی به نگه داشتن آسان این گوشی در دست کمک چندانی کنند؛ اما به هر حال باعث شده‌اند که گوشی ظاهر جذابی داشته باشد. موتورولا Edge 20 همانند برادر بزرگترش توانسته گواهی IP52 را برای مقاومت در برابر نفوذ آب و گرد و غبار به دست آورد.

موتورولا اج 20

اج 20 نسبتا سبک است و تنها ۱۶۳ گرم وزن دارد. این گوشی در سه رنگ خاکستری، سفید و سبز زمردی عرضه خواهد شد.

صفحه نمایش و دوربین

خبر خوب این است که اج 20 نیز از همان نمایشگر فوق‌العاده مدل پرو بهره می‌برد. در اینجا نیز با یک نمایشگر ۶.۷ اینچی اولد با رزولوشن +FHD، نرخ تازه سازی ۱۴۴ هرتز و نرخ نمونه برداری لمسی ۵۷۶ هرتز مواجه هستیم.

موتورولا اج 20

در بخش دوربین نیز شباهت‌هایی بین این دو مدل دیده می‌شود. دوربین اصلی تفاوتی با نمونه مورد استفاده در مدل پرو ندارد، یک حسگر ۱۰۸ مگاپیکسلی که دارای گشودگی دیافراگم f/1.9 است. لنز تله فوتو ۸ مگاپیکسلی نیز توانایی بزرگنمایی اپتیکال ۳ برابری را دارد و به OIS نیز مجهز شده است. دوربین فوق عریض ۱۶ مگایپکسلی نیز همان نمونه مورد استفاده در اج 20 پرو است.

موتورولا اج 20

متاسفانه این گوشی نمی‌تواند با رزولوشن 8K فیلم برداری کند و در بهترین حالت می‌تواند ویدیو‌هایی با رزولوشن 4K و نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه ثبت کند. دوربین سلفی نیز همانند مدل پرو یک حسگر ۳۲ مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.25 است.

عملکرد، حافظه ذخیره سازی و نرم افزار

شاید از قابلیت فیلم برداری این گوشی متوجه شدید که اج 20 نسبت به مدل پرو کمی ضعیف‌تر است. این دستگاه میان‌ رده به تراشه اسنپدراگون 778G مجهز شده است و از شبکه 5G نیز پشتیبانی می‌کند. این تراشه در کنار ۸ گیگ رم و ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگ حافظه ذخیره سازی قرار گرفته است.

موتورولا اج 20

موتورولا اج 20 به اندروید 11 و رابط کاربری My UX مجهز شده است. این گوشی همانند برادر بزرگترش از پلتفرم Ready For پشتیبانی می‌کند.

عمر باتری و شارژ

موتورولا Edge 20 ضخامت کمتری نسبت به مدل پرو دارد و به همین دلیل از باتری کوچکتری بهره می‌برد. این گوشی به یک باتری ۴۰۰۰ میلی‌آمپری مجهز شده است که به راحتی می‌تواند شما را تا یک روز کامل همراهی کند. گوشی جدید موتورولا از شارژ سریع ۳۰ وات پشتیبانی می‌کند؛ اما متاسفانه همانند مدل پرو خبری از شارژ بی سیم نیست.

قیمت و زمان عرضه

موتورولا اج 20 در هفته‌های آینده و با قیمت ۴۹۹ یورو روانه بازار خواهد شد. موتورولا یک شارژر ۳۰ وات، تبدیل USB-C به جک ۳.۵ میلی‌متری و یک قاب محافظ را در جعبه محصول قرار داده است. البته ممکن است محتویان جعبه و قیمت گوشی در بازار‌های مختلف کمی متفاوت باشند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*