سامسونگ

فعالیت‌های سامسونگ در روز ملی کارآفرینی و آموزش‌های فنی و‌ حرفه‌ای

اخیرا روز ملی کارآفرینی و ترویج آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را پشت سر گذاشتیم. در همین راستا در ادامه به فعالیت‌های انجام شده سامسونگ در این روز نگاهی خواهیم داشت.

روزهای ابتدایی مرداد ماه هر سال به نام هفته مهارت نام‌گذاری شده و روز ششم مرداد به عنوان روز ملی کارآفرینی و ترویج آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به ثبت رسیده است.

این ایام فرصت و بهانه مناسبی است تا اهمیت و ضرورت توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای یادآوری شود. آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به عنوان آموزش‌های مهارت‌محور و عملی نقش مهمی در تربیت نیروی انسانی ماهر و کارآمد یک جامعه یا کشور دارد. طبق آمارهای سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای در ایران نزدیک به ۱۳ هزار آموزشگاه در دو بخش دولتی و آزاد فعالیت می‌کنند. با این وجود برای گسترش هر چه بیشتر فرهنگ مهارت‌آموزی لازم است تا این مراکز توسعه یابند.

فعالیت‌های سامسونگ در روز ملی کارآفرینی

سامسونگ

اهمیت این موضوع باعث شد تا شرکت سامسونگ به عنوان یکی از فعالیت‌های مسئولیت اجتماعی خود در ایران، آکادمی مهندسی سامسونگ را تاسیس کند. آکادمی مهندسی سامسونگ دی ماه سال ۹۳ با همکاری سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای ایران و با هدف آموزش و اشتغال‌زایی از طریق بهبود سطح مهارت جوانان راه‌اندازی شد. در این مرکز داوطلبان پس از قبولی در آزمون ورودی، بدون پرداخت هیچ گونه هزینه‌ای یکی از دوره‌های مورد نظر خود را فرا می‌گیرند. آکادمی مهندسی سامسونگ دوره‌های تعمیر موبایل و تبلت، نصب و تعمیر سیستم‌‌های صوتی خانگی و تلویزیون‌های پیشرفته، ماشین‌‌های لباسشویی و ظرفشویی، کولرهای گازی سبک و سرد کننده‌های خانگی (یخچال) را به علاقه‌مندان آموزش می‌دهد.

این آکادمی در حالی که هفتمین سال فعالیت خود را پشت سر می‌گذارد تاکنون بیش از ۳ هزار فارغ‌التحصیل را با اعطای گواهینامه معتبر روانه بازار کار کرده است. از این تعداد بیش از ۴۰۰ نفر آنها از خانم‌هایی هستند که توانسته‌اند دور‌‌ه‌های آکادمی را با موفقیت به پایان برسانند.

فرهاد هجرت، مدیر ارشد بازاریابی سامسونگ در مورد اهداف این شرکت از راه‌اندازی آکادمی مهندسی می‌گوید:

زمانی که این آکادمی در سال ۹۳ افتتاح شد چشم انداز همکاران من در سامسونگ ایجاد مرکزی بود که در حد خودش به آموزش و البته اشتغال جوانان عزیز ایرانی کمک کند. اما استقبال قابل توجهی که جوانان ایرانی از مرکز ما داشتند و البته توانایی این مرکز در آموزش مناسب این عزیزان، نهایتا کار را بسیار گسترده‌تر از چشم‌انداز اولیه ما کرد.

ارائه رشته‌های مرتبط با نیازهای بازار کار، آموزش‌های ‌مبتنی بر فناوری‌های روز، انتقال تکنیک‌های پیشرفته عیب‌یابی به هنرجویان، استفاده از دستگاه‌های سالم و مدل‌های جدید در کلاس‌های عملی عیب‌یابی، بهره‌مندی از اساتید مجرب و حرفه‌ای و اعزام هنرجویان به محیط‌های کار واقعی جهت کارورزی در پایان دوره‌ها از ویژگی‌هایی است که از سوی فارغ‌التحصیلان این مرکز به عنوان مزیت‌های آکادمی مهندسی سامسونگ عنوان شده است.

آکادمی مهندسی سامسونگ به منظور حفظ سلامتی کارآموزان و مربیان آکادمی از اسفند ماه ۹۸ و همزمان با شیوع ویروس کرونا، کلاس‌ها و فعالیت‌های حضوری خود را به حالت تعلیق درآورد. اما این موضوع باعث توقف آموزش نشد و آکادمی مهندسی ویدیوهای آموزش فنی محصولات الکترونیکی را در  شبکه اجتماعی اینستاگرام به کارآموزان و سایر علاقه‌مندان ارائه داد.

با گذشت نزدیک به دو سال همچنان انتشار این ویدیوهای آموزشی در صفحه اینستاگرام آکادمی مهندسی سامسونگ به نشانی SAMSUNGEA ادامه دارد. این ویدیوها با اهداف دوسویه جلب رضایت کارآموزان و مصرف‌کنندگان ساخته شده است و اکثر موضوعات انتخاب شده هم برای مصرف‌کنندگان خدمات الکترونیک و هم برای کارآموزان مرکز بسیار کاربردی و راهگشا است.

آکادمی مهندسی یکی از فعالیت‌های مسئولیت اجتماعی سامسونگ به شمار می‌رود. این فعالیت‌ها در قالب ۴ موضوع اشتغال، سلامت، آموزش و محیط‌زیست طراحی و اجرا می‌شوند. تاسیس کتابخانه‌های‌ صوتی برای نابینایان و کم بینایان و راه‌اندازی مرکز فناوری سامسونگ-امیرکبیر برای کمک به کسب‌و‌کارهای نوپا از دیگر فعالیت‌های مسئولیت اجتماعی سامسونگ ایران، در حوزه آموزش است.

آکادمی مهندسی سامسونگ در طول هفت سال فعالیت خود توانسته زمینه مناسبی را فراهم کند تا کارآموزان پس از کسب مهارت‌های لازم راحت‌تر از همیشه کسب‌وکار مورد علاقه‌شان را راه‌اندازی کنند.

این مطلب توسط شرکت های ثالث به عنوان بیانیه مطبوعاتی یا رپورتاژ آگهی ارسال شده و گجت نیوز در قبال موارد مندرج در آن مسئولیتی ندارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*