گوشی POCO F3 GT

مقایسه گوشی POCO F3 GT و Realme GT؛ کدام برتر است؟

هفته پیش شرکت شیائومی از گوشی POCO F3 GT رونمایی کرد که یک گوشی مخصوص بازی به شمار می‌رود. حالا قصد مقایسه این گوشی با Realme GT را داریم.

بعد از شرکت ریلم، اکنون شرکت شیائومی هم دست به عرضه گوشی جدیدی با نام GT زده است. داریم در مورد گوشی POCO F3 GT صحبت می‌کنیم که در واقع مخصوص اجرای بازی‌های ویدئویی طراحی شده است و یکی از پرچمداران جدید شرکت چینی محسوب می‌شود. نکته جالب قیمت مناسب این تلفن هوشمند در برابر قدرت سخت افزاری فوق العاده‌اش است که هر مخاطبی را به خود مجذوب می‌کند.

آیا محصول GT شیائومی قادر به رقابت با Realme GT که اولین گوشی دارنده پسوند GT محسوب می‌شود، خواهد بود؟ قطعا هر دو گوشی به یک دسته بندی تعلق دارند، اما چه تفاوت‌هایی بین این دو گوشی وجود دارد و از همه مهم‌تر کدام یک برتر است؟ در این مقاله سعی خواهیم کرد تا به همه این سوالات پاسخ دهیم.

مانند سایر مقالات مقایسه‌ای به بررسی جز به جز دو گوشی POCO F3 GT و Realme GT خواهیم پرداخت.

طراحی

اگر مدل زرد رنگ Racing گوشی ریلم جی تی را برای ارزیابی طراحی انتخاب کنیم، قطعا این دستگاه را به عنوان برنده در بخش طراحی معرفی خواهیم کرد. این گوشی دارای یک کاور چرمی برای قسمت پشتی به همراه یک قسمت شیشه‌ای خط دار در قسمت پشتی و حاشیه بدنه است که به آن ظاهری اوریجینال و مخاطب پسند می‌دهد. در واقع این طراحی یادآور ماشین‌های اسپرت است و لقب GT هم از همین قضیه منشا می‌گیرد.

گوشی POCO F3 GT

علاوه بر این گوشی Realme GT طراحی منسجم‌تری دارد که دلیل آن در طراحی باتری کوچک‌تر و صفحه نمایش جمع و جورتر نهفته شده است. ضمن اینکه گوشی شرکت ریلم با رنگ آمیزی های متنوع‌تر و معقول‌تری (از لحاظ قیمت) ارائه می‌شود و البته پشت شیشه‌ای جذابی هم دارد؛ مورد آخر دقیقا در گوشی پوکو اف 3 جی تی هم دیده می‌شود.

در سوی دیگر باید اشاره کنیم که گوشی POCO F3 GT دارای تریگر‌های فیزیکی Maglev است که به شدت برای گیمرها جذاب به نظر می‌رسد و در این مورد برتر از رقیب خود عمل کرده است.

صفحه نمایش

آیا به دنبال پیشرفته‌ترین صفحه نمایش هستید؟ بدون لحظه‌ای تردید به سراغ گوشی F3 GT پوکو بروید. این گوشی دارای صفحه نمایش AMOLED با قابلیت پخش 1 میلیارد رنگ مختلف است؛ ویژگی که ریلم جی تی در ارائه آن عاجز است. ضمن اینکه گوشی پوکو از قابلیت HDR10+ پشتیبانی می‌کند که باعث افزایش کیفیت تصویر در پلتفرم‌های در حال استریم می‌شود.

گوشی POCO F3 GT

اگرچه گوشی POCO F3 GT صفحه نمایش بهتری دارد، اما نمی‌توان صفحه نمایش Realme GT را یک نا امیدی به تمام معنا معرفی کرد. این گوشی هم دارای صفحه نمایش AMOLED است و نرخ بارگذاری 120 هرتزی را به کاربران هدیه می‌دهد، اما متاسفانه این گوشی در زمینه دقت رنگ آمیزی عملکرد ضعیف‌تری داشته است. در عین حال گوشی ریلم جی تی دارای تکنولوژی تشخیص اثر انگشت از روی صفحه نمایش است، اما رقیب آن از اسکنر اثر انگشت در گوشه بدنه استفاده می‌کند.

مشخصات فنی و نرم افزار

از لحاظ قدرت سخت افزاری، گوشی Realme GT برنده بی رقیب این مقایسه است. این گوشی از یکی از بهترین پردازنده موجود در بازار، یعنی تراشه Snapdragon 888 استفاده می‌کند که با 12 گیگا بایت حافظه داخلی رم و حداکثر 256 گیگابایت حافظه ذخیره سازی از نوع UFS 3.1 همراه شده است.

با داشتن گوشی پوکو سخت افزار ضعیف‌تری بدست می‌آورید که البته همچنان قابل توجه است. این گوشی از پردازنده‌های شرکت MediaTek با نام Dimensity 1200 استفاده می‌کند که با حداکثر 8 گیگابایت حافظه داخلی رم پشتیبانی شده است. پس نه تنها از لحاظ پردازش، بلکه از لحاظ حافظه رم هم با گوشی ضعیف‌تری طرف هستیم. همین موضوع جای هیچ شکی باقی نمی‌گذارد که رلم جی تی گوشی قدرتمندی‌تری است و نیازهای کاربران جاه‌طلب را بهتر برآورده می‌کند.

لازم به ذکر است که هر دو گوشی به صورت پایه از سیستم عامل اندروید 11 پشتیبانی می‌کنند.

دوربین

درست است که این دو گوشی، پرچمداران شرکت سازنده خود به حساب می‌آیند، اما این مورد در کیفیت دوربین آن‌ها لحاظ نشده است که با توجه به گیمینگ بودن این دو گوشی، منطقی طلقی می‌شود. ستاپ دوربین پوکو و رلم به شدت شبیه به یکدیگر است و میان رده به شمار می‌رود.

این دو گوشی مجهز به یک دوربین اصلی 64 مگا پیکسلی، یک سنسور 8 مگا پیکسلی اولترا واید و یک ماکرو دوربین 2MP است. دوربین جلو یا سلفی این گوشی‌ها هم 16 مگا پیکسل کیفیت دارد. کیفیت تصاویر ثبت شده در POCO و Realme کم و بیش یکسان است.

اگر دنبال تلفن هوشمندی با دوربین قدرتمند هستید، بهتر است در خرید این دو گوشی تجدید نظر کنید؛ چرا که هدف از عرضه این دو گوشی کاملا متفاوت است.

باتری

یکی از مهم‌ترین نقاط قوت گوشی POCO F3 GT در برابر Realme GT به قدرت باتری آن مربوط می‌شود. این گوشی از باتری بزرگتر 5065 میلی آمپر در ساعت استفاده می‌کند، در حالی که ریلم جی تی به باتری 4500 mAh بسنده کرده است. این مورد به پوکو اجازه می‌دهد تا در یک بار شارژ کامل، عمر بیشتری را سپری کند.

گوشی POCO F3 GT

ضمنا گوشی پوکو اف 3 جی تی از شارژر 67 واتی از نوع فست شارژ پشتیبانی می‌کند و در سوی مقابل رقیب آن دارای فست شارژ 65 واتی است. البته باید اشاره کنیم که گوشی ریلم سرعت شارژ شدن بالاتری دارد که دلیل آن در باتری کوچک‌تر آن نهفته شده است.

هیچ کدام از این دو گوشی از شارژ بی سیم پشتیبانی نمی‌کنند؛ موردی که یکی از جذاب‌ترین ویژگی‌ها برای هر گوشی مخصوص بازی به حساب می‌آید.

قیمت

گوشی Realme GT با قیمت پایه 399 پوند معادل 470 دلار آمریکا در بازار جهانی به فروش می‌رسد. گوشی POCO F3 GT هنوز به صورت جهانی فروخته نمی‌شود و تنها در بازار هند در دسترس قرار دارد که با معادل سازی واحد پولی به قیمت 310 پوند یا 365 دلار می‌رسیم.

در کل گوشی Realme GT سخت افزار قدرتمند تری را در اختیار کاربران قرار می‌دهد و البته از طراحی شیک‌تر و خاص‌تری هم بهره مند است، اما در عین حال گوشی پوکو اف 3 جی تی هم دارای باتری بزرگتر، صفحه نمایش پیشرفته‌تر و تریگر‌های مخصوص بازی است که نظر هر گیمری را به خود جلب می‌کند. انتخاب شما کدام دستگاه خواهد بود؟

نکات مثبت و منفی دو گوشی

شیائومی POCO F3 GT

نقاط قوت

  • تریگر فیزیکی مخصوص بازی
  • تاییدیه IP53
  • باتری بزرگتر
  • صفحه نمایش پیشرفته و بزرگ
  • قابلیت IR Blaster

نقاط ضعف

  • دسترسی محدود

 

Realme GT

نقاط قوت

  • سخت افزار قدرتمندتر
  • دسترسی جهانی
  • طراحی خاص و اسپرت
  • بسته بندی منسجم‌تر

نقاط ضعف

  • باتری کوچک‌تر

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*