رجیستری تبلت

برای رجیستری تبلت چه باید کنیم؟

طرح رجیستری تبلت آغاز شده است و دارندگان این تجهیزات باید اقداماتی را انجام دهند. اما چگونه باید تبلت خود را رجیستر کنیم و از اصالت آن مطمئن شویم؟

طرح رجیستری تبلت از مدتی پیش آغاز شده و مسئولان از کاربران خواسته‌اند نسبت به قرار دادن سیم کارت داخل تبلت و فعال کردن دستگاه‌های خود اقدام کنند. در همین رابطه، حمیدرضا دهقانی نیا، سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا گفت کاربران باید بدون محدودیت از هر برندی که باشد، داخل تبلت خود سیم کارت قرار بدهند و برقراری تماس، ارسال و دریافت پیامک به یکی از نزدیکان خود را انجام دهند. به گفته دهقانی نیا، این کار باید با سیم کارتی صورت بگیرد که در اختیار و مدیریت خود کاربر است.

وی در ادامه گفت کاربران باید بعد از این اقدام، از شناسانده شدن محصول به شبکه بی سیم اپراتوری کشور مطمئن شوند. برای این کار ابتدا باید شناسه IMEI دستگاه را یادداشت کنند. این کد با شماره‌گیری کد دستوری ستاره مربع ۰۶ مربع (#06#*) نمایش داده می‌شود. سپس باید شناسه IMEI را به کد دستوری #7777* ارسال کنند و این شناسه را در این گزینه ثبت کرده و منتظر پاسخ باشند.

سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا اضافه کرد بعد از این تاریخ، مردم باید دقت کنند که برای خرید تبلت و پیش از پایان معامله و پرداخت وجه، حتما استعلام اصالت کالا را بگیرند. این محتوا با ارسال پیامک یا کد دستوری #7777* نشان داده می‌شود که دستگاه مورد نظر به صورت رسمی وارد کشور شده و قانونی است یا خیر.

نکات مهم درباره رجیستری تبلت

در ادامه به چند نکته مهم درباره رجیستری تبلت اشاره خواهیم کرد:

  • تبلت‌های قدیمی مشمول طرح رجیستری می‌شوند و دارندگان این تجهیزات باید با انجام اقدامات گفته شده از اصالت کالای خود و ثبت آن در سامانه اطمینان حاصل کنند.
  • ارائه خدمات اپراتوری به تبلت‌هایی که در سامانه همتا ثبت نشوند، متوقف خواهد شد.
  • پس از آغاز طرح، چنانچه قصد خرید تبلت دارید، حتما پیش از خرید از رجیستری دستگاه مورد نظر مطمئن شوید.
  • فعال‌سازی و رجیستر کردن تبلت باید حتما با سیم کارتی انجام شود که در اختیار و مدیریت خود کاربر است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*