مایکروسافت اولین نسخه بتا ویندوز ۱۱ را منتشر کرد

مایکروسافت نسخه بتا ویندوز ۱۱ – Windows 11 را منتشر کرد تا کاربران پیش از عرضه نسخه اصلی، بتوانند برخی از ویژگی‌های آن را تجربه کنند.

از زمان معرفی یازدهمین نسخه ویندوز توسط شرکت مایکروسافت، اخبار و جزئیات مختلفی راجع‌به آن منتشر شده است. از ویژگی‌ها و قابلیت‌های جدید تا آپدیت‌هایی که به صورت سالانه عرضه خواهند شد، همگی نشان‌دهنده اهمیت Windows 11 هستند.

این هفته هیچ نسخه جدیدی از Dev Channel برای ویندوز ۱۱ منتشر نخواهد شد اما قطعاً چیز بهتری وجود دارد و آن هم انتشار اولین نسخه بتا است. به گفته مایکروسافت، کسانی که به اندازه کافی کنجکاو بودند تا بیلدهای اولیه سازندگان را نصب کنند اما ترجیح‌شان استفاده از چیز باثبات‌تری است، می‌توانند اولین نسخه بتا Windows 11 را دریافت نمایند.

به طور معمول این امر نیاز به نصب مجدد و کامل ویندوز دارد اما برای مدت محدودی می‌توانید از حالت Dev به Beta تغییر وضعیت دهید. برای اعمال این تغییر ابتدا وارد Windows Update و سپس Windows Insider Program شوید و مانند تصویر زیر، تغییرات مدنظر خود را ایجاد کنید.

برنامه اینسایدر ویندوز

توجه داشته باشید که ویندوز ۱۱ همچنان در دست توسعه قرار دارد. با اینکه نسخه‌های کانال بتا تا حدود زیادی نسبت به نسخه‌های کانال توسعه‌دهندگان (Dev) قابل اطمینان‌تر هستند و از باگ‌های کمتری برخوردارند، اما کماکان ممکن است مشکلاتی را برای کاربران ایجاد کنند. در ادامه می‌توانید به صورت خلاصه، ویژگی‌های سه کانال مدنظر را مشاهده کنید.

ویندوز ۱۱

اگر نسخه توسعه‌دهندگان بر روی کامپیوترهای شخصی‌تان نصب نشده و می‌خواهید نسخه بتا را امتحان کنید، همچنان باید به برنامه اینسایدر ویندوز رجوع نمایید. طبق گفته‌های شرکت مایکروسافت، نسخه نهایی ویندوز ۱۱ در ماه اکتبر سال ۲۰۲۱ منتشر خواهد شد و اگر تغییری در این تاریخ صورت نگیرد، می‌توانیم در اواسط و یا اواخر پاییز سال جاری شاهد عرضه این نسخه باشیم.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*