فروش تجهیزات اینترنت ماهواره ای استارلینک در ایران

فروش تجهیزات اینترنت ماهواره ای استارلینک در ایران ، حربه جدید کلاهبردارن!

ترس مردم از احتمال قطع شدن اینترنت به واسطه طرح صیانت، فروش تجهیزات اینترنت ماهواره ای استارلینک در ایران  را به حربه جدید کلاهبردارن فضای مجازی تبدیل کرده است!

اینترنت ماهواره ای استارلینک، این نام را احتمالا این روزها بسیار شنده اید؛ از زمانی که طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی مطرح شده و رفته رفته در حال تبدیل شدن به قانون در کشور است، اکثر کاربران به فکر خرید تجهیزات اینترنت ماهواره ای استارلینک افتاده اند. همین موضوع باعث شده تا کلاهبردارن دست به کار شده و به روش های گوناگون اقدام به فروش جعلی تجهیزات و اشتراک اینترنت استارلینک کنند.

روش های عجیب کلاهبرداران برای فروش تجهیزات اینترنت ماهواره ای استارلینک در ایران

همانطور که در بالا اشاره شد، کلاهبردارن فضای مجازی از ترس مردم نسبت به قطع شدن اینترنت در ایران سو استفاده کرده و از روش های گوناگون در حال به ظاهر فروش تجهیزات اینترنت ماهواره ای استارلینک هستند.

یکی از جالب ترین اقدامات کلاهبرداران تاسیس سایتی با نام استارلینک ایران است!

این سایت متقلب دقیقا طراحی قالب سایت اصلی شرکت Starlink را کپی یا به اصطلاح ریپ کرده و با استفاده از نام استارلینک ایران به زبان فارسی اقدام به فروش تجهیزات اینترنت ماهواره ای استارلینک به کاربران ایرانی کرده است.

فروش تجهیزات اینترنت ماهواره ای استارلینک در ایران

تصویر صفحه اول سایت کلاه بردار استارلینک ایران

همانطور که در تصویر بالا مشاهده می‌کنید، کلاهبردارن دقیقا از طراحی ظاهری سایت اصلی استارلینک استفاده کرده و با فارسی سازی آن را طوری جلوه داده اند که موجه به نظر برسد. همچنین با استفاده از واژه هایی نظیر “تعداد محدود” سعی کرده اند تا قربانی خود را وادار به خرید از ترس تمام شدن تجهیزات کنند!

اما نکته جالب ماجرا در صفحه بعد از ثبت سفارش است:

فروش تجهیزات اینترنت ماهواره ای استارلینک در ایران

کلاه برداران در این سایت، قیمت سخت افزار مورد نیاز اینترنت استارلینک را 249 دلار و هزینه اشتراک ماهیانه آن را 49 دلار اعلام کرده اند؛ این درحالی است که طبق اعلام رسمی کمپانی استارلینک، هزینه تجهیزات و اشتراک ماهیانه اینترنت ماهواره ای استارلینک به ترتیب 499 و 99 دلار است. همین موضوع نشان می دهد که کلاهبرداران سایت مورد نظر، با نصف کردن قیمت سعی دارند که کاربران بیشتری را جذب دام خود کنند.

اما نکته جالب ماجرا، شیوه پرداخت هزینه در این سایت است. این سایت مدعی شده که به جهت مخفی ماندن هویت کاربران و خریداران، پرداخت فقط از طریق بیت‌کوین انجام می‌شود! خب البته که معاملات با بیت‌کوین هویت هر دو طرف را مخفی نگه داشته و امکان هیچگونه پیگیری پس از کلاه برداری از قربانیان این سایت وجود نخواهد داشت.

خوشبختانه، سایت استارلینک ایران ساعاتی پس از فعالیت در ایران فیلتر و همچنین از طرف شرکت میزبانی سایت، ساسپند (مسدود) گردید اما نباید فراموش کنیم که کلاهبرداران همیشه از شیوه های جدید وارد شده و اقدام به خالی کردن جیب مردم می‌کنند.

ناگفته نماند که در این چند روز، چندین کانال تلگرامی و پیج اینستاگرامی به روش های مختلف اقدام به فروش تجهیزات اینترنت ماهواره ای استارلینک در ایران و کلاه برداری کرده اند.

باید بدانید که برخلاف شایعات، اینترنت ماهواره ای استارلینک هنوز در ایران پوشش نداشته و خدماتی ارائه نمی‌کند. همچنین چالش های بسیاری بر سر راه کاربران ایرانی برای استفاده از این اینترنت وجود دارد و در واقع فعلا به این راحتی ها هم نمی توان از آن استفاده کرد. پس مراقب سو استفاده کلاهبردارن باشید.

همچنین بخوانید:

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. ای وای بر ما. الان یه عده‌ای نقشه کشیدن که چطور با تجهیزات تقلبی و فیک و بی‌کیفیت جیب مردم را از طریق اینترنت ماهواره‌ای استرالینک خالی کنن و مردم بچاپن.
    اونم در حد میلیون‌ها تومن در ازای هر نفر. و صدرصد تعداد بسیار زیادی و بیشماری فریب خواهند خورد شک نکنید
    همه که این پست گجت‌نیوز نمیخونن که آگاه بشن