صنعت خودرو ایران

گسترش مجدد اپیدمی کرونا روی صنعت خودرو ایران چه تاثیری خواهد گذاشت؟

گسترش مجدد اپیدمی کرونا به بسیاری از صنایع از جمله صنعت خودرو جهان آسیب رسانده و در این بین صنعت خودرو ایران به ویژه در بخش خودروهای مونتاژی نیز احتمالا با مشکل مواجه خواهد شد.

با گسترش مجدد اپیدمی جهانی کرونا، این احتمال وجود دارد که صنعت خودرو ایران با کمبود عرضه مواجه شود؛ زیرا گسترش کرونا منجر به کاهش قابل توجه تولید تراشه‌های خودرو و تامین ناکافی قطعات خودرو شده است. شایان ذکر است تولیدکنندگان مهم خودرو در جهان ازجمله تویوتا و فورد مجبور به کاهش تولید شده‌اند.

تاثیر کرونا روی صنعت خودرو ایران

طبق گزارش رسانه‌های ژاپنی، تویوتا به دلیل گسترش کرونا مانع از عرضه سایر قطعات شد و تصمیم گرفت تولید برخی تجهیزات در کارخانه‌های داخلی ژاپن را متوقف کند. سه کارخانه مونتاژ در جنوب شرقی آسیا نیز به دلیل ناکافی بودن قطعات، تولید را متوقف کردند.

همچنین تدارکات حمل و نقل جهانی به دلیل همگیری اپیدمی کرونا بسیار پرازدحام است. کمبود فضای حمل و نقل و افزایش شدید هزینه‌های تدارکات از نتایج این موضوع است .لذا صادرات خودرو چین، ژاپن، کره جنوبی و سایر کشورها نیز تحت تاثیر قرار گرفته است.

بنابراین در بازار ایران، برندهای اصلی خودرو، از جمله ام وی ام، نیز ممکن است تحت تأثیر قرار گیرند. اما گزارش شده است که دو محصول محبوب ام وی ام ایکس 22 At و آریزو 6 به صورت نقدی به فروش رسیده‌اند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. صنعت خودرو میگه داریم!!!!