اکانت اینترنت ماهواره ای

هشدار پلیس در مورد خرید و فروش تجهیزات و اکانت اینترنت ماهواره ای ؛ مراقب کلاهبرداران باشید

معاون فنی پلیس فتا در مورد خرید و فروش تجهیزات و اکانت اینترنت ماهواره ای به مردم هشدار داد و گفت مراقب کلاهبرداران و سودجویان باشید.

سرهنگ علی نیک نفس، معاون فنی پلیس فتا ناجا در مورد کلاهبرداری‌های جدید در فضای مجازی با عنوان خرید و فروش تجهیزات و اکانت اینترنت ماهواره ای به مردم هشدار داد. وی در این خصوص اظهار کرد به تازگی شاهد انتشار آگهی‌های فروش مودم و تجهیزات اینترنت ماهواره ای در پلتفرم‌های آگهی‌محور هستیم. همچنین محتوا و ویدیوهایی از اظهار نظر رئیس مرکز ملی و دبیر شورای عالی فضای مجازی درباره این نوع از اینترنت بازنشر شده و این شایعه را بین کاربران به وجود آورده که امکان استفاده از خدمات اینترنت ماهواره ای هم اکنون در ایران فراهم شده است.

فروش تجهیزات و اکانت اینترنت ماهواره ای جعلی است

سرهنگ نیک نفس تاکید کرد که بیشتر این آگهی‌ها جعلی و کلاهبرداری هستند و سودجویان با ادعای رایگان بودن سرویس برای کاربران ایرانی به دنبال فریب دادن مردم هستند. این در حالی است که در حال حاضر امکان استفاده از این خدمات در ایران وجود ندارد. معاون فنی پلیس فتا ادامه داد:

تصاویری از تجهیزات و ارائه سرویس توسط برخی شرکت‌های آمریکایی در مناطقی از ایران در حال انتشار است و برخی کانال‌ها و صفحه‌های شبکه های اجتماعی اقدام به فروش تجهیزات و اکانت اینترنت ماهواره ای می‌کنند. اما ادعای فروش این تجهیزات به مردم عملیاتی نشده و تصاویر استفاده شده در این تبلیغات مربوط به سایت‌های خارجی است.

وی همچنین درباره سفارش اینترنت ماهواره ای در تهران و دیگر شهرهای ایران در وبسایت شرکت‌های مذکور خاطرنشان کرد نمایش نام شهرها و مناطق ایران در این وبسایت‌ها به دلیل اتصال آن به وب سرویس‌های گوگل است. بنابراین با وارد کردن نام هر شهر و منطقه‌ای، نقاط نزدیک آن نشان داده می‌شود و به این ترتیب وجود نام مناطقی از ایران در این وبسایت نشان‌دهنده ارائه اینترنت ماهواره ای در آنجا نیست. در واقع تاکنون هیچ سرویسی از طرف شرکت‌های ارائه دهنده اینترنت ماهواره ای در ایران ارائه نشده است.

سرهنگ نیک نفس در پایان از مردم خواست در صورت اطلاع از کلاهبرداری‌ها در فضای مجازی در رابطه با فروش تجهیزات اینترنت ماهواره ای، این موضوع را از طریق آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی پلیس فتا اطلاع بدهند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*