گوگل پیکسل 6

رونمایی اولیه از گوگل پیکسل 6 و پیکسل 6 پرو با تراشه اختصاصی Tensor

امروز شاهد رونمایی اولیه از گوگل پیکسل 6 – Google Pixel 6 و پیکسل 6 پرو هستیم. شرکت گوگل از تراشه اختصاصی Tensor و دوربین‌های جدید در این گوشی‌ها استفاده کرده است.

گوگل در اقدامی غیر منتظره که بیشتر به تاکتیک این شرکت در هنگام معرفی پیکسل 4 شباهت دارد، اقدام به انتشار تصاویر پیکسل 6 و پیکسل 6 پرو چند ماه پیش از معرفی رسمی کرد. سری پیکسل 6 پاییز امسال همراه با تراشه اختصاصی گوگل تنسر به صورت کامل معرفی خواهد شد.

گوگل پیکسل 6 و پیکسل 6 پرو

استفاده از تراشه اختصاصی گوگل Tensor

یکی از ویژگی‌های شاخص سری پیکسل گوگل از زمان معرفی در سال ۲۰۱۶ استفاده از هوش مصنوعی بوده است. در ابتدا از هوش مصنوعی برای بهبود تجربه کاربری دوربین استفاده می‌شد؛ اما به مرور زمان به سایر برنامه‌ها نیز اضافه شد.

حالا گوگل تصمیم گرفته با استفاده از تراشه اختصاصی خود وارد مرحله جدیدی شود. گوگل تنسر از پیشرفته‌ترین ویژگی‌های هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی برای به ارمغان آوردن یک تجربه کاربری خاص برای کاربران پیکسل بهره می‌برد.

گوگل پیکسل 6

گوگل بر این باور است که Tensor با یادگیری از کاربر در طول زمان بهبود پیدا می‌کند و تجربه نرم افزاری شخصی سازی شده‌ای را ارائه می‌دهد. علاوه بر این گوگل از تراشه امنیتی تایتان ام 2 در این چیپست استفاده کرده تا Pixel 6 و Pixel 6 Pro را به امن‌ترین گوشی‌های هوشمند تولید شده توسط این شرکت تبدیل کند.

ما همیشه محصولات سخت افزاری خود را با در نظر گرفتن پیشرفت در بخش محاسباتی تولید می‌کنیم. تراشه اختصاصی گوگل Tensor نیز که چهار سال ساخت آن طول کشیده است و از تجربه محاسباتی دو دهه گذشته گوگل بهره می‌برد، همین رویکرد را دارد. با عرضه گوشی‌های پیکسل 6 در پاییز امسال شاهد تجربه کاربری بهتری خواهیم بود. از فناوری بازشناسی گفتار بهتر با مصرف انرژی نصف شده تا بهترین فناوری تشخیص چهره و بهبود تصاویر تار در نور کم.

این اقدام بزرگترین نواوری در تاریخ گوشی‌های پیکسل محسوب می‌شود که با همکاری تیم هوش مصنوعی و تیم اندروید ما محقق شده است تا شما شاهد بهترین تجربه کاربری در فصل مشترک سخت افزار، نرم افزار و هوش مصنوعی درسال‌های پیش رو باشید.

سوندار پیچای – مدیر عامل گوگل و آلفابت

استفاده از دوربین‌های ارتقا یافته

پیکسل 6 از دو دوربین جدید بهره می‌برد؛ اما مدل پرو سه حسگر جدید را در خود جای داده است. گوگل مشخصات دقیق دوربین‌ها را اعلام نکرده است؛ اما تایید کرده که پیکسل 6 پرو به یک دوربین تله فوتو جدید با توانایی زوم ۴ برابری اپتیکال مجهز خواهد شد.

گوگل پیکسل 6

مدل معمولی پیکسل از یک دوربین فوق عریض در کنار دوربین اصلی خود بهره می‌برد. دوربین‌های جدید تا ۱۵۰ درصد بیشتر از نمونه‌های قبلی نور دریافت می‌کنند. متاسفانه خبری از دوربین تله فوتو در این مدل نیست. اپل نیز در آیفون 12 و آيفون 12 پرو از دوربین اصلی و فوق عریض یکسان بهره برد؛ اما تنها مدل پرو را به دوربین تله فوتو مجهز کرده بود.

گوگل اعلام کرد که از توانایی‌های تراشه Tensor برای بهبود هرچه بیشتر تجربه کاربری دوربین استفاده خواهد کرد. البته این شرکت خیلی وارد جزئیات نشد؛ اما احتمالا دوربین پیکسل 6 و پیکسل 6 پرو در زمره بهترین‌های سال ۲۰۲۱ قرار گیرد.

طراحی پیکسل 6 و پیکسل 6 پرو

گوگل تنها به اعلام برخی از مشخصات گوشی‌های پرچمدار خود اکتفا نکرده و تصاویری از سری پیکسل 6 را نیز منتشر کرده است. البته اولین بار نیست که با پیکسل 6 روبرو می‌شویم، زیرا پیش از این نیز چندین بار شاهد لو رفتن تصاویر این گوشی‌ها بوده‌ایم؛ اما دیدن تصاویر رسمی چیز دیگری است.

هر دو مدل پیکسل 6 از  نمایشگر بهبود یافته با حفره مرکزی، حسگر اثر انگشت در زیر نمایشگر و حاشیه‌های نسبتا باریک بهره می‌برند. البته حاشیه‌های مدل استاندارد پیکسل 6 خیلی باریک نیست؛ اما طراحی کلی باعث شده که یکدست به نظر برسند.

گوگل پیکسل 6 / پیکسل 6 پرو

گوگل به وب‌سایت The Verge اعلام کرد که Pixel 6 پرو از یک صفحه نمایش ۶.۷ اینچی +QHD با نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتز بهره خواهد برد. نمایشگر این مدل از لبه‌های اندکی خمیده بهره می‌برد. کاربران مدل معمولی پیکسل 6 نیز شاهد یک نمایشگر ۶.۴ اینچی +FHD با نرخ تازه سازی ۹۰ هرتز خواهند بود.

گوگل همچنین طراحی بدنه پشتی را نیز به شکل زیبایی تغییر داده است و اکنون شاهد استفاده از سه رنگ مختلف هستیم. ماژول مشکی رنگ دوربین تا لبه‌ها کشیده شده است و دو بخش شیشه‌ای با دو تون رنگ متفاوت در بالا و پایین آن قرار دارند. گوگل در پیکسل 6 پرو از فریم آلومینیومی براق و در مدل معمولی از یک فریم آلومینیومی مات استفاده کرده است.

این غول نرم افزاری ادعا می‌کند که در دست گرفتن هر دو گوشی حس خوبی را به شما منتقل می‌کند و ما نیز دلیلی برای شک کردن در این ادعا نداریم. گوگل همچنین اعلام کرد که هر دو گوشی خود را می‌خواهد در سه رنگ مختلف روانه بازار کرد. پیکسل 6 در سه رنگ مشکی، سبز نعنایی و نارنجی عرضه خواهد شد و علاقه‌مندان به مدل پرو نیز می‌توانند از میان رنگ‌های مشکی، طلایی و نقره‌ای یکی را انتخاب کنند.

هنوز هیچگونه اطلاعاتی پیرامون قیمت و بازار‌های هدف این محصولات منتشر نشده است؛ اما گوگل اعلام کرده که قیمت پیکسل 6 و پیکسل 6 پرو همانند محصولات رده بالا با کیفیت خواهد بود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*