رنو 5 توربو 3

رنو 5 توربو 3 با بدنه فیبرکربنی معرفی شد؛ آشنایی با نسخه جدید رنو 5 توربو دهه 80

رنو 5 توربو 3 معرفی شد. شرکت لجند اتومبیل نسخه بازسازی شده و مدرن هاچ بک رنو 5 توربو دهه 80 میلادی را رونمایی کرد. در ادامه با مشخصات نسخه جدید این هاچ بک کلاسیک آشنا می‌شویم.

طی سال‌های گذشته خودروسازان به دلیل قوانین آلایندگی سخت‌گیرانه به سمت طراحی و تولید خودروهای هیبریدی و الکتریکی روی آوردند و به همین دلیل تا چند سال آینده باید با هاچ بک‌های اسپرت درون‌سوز خداحافظی کرد. البته با وجود شرکت‌های افترمارکتی و تیونینگ نباید به این زودی‌های ناامید شد؛ چراکه این شرکت‌ها توانسته‌اند خودروهای مورد علاقه مشتریان را همچنان زنده نگه‌دارند. در همین راستا شرکت لجند اتومبیل توانسته با بازسازی محصولات کلاسیک به محبوبیت خاصی دست پیدا کرده و در جدیدترین اقدام خود نسخه ارتقا پیدا کرده رنو 5 توربو دهه 80 میلادی را با نام رنو 5 توربو 3 به تولید برساند.

مشخصات رنو 5 توربو 3

رنو 5 توربو 3

شرکت لجند اتومبیل رنو 5 توربو 3 را از هاچ بک پیشرانه وسط رنو 5 توربو دهه 80 میلادی بازسازی کرده و در واقع نسخه‌ای مدرن از مدل R5 سه در اصلی محسوب می‌شود. برای این خودرو بدنه‌ای سفارشی و دست‌ساز در نظر گرفته شده و طراحان با استفاده از فیبرکربن زیاد توانسته‌اند وزن آن را به میزان چشمگیری نسبت به قبل کاهش دهند. همچنین این خودرو در جلو از  رینگ‌های 16 اینچی و در عقب از رینگ‌های 17 اینچی بهره می‌برد.

رنو 5 توربو 3

طراحان با حذف چراغ‌های سنتی مدل اصلی برای این خودرو چراغ‌های LED در نظر گرفتند. همچنین ورودی‌های هوای نصب شده در ستون C فقط جنبه زیبایی داشته و در واقع آنها را باید ادای احترام طراحان به توربو ۱ و توربو ۲ دانست.

رنو 5 توربو 3

شیشه‌های این خودرو نیز اکنون از فریم فیبر کربنی بهره می‌برند. نمای عقب این خودرو نیز اکنون برجسته شده و طراحان با نصب اسپویلری سقفی به رنگ قرمز نمای جذابی را به وجود آوردند. البته همین رنگ قرمز در آینه‌ها، چرخ‌ها و ستون‌های A نیز به چشم می‌خورد.

رنو 5 توربو 3

از سایر ویژگی‌های خاصی که شرکت لجند اتومبیل برای این خودرو در نظر گرفته می‌توان به دیفیوزر عقب دو تکه و خروجی‌های اگزوز دوبل اشاره کرد. رنو 5 توربو 3 از سطح زمین ارتفاع زیادی ندارد. همچنین این شرکت برای این خودرو کلاسیک سیستم تعلیق دوبل جناغی در جلو و عقب در نظر گرفته است که مشابه چنین تنظیماتی در خودرو مسابقه‌ای R5 مکسی توربو نیز دیده می‌شود.

رنو 5 توربو 3

هرچند طراحان پشت آمپرهای دیجیتالی جدیدی را به جای نمونه‌های آنالوگ برای این خودرو در نظر گرفتند، اما به طور کلی هدف آنها حفظ حس کلاسیک نسخه اصلی در کابین این خودرو بوده که البته از این نظر موفق بوده‌اند. عناصر رنگی بدنه در کابین نیز به ویژه در بخش‌هایی چون روی ورودی‌های هوا، درها و فرمان به چشم می‌خورد.

رنو 5 توربو 3

از سایر ویژگی‌های کابین این خودرو می‌توان به سیستم تهویه مطبوع دو ناحیه‌ای و صندلی‌های بسیار نازک با پشتیبانی زیاد از بدن اشاره کرد. همچنین طراحان در پشت صندلی‌ها نیز یک رول کیج نصب کرده‌اند. گفتنی است رنو 5 توربو 3 از یک پیشرانه 4 سیلندر توربو بهره می‌برد که می‌تواند قدرتی برابر با 400 اسب بخار را به تولید برساند.

رنو 5 توربو 3

البته مدل اصلی این خودرو در زمان خود به یک پیشرانه 158 اسب بخار مجهز بود، اما اکنون رنو 5 توربو 3 از قدرت بیشتری بهره می‌برد و یک گیربکس سکونشئال مدرن نیز چنین نیرویی را به چرخ‌های عقب منتقل می‌کند. در خصوص پیشرانه این خودرو جزئیاتی بیشتر منتشر نشده است، اما احتمالا این خودرو به یک پیشرانه مدرن مجهز خواهد شد.

رنو 5 توربو 3

شرکت رنو طی 6 سال حضور این هاچبک در بازار توانسته حدود 1820 دستگاه رنو 5 توربو 1 و حدود 3167 دستگاه توربو 2 را تولید و به بازار عرضه کند. البته هنوز مشخص نیست چه تعداد از نسخه بازسازی شده این هاچ بک به تولید خواهد رسید، اما شرکت لجند اتومبیل اعلام کرد بدون توجه به تمام توصیه‌های اقتصادی و مالی قصد دارد بهترین نسخه از این هاچ بک را تولید و به مشتریان عرضه کند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*