قیمت واکسن فایزر

قیمت واکسن فایزر و مدرنا برای اتحادیه اروپا افزایش پیدا کرد

در حالی که بسیاری از کشورها با بحران شیوع گونه‌های جدید کرونا مواجه‌اند، قیمت واکسن فایزر و مدرنا برای اتحادیه اروپا توسط تولیدکنندگان این واکسن‌ها افزایش پیدا کرد.

در حالی که موج‌های جدید کرونا در سراسر جهان بسیاری از کشورها را با مشکل جدی مواجه کرده است و بسیاری از آنها برای تامین واکسن دچار مشکل شده‌اند، تولیدکنندگان واکسن‌های Pfizer و Moderna قیمت هر دوز از این واکسن‌ها را برای اتحادیه اروپا افزایش دادند.

افزایش قیمت واکسن فایزر و مدرنا

قیمت هر دوز واکسن فایزر به تازگی از 15.50 یورو به 19.50 یورو رسید که از افزایش 25 درصدی قیمت این واکسن حمایت دارد. همچنین قیمت هر دوز واکسن مدرنا نیز به 25.5 دلار افزایش یافت. افزایش قیمت این واکسن‌ها در حالی رخ داده که به دلیل شیوع گونه جدید کرونا، بسیاری از کارشناسان تزریق دوز سوم را به افراد واکسینه شده توصیه می‌کنند.

با توجه به این که شرکت‌های فایزر و مدرنا با کشورهای مختلف برای تامین دوز تقویت‌کننده قراردادهای جدیدی را به امضا رساندند، پس از چنین افزایش قیمتی قطعا به ده‌ها میلیارد دلار درآمد دست پیدا خواهند کرد. گفتنی است واکسن‌های فایزر و مدرنا با ادعای این که بیشترین اثربخشی را در میان سایر واکسن‌ها دارند توانستند در برنامه واکسیناسیون بسیاری از کشورها قرار بگیرند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*