قابلیت View Once

با قابلیت جدید واتساپ ، ویدیو و عکس حذف شونده ارسال کنید

قابلیت View Once یکی از جدیدترین قابلیت‌های واتساپ است که کاربران می‌توانند با استفاده از آن برای مخاطب خود ویدیو یا عکس یکبار مصرف یا حذف شونده ارسال کنند.

واتساپ به عنوان یکی از پرطرفدارترین پیام رسان‌های جهان تاکنون قابلیت‌های بسیاری را به کاربران خود ارائه داده است. این پیام رسان به تازگی از قابلیت View Once پرده برداری کرده است که کاربر با استفاده از این قابلیت می‌تواند برای مخاطب مد نظر خود یک عکس یک بار مصرف ارسال کند. یعنی پس از آن که دریافت کننده عکس یک بار آن را مشاهده کرد، دیگر نمی‌تواند آن را ببیند و واتس اپ به شکل خودکار عکس را حذف می‌کند.

نحوه استفاده از قابلیت View Once واتساپ

لازم به ذکر است که  این قابلیت همانند ویژگی تصاویر محو شونده اینستاگرام است.کاربران به منظوره استفاده از قابلیت View Once پیش از ارسال ویدیو یا عکس،‌ فایلی که قصد ارسال آن را دارد انتخاب نموده و سپس در پایین و سمت راست صفحه نماد دایره‌ای شکل با 1 را انتخاب کنند. پس از ارسال عکس،‌ دریافت‌کننده تنها می‌تواند یک مرتبه آن را ببیند.

لازم به ذکر است که طبق اعلام واتساپ امکان ذخیره‌سازی فایل ارسال شده در Gallery و Photos وجود ندارد. علاوه بر این دریافت کننده عکس یا ویدیو نمی‌تواند آن را ستاره‌دار،‌ ذخیره و اشتراک‌گذاری کند. ضمن این که فرستنده نیز می‌تواند با روشن نمودن تیک دریافت متوجه شود که آیا دریافت کننده عکس یا فیلم آن را مشاهده کرده است یا خیر.

لازم به ذکر است در صورتی که دریافت کننده، فایلی که با استفاده از قابلیت View Once  برای وی فرستاده شده را تا 14 روز مشاهده نکند،‌ فایل از دسترس خارج خواهد شد. همچنین اگر فایل در زمان گرفتن بک‌اپ باز نشود،‌ کاربر می‌تواند بعدا یک مرتبه آن را ببیند. علاوه بر این در صورتی که کاربر فایل ارسالی را مشاهده کرده باشد دیگر امکان بازیابی آن وجود ندارد.

همچنین طبق گفته واتساپ در صورتی که پیش از حذف عکس، دریافت کننده از آن اسکرین شات بگیرد، فرستنده متوجه این موضوع نخواهد شد. از این رو بهتر است که فیلم یا عکس یک بار مصرف تنها برای افراد مطمئن ارسال شود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*