8 روش بهبود عملکرد وای فای در آیفون

8 روش بهبود عملکرد وای فای در آیفون

آیا از عملکرد وای فای در گوشی آیفون رضایت ندارید؟ در این مقاله قصد داریم 8 روش بهبود عملکرد وای فای در آیفون را آموزش دهیم.

اتصال وای فای را می‌توان به عنوان یکی از نیازهای ضروری برای گوشی‌های آیفون عنوان کرد، اما گاهی وقت‌ها سیگنال‌های ضعیف می‌توانند موجب بروز اختلال در استفاده از برنامه‌ها یا پخش فایل‌های ویدیویی آنلاین شود. هنگامی که با این مشکل مواجه شدید، لازم است به دنبال راه‌حل‌هایی برای بهبود عملکرد وای فای در آیفون باشید.

1: راه‌اندازی مجدد روتر

یکی از روش‌های مهم حل مشکل ضعف سیگنال وای فای که معمولا نادیده گرفت می‌شود، راه‌اندازی مجدد روتر است. گاهی وقت‌ها راه‌اندازی مجدد روتر می‌تواند موجب رفع مشکلات وای فای در گوشی‌های آیفون شود. با انجام این کار، تنظیمات دستگاه به حالت پیش‌فرض تغییر پیدا می‌کند و مشکلات گوناگون هم رفع خواهند شد. برای راه‌اندازی مجدد روتر باید دکمه فیزیکی آن را بیابید و خاموش کنید. همچنین امکان راه‌اندازی مجدد روتر با خارج کردن پریز دستگاه از برق هم وجود دارد.

بهبود عملکرد وای فای در آیفون - 1

در ادامه باید یک دقیقه منتظر بمانید و سپس، روتر را روشن کنید. در صورتی که مراحل ذکرشده را انجام دادید، اما مشکل ضعف سیگنال و عملکرد وای فای حل نشد، بهتر است تنظیم مجدد روتر را مدنظر قرار دهید.

2: تغییر مکان روتر

معمولا روترها می‌توانند تا برد 10 متر را پشتیبانی کنند و هر اندازه فاصله گوشی آیفون شما با دستگاه بیشتر باشد، بروز مشکل و ضعف سیگنال هم طبیعی خواهد بود. توصیه می‌شود روتر را در مکانی قرار دهید که بتوانید در بخش‌های مختلف محیط کار را منزل، امکان استفاده و دریافت صحیح سیگنال‌ها وجود داشته باشد. سیگنال‌های وای فای به وسیله دیوارها مسدود خواهند شد. شما باید بتوانید مکانی را انتخاب کنید که از موانع دور باشد. قرار دادن روترها در ارتفاع، می‌تواند موجب افزایش کیفیت سیگنال‌های وای فای شود.

شما می‌توانید به منظور مشاهده قدرت اتصال آیفون به نوار مخروطی شکل موجود در گوشه سمت چپ قسمت بالا نگاه کنید؛ نماد ذکرشده به خوبی قدرت سیگنال و اتصال گوشی شما به روتر را نشان می‌دهد. در صورتی که افراد زیادی به صورت همزمان از روتر استفاده می‌کنند هم امکان ضعیف شدن سیگنال وجود دارد.

3: قاب گوشی آیفون خود را جدا کنید

بهبود عملکرد وای فای در آیفون - 2

بیشتر موادی که برای تولید قاب گوشی‌های هوشمند استفاده می‌شوند، توانایی ضعیف کردن سیگنال‌های وای فای را ندارند، اما گاهی وقت‌ها و در برخی مدل‌ها ممکن است نتیجه معکوس رقم بخورد. در صورتی که برخی قاب‌ها با فلز ساخته شده باشند، دریافت سیگنال وای فای را دچار اختلال خواهند کرد. در صورتی که قاب گوشی شما با روکش فلزی همراه باشد، بهتر است آن را با یک قاب سیلیکونی تعویض کنید. همچنین توصیه می‌شود از حلقه‌های فلزی یا پاپ سوکت‌ها هم استفاده نکنید.

4: کاهش فعالیت‌ها در شبکه وای فای

دانلود، پخش فایل‌های ویدیویی آنلاین و استفاده از برخی برنامه‌ها می‌تواند پهنای باند شما را درگیر کند. بهتر است برای مشخص شدن وضعیت، برنامه‌ها را به صورت جداگانه مورد بررسی قرار دهید تا میزان استفاده از پهنای باند توسط برنامه‌ها برای شما مشخص شود.

خوشبختانه روش‌هایی برای کاهش میزان پهنای باند مورد استفاده در آیفون وجود دارد. ابتدا بهتر است میزان استفاده از داده‌ها را برای برنامه‌های نصب شده روی دستگاه مورد بررسی قرار دهید. شما می‌توانید به منظور انجام این کار، مراحل زیر را دنبال کنید:

  • وارد تنظیمات (Settings) شده و Mobile Data را انتخاب کنید.
  • فهرست برنامه‌ها را مرور کرده و میزان استفاده از داده‌ها را در قسمت پایین نام اپلیکیشن‌ها، مشاهده کنید.

در ادامه می‌توانید بروزرسانی خودکار برنامه‌ها را به منظور کاهش استفاده از پهنای باند، خاموش کنید. برای انجام این کار، لازم است مراحل زیر را دنبال کنید:

  • وارد تنظیمات شده و گزینه اپ استور (App Store) را انتخاب کنید.
  • گزینه بروزرسانی برنامه‌ها (App Updates) را انتخاب کنید.

بهبود عملکرد وای فای در آیفون - 5

در صورت غیرفعال بودن، باید برنامه‌ها را به صورت دستی بروزرسانی کنید:

  • برنامه اپ استور (App Store) را باز کنید.
  • برنامه‌ها (Apps) را در قسمت پایین انتخاب کنید.
  • در ادامه روی آواتار حساب کاربری خود که در قسمت بالای سمت راست موجود است، ضربه بزنید.
  • گزینه بروزرسانی (Update) را که در کنار برنامه‌ها موجود است را انتخاب کنید.

توجه داشته باشید که وی پی ان‌ها به پهنای باند اضافی نیازمند هستند، بنابراین بهتر است آن‌ها را در محیط خانه خاموش کنید. انجام این کار می‌تواند تاثیر زیادی در کاهش فشار روی پهنای باند داشته باشد.

5: iOS را بروزرسانی کنید

گوشی‌های آیفون با سیستم عامل‌های قدیمی می‌تواند مشکلات زیادی همانند اختلال در اتصال وای فای را به وجود آورند. بروزرسانی‌های iOS می‌توانند مشکلات را رفع کرده و موجب بهبود عملکرد آیفون شوند.

شما می‌توانید به منظور بروزرسانی گوشی آیفون خود، مراحل زیر را دنبال کنید:

  • وارد تنظیمات شده و عمومی (General) را انتخاب کنید.
  • گزینه بروزرسانی نرم افزار (Software Update) را انتخاب کنید.
  • در صورتی که بروزرسانی در حالت انتظار قرار دارد، آن را به سرانجام برسانید.

به خاطر داشته باشید که قبل از بروزرسانی آیفون، یک بکاپ تهیه کنید تا بتوانید مانع از دست رفتن احتمالی اطلاعات شوید.

6: فراموشی و برقراری مجدد اتصال به وای فای

فراموش کردن یک شبکه وای فای در گوشی آیفون و برقراری اتصال مجدد، می‌تواند مشکلات مربوط به ضعیف بودن سیگنال را رفع کند. توجه داشته باشید که به منظور برقراری اتصال مجدد به شبکه وای فای، نیازمند وارد کردن رمز عبور هم خواهید بود.

برای انجام این کار باید مراحل زیر را دنبال کنید:

  • وارد تنظیمات شده و وای فای (Wi-Fi) را انتخاب کنید.
  • در ادامه باید روی آیکون i که در کنار شبکه موردنظرتان است، ضربه بزنید.
  • گزینه فراموشی شبکه (Forget This Network) را انتخاب کنید.

بهبود عملکرد وای فای در آیفون - 8

شما می‌توانید به منظور دستیابی به بهترین نتیجه قبل از برقراری اتصال مجدد، گوشی را مجددا راه‌اندازی کنید.

7: تغییر تنظیمات DNS

سیستم نام دامنه یا DNS یک پروتکل بوده که آدرس IP وب سایت را به چیزی قابل خواندن تبدیل می‌کند و بدین ترتیب، کار را برای کاربران راحت خواهد کرد. هنگامی که آیفون به اینترنت متصل است، پیکربندی DNS در پس زمینه اجرا می‌شود. گزینه پیش‌فرض به ارائه‌دهنده خدمات شما بستگی دارد، اما می‌توانید آن را به چیز دیگری همانند گوگل یا CloudFlare تغییر دهید. تغییر DNS می‌تواند در بهبود زمان بارگذاری وب سایت، جلوگیری از ردیابی ISP و در نتیجه افزایش ایمنی آنلاین تاثیر مستقیم داشته باشد.

شما می‌توانید به منظور تغییر سرور DNS روی گوشی آیفون، مراحل زیر را دنبال کنید:

  • وارد تنظیمات شده و گزینه وای فای را انتخاب کنید.
  • در ادامه باید روی آیکون i موجود در کنار شبکه، ضربه بزنید.
  • به سمت پایین صفحه حرکت کرده و روی Configure DNS ضربه بزنید.
  • حالت Manual را انتخاب کرده و در ادامه روی افزودن سرور (Add Server) ضربه بزنید.
  • شما باید آدرس‌های سرور DNS موردنظرتان را وارد کنید.
  • هنگامی که عملیات را به اتمام رساندید، گزینه ذخیره‌سازی (Save) را انتخاب کنید.

به منظور بازگشت به تنظیمات پیش‌فرض DNS، بهتر است مراحل ذکرشده را به منظور دستیابی به منوی مربوطه دنبال کنید. در ادامه باید گزینه Automatic را به جای Manual انتخاب کرده و فرایند را ذخیره‌سازی (Save) کنید.

8: تنظیم مجدد کلیه تنظیمات شبکه

در صورتی که روش‌های ذکرشده با شکست مواجه شوند، بهتر است تنظیمات شبکه را در آیفون بازنشانی کنید. با انجام این کار، کلیه شبکه‌های وای فای ذخیره‌شده پاکسازی خواهند شد. همچنین امکان دارد نیازمند تنظیم مجدد وی پی ان و سایر گزینه‌ها باشید.

شما باید به منظور بازنشانی تنظیمات شبکه در سیستم عامل iOS مراحل زیر را دنبال کنید:

  • وارد تنظیمات شده و در ادامه گزینه عمومی (General) را انتخاب کنید.
  • به سمت پایین صفحه حرکت کرده و گزینه راه‌اندازی مجدد (Reset) را انتخاب کنید.
  • گزینه راه‌اندازی مجدد تنظیمات شبکه (Reset Network Settings) را انتخاب کنید.

بهبود عملکرد وای فای در آیفون - 11

با انجام این کار، رمز عبور آیفون شما تایید خواهد شد و در ادامه، راه‌اندازی مجدد دستگاه انجام می‌شود.

جمع‌بندی

عوامل متعدد و مختلفی می‌توانند روی عملکرد وای فای در آیفون تاثیرگذار باشند. خوشبختانه بسیاری از این مشکلات به راحتی حل خواهند شد و جایی برای نگرانی وجود ندارد. در صورتی که روش‌های ذکرشده موجب حل مشکل نشوند، قطعا با مشکلات بزرگ‌تری مواجه هستید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*