هامبل وان

هامبل وان ، نخستین شاسی بلند برقی خورشیدی معرفی شد+عکس

شرکت هامبل موتورز از خودرو مفهومی هامبل وان به عنوان نخستین شاسی بلند برقی خورشیدی پرده برداشت. در ادامه با مشخصات این خودرو آشنا می‌شویم.

بدون شک خودروهای الکتریکی به عنوان آینده صنعت خودروسازی جهان محسوب می‌شوند و در همین راستا بسیاری از شرکت‌های نوپا در کنار خودروسازان بزرگ به این حوزه ورود پیدا کردند و محصولات جدید با نوآوری‌های متنوع را به تولید می‌رسانند. از این رو امروزه دیگر خودروهای الکتریکی برای مشتریان همانند گذشته غیر کاربردی و حوصله‌سربر محسوب نمی‌شوند؛ چرا که این خودروها با ارائه امکانات متنوع در کنار طراحی جذاب خود توانستند هم نگاه بسیاری را به خود جلب کنند و هم باعث کاهش اثر زیست محیطی شوند.

اخیرا شرکت هامبل موتورز مستقر در کالیفرنیا آمریکا که به عنوان یک شرکت نوپا در حوزه خودرو محسوب می‌شود از یک خودرو شاسی بلند الکتریکی پرده برداشت که به کمک خورشید می‌تواند نیروی مورد نیاز خود را تامین کند. در ادامه با خودرو مفهومی هامبل وان به عنوان نخستین شاسی بلند برقی خورشیدی آشنا می‌شویم.

مشخصات هامبل وان

هامبل وان

هامبل وان از یک سقف 82 فوت مربعی از جنس سلول‌های خورشیدی فوتوولتائیک و شیشه‌های مجهز به سلول‌های خورشیدی بهره می‌برد. علاوه بر این سامانه ترمز نخستین شاسی بلند برقی خورشیدی نیز می‌تواند باعث تولید انرژی بیشتر شود.

هامبل وان

سقف خورشیدی این خودرو با شارژ باتری‌ها باعث می‌شود تا این خودرو بتواند به صورت روزانه حدود 96 کیلومتر را بپیماید که این عدد در سال به 33 هزار و 796 کیلومتر می‌رسد. البته مالکان می‌توانند باتری‌های این خودرو را از طریق ایستگاه‌های شارژ عادی نیز شارژ کنند. همچنین برد حرکتی هامبل وان حدود 805 کیلومتر اعلام شده است.

هامبل وان

در خصوص ویژگی‌های عملکردی این خودرو هنوز جزئیاتی منتشر نشده است، اما احتمالا پیشرانه این خودرو می‌تواند قدرتی برابر با 1020 اسب بخار را به تولید برساند. با توجه به چنین قدرتی بدون شک این شاسی بلند بسیار سریع خواهد بود و پیش‌بینی می‌شود بتواند ظرف مدت 4.9 ثانیه از صفر به 96 کیلومتر بر ساعت برسد. همچنین حداکثر سرعت آن نیز 250 کیلومتر بر ساعت اعلام شده است.

هامبل وان

این خودرو الکتریکی به دلیل طراحی آیرودینامیک و وزن سبک حدود 1814 کیلوگرمی خود بسیار کارآمد و بهینه محسوب می‌شود. از سایر ویژگی‌های این خودرو می‌توان به جلوپنجره بسیار بزرگ، رینگ‌های بزرگ، چراغ‌های جلو فوق باریک چراغ‌های عقب بومرنگی اشاره کرد.

قیمت این خودرو بدون احتساب مالیات و سایر موارد حدود 109 هزار دلار اعلام شده و قرار است در سال 2024 میلادی به تولید برسد. با توجه به اینکه این خودرو می‌تواند با پنل‌های خورشیدی نیروی خود را تامین کند و دامنه حرکتی آن نیز با استفاده از انرژی خورشیدی حدود 60 مایل اعلام شده انتظار می‌رود مالکان این خودرو دیگر مشکل دسترسی به ایستگاه‌های شارژ را نخواهند داشت.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*