نسل دوم فناوری دوربین زیر نمایشگر اوپو معرفی شد+ویدیو

نسل دوم دوربین زیر نمایشگر اوپو رونمایی شد. اوپو تلاش زیادی برای افزایش کیفیت دوربین داشته است و امیدوار است بتواند از این فناوری به صورت تجاری استفاده کند.

نسل جدید دوربین زیر نمایشگر اوپو دو سال پس از معرفی اولین نمونه کاربردی از راه رسید. این شرکت تلاش زیادی برای افزایش کیفیت بخشی از نمایشگر که بالای دوربین سلفی قرار دارد، کرده است و همچنین شاهد افزایش کیفیت دوربین سلفی هستیم. نتیجه نهایی محصولی شده است که برای استفاده در یک دستگاه تجاری مناسب‌تر است.

دوربین زیر نمایشگر اوپو

اوپو در ساخت این پنل از شرکت BOE که یکی از معروف‌ترین تولید کنندگان صفحه نمایش در چین است، کمک گرفته است. این دو شرکت توانسته‌اند اندازه هر پیکسل را طوری کاهش دهند که تراکم پیکسلی بخش بالای دوربین به ۴۰۰ پیکسل در اینچ برسد.

مواد جدید استفاده شده در ساخت نمایشگر نیز قادر هستند نور بیشتری در مقایسه با نسل قبل از خود عبور دهند. در استاندارد رایج فعلی نمایشگر‌ها هر دو پیکسل از یک مدار مشترک استفاده می‌کنند؛‌ اما اوپو در اقدامی منحصر به فرد از هر مدار برای تنها یک پیکسل استفاده کرده است.

دوربین زیر نمایشگر اوپو

این موضوع در کنار استفاده از «فناوری جبران الگوریتمی دقیق» سبب شده که روشنایی نمایشگر یکپارچه‌تر باشد. علاوه بر این، همچنین نسل دوم دوربین زیر نمایشگر اوپو هیچ مشکلی برای نمایش فونت‌های ریز در هنگام خواندن کتاب‌های الکترونیکی، وبگردی یا مکانیابی در نقشه ندارد.

موسسه پژوهش‌های اوپو در آمریکا بر روی یک الگوریتم تصویر برداری مبتنی بر هوش مصنوعی کار کرده است که نگرانی‌های مربوط به ایجاد تصاویر تار یا به همراه انعکاس نور را برطرف می‌کند. اوپو ادعا می‌کند که از چندین هزار تصویر مختلف برای توسعه و آموزش هوش مصنوعی خود بهره گرفته تا شاهد چنین مشکلاتی نباشد.

متاسفانه این شرکت هیچ اشاره‌ای به زمان استفاده از این فناوری در یک محصول نهایی نکرد که کمی عجیب به نظر می‌رسد. زد تی ای از اکسون 30 با نسل دوم دوربین زیر نمایشگر خود رونمایی کرده است و سامسونگ و شیائومی نیز هفته آینده با معرفی می میکس 4 و گلکسی زد فولد 3 در همین مسیر گام خواهند برداشت. ولی اوپو به جای اینکه از یک محصول نهایی رونمایی کند، تنها در حال توسعه نمونه‌های اولیه است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*