مودم VDSL ملی

رئیس سازمان فناوری اطلاعات از برنامه ساخت مودم VDSL ملی خبر داد

رئیس سازمان فناوری اطلاعات اعلام کرد با حمایت مالی از یک شرکت دانش‌بنیان قصد داریم پروژه ساخت مودم VDSL ملی را به انجام برسانیم.

امیر ناظمی، رئیس سازمان فناوری اطلاعات اخیرا در آیین مجازی تبادل تفاهم‌نامه همکاری مشترک پنج جانبه با هدف حمایت از داخلی‌سازی مودم VDSL و محصولات شبکه انتقال (POTN) در صندوق نوآوری و شکوفایی عنوان کرد در طرح ساخت مودم VDSL ملی قرار است یک شرکت دانش‌بنیان با مکانیزم مالی به جای تولید مودم‌های قبلی خود یعنی ADSL وارد تکنولوژی جدید شود.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات در ادامه گفته‌های خود بیان کرد تکنولوژی همیشه با سرعت رخ می‌دهد، اما در بسیاری مواقع شرکت‌هایی که تولیدکننده یک تکنولوژی قدیمی هستند، فرصت ورود به تکنولوژی جدید را ندارند که شاهد چنین موضوعی در حوزه صنعت خودرو بودیم.

ورود مخابرات به طرح ساخت مودم VDSL

امیر ناظمی در ادامه با اعلام این که شرکت مخابرات نیز به طرح ساخت مودم VDSL وارد شده است گفت:

از سوی دیگر تقاضایی در این تفاهم‌نامه وجود دارد که شرکت مخابرات بزرگ‌ترین تامین‌کننده ارتباطات ثابت در کشور باید این گذاره را داشته باشد، اما کمبود منابع مالی خیلی از اوقات امکان سرمایه‌گذاری برای رفتن به سمت تکنولوژی جدید را از بین می‌برد و به همین خاطر در این تفاهم‌نامه جزء دوم طرف تقاضا که مخابرات است، وارد بازی شده است.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات در پایان گفته‌های خود بیان کرد ساخت مودم VDSL در داخل کشور یک اولویت ملی محسوب می‌شود و این طرح طی همکاری با یک شرکت دانش‌بنیان به اجرا خواهد رسید. همچنین در این طرح ملی 6 نهاد برای کمک به پیشبرد پروژه و تامین مالی تولید مودم‌ها همکاری خواهند کرد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*