اینترنت 5.5G

هواوی در حال توسعه اینترنت 5.5G است؛ 10 برابر سریع‌تر از 5G

یکی از معاونان هواوی گفت توسعه اینترنت 5.5G یکی از جدیدترین برنامه‌های این شرکت است که به واسطه آن می‌توان به سرعت 10 برابر بیشتر از 5G دست پیدا کرد.

یکی از معاونان شرکت هواوی اخیرا در رویداد 5G-Advanced Innovation Industry با معرفی 6 جهت‌گیری مهم برای رسیدن به ارتباط اینترنت 5.5G عنوان کرد این فناوری که در حال حاضر توسط هواوی و سایر شرکت‌ها در حال توسعه است طی چند سال آینده باعث می‌شود تا سرعت ارتباطات دستگاه‌ها تا 10 برابر افزایش پیدا کند.

توسعه اینترنت 5.5G توسط هواوی

اینترنت 5.5G در واقع یک به‌روزرسانی بزرگ و نسخه حرفه‌ای فناوری 5G محسوب می‌شود که قابلیت‌های جدیدی را بر بستر اصلی فناوری 5G ارائه خواهد داد. هواوی اعلام کرد فناوری 5.5G باعث بهبود تجربه تعامل سریع دستگاه‌های با یکدیگر، افزایش قابلیت اینترنت اشیا به شکل ارتباط سلولی و سناریو‎های جدید ارتباطی خواهد شد.

هواوی با توسعه فناوری 5.5G قصد دارد به اهداف مهم خود در 6 حوزه مختلف از دنیای ارتباطات دست پیدا کند که نتیجه تمام آنها دستیابی به ظرفیت شبکه 10 برابر بیشتر از سطح فعلی خواهد بود. از این 6 حوزه مورد نظر هواوی می‌توان به بازسازی طیفی، افزایش نرخ Uplink، دستیابی به اینترنت اشیا به صورت کامل یا Full Scenario، قابلیت تولید و توسعه سناریوهای مختلف، شبکه حمل و نقل خودران در سطح L4، کاهش کربن در سطح کره زمین و توسعه فناوری‎‌های سبز اشاره کرد.

یکی از سوال‌های مهم در این حوزه این است که برای دستیابی به اینترنت 5.5G به چه تجهیزات و مقدماتی نیاز خواهد بود؟ در پاسخ باید گفت برای رسیدن به حداکثر قابلیت‌ها عنوان شده در 5.5G روی شبکه‌های فعلی 5G چند راه وجود دارد که یکی از این روش‌ها ارتقای سطح ارسال و دریافت داده‎‌ها محسوب می‌شود که با انجام فرایندهای موقعیت‌یابی دقیق و افزایش تراکم اتصالات می‌توان به آن دست پیدا کرد. علاوه بر این، استفاده از هوش مصنوعی برای افزایش دقت در ارتباطات و ارتقای ظرفیت ارتباطی نیز یکی دیگر از روش‌ها محسوب می‌شوند.

اینترنت 5.5G

ژو ونوی، یکی از مدیران شرکت هواوی و رئیس موسسه تحقیقات استراتژیک در این رویداد بیان کرد اینترنت 5.5G قادر است سطح بالاتر از فناوری فعلی 5G را ارائه دهد. وی افزود یکی از الزامات مهم در فناوری 5G این است که سیستم‎‌های پیشرفته آینده قادر باشند تمامی دستگاه‎‌های 5G را بدون محدودیت پشتیبانی کنند. علاوه بر پشتیبانی از دستگاه‎‌های مختلف می‌بایست شرایطی فراهم شود تا دستگاه‌های 5.5G قادر باشند تمام باندهای فرکانسی پایین‌تر از 100 گیگاهرتز را نیز مورد استفاده قرار دهند تا حداکثر پتانسیل بالقوه آنها به بالفعل تبدیل شود.

یکی دیگر از قابلیت‌های اینترنت 5.5G این است که با استفاده از این فناوری می‌توان به نرخ دانلود گیگابیت بر ثانیه همراه با تاخیر 5 میلی ثانیه دست پیدا کرد که انجام کارهای بسیار گسترده برای کاربران بهتر از قبل امکان‌پذیر خواهد شد. مدیران هواوی اعلام کردند این شرکت با قدرت در حال توسعه و کار روی فناوری 5.5G است و همچنین بین سال‌های 2025 تا 2030 میلادی نیز فناوری‌های پیشرفته‌تری از 5.5G را برای استفاده عمومی و تجاری عرضه خواهد کرد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*