پرسرعت ترین اینترنت 5G جهان

کره جنوبی پرسرعت ترین اینترنت 5G جهان را ارائه می‌کند

داده‌ها نشان می‌دهد کره جنوبی با متوسط سرعت ۴۵۰ مگابیت بر ثانیه‌ای، بالاتر از سایر کشورها پرسرعت ترین اینترنت 5G جهان را ارائه می‌کند.

کره جنوبی یکی از معدود کشورهایی است که به صورت گسترده از شبکه 5G استفاده می‌کند. اما علی‌رغم اینکه کره یکی از اولین کشورهای توسعه‌دهنده و مصرف کننده این شبکه است، موفق شده از تمام ظرفیت‌های نسل جدید شبکه موبایل نیز بهره‌مند شود.

وب‌سایت SpeedCheck گزارش داده است که کره جنوبی پرسرعت ترین اینترنت 5G جهان را ارائه می‌کند. در این گزارش آمده است که متوسط سرعت دانلود با شبکه 5G در کره ۴۴۹ مگابیت بر ثانیه است. این نتیجه آزمایش‌هایی است که طی ماه‌های فوریه و مارس در این کشور انجام شده است.

این درحالیست که متوسط سرعت دانلود 5G در کشور توسعه‌یافته ایالات متحده حدود ۴۳.۴ مگابیت بر ثانیه است که ۱۰ برابر کمتر از متوسط سرعت دانلود در کره است. میزان فراگیری اینترنت ۵ جی نیز در آمریکا کمتر است. این میزان در ایالات متحده ۱۰ درصد است، در حالی که کره ۲۰ درصد مردم به ۵ جی دسترسی دارند.

جدول کشورهای صاحب پرسرعت ترین اینترنت 5G جهان 

پرسرعت ترین اینترنت 5G جهان
سرعت دانلود بالاتر تجربیات خوبی را برای کاربران در دانلود فایل‌های حجیم، تجربیات فراگیر‌تر و بهتر واقعیت مجازی و واقعیت افزوده و حتی اجرای بازی‌های آنلاین فراهم می‌کند.

تایوان جایگاه دوم این فهرست را با سرعت دانلود ۱۳۵.۳۶ مگابیت بر ثانیه‌ای در اختیار دارد. اگرچه اختلاف سرعت آن با متوسط سرعت دانلود در کره بسیار زیاد است.

این گزارش به هزینه استفاده از اینترنت ۵ جی در کره جنوبی و ایالات متحده هم پرداخته است. داده‌های دریافتی از کاربران نشان می‌دهد هزینه استفاده از هر گیگابایت اینترنت 5G در ایالامت متحده حدوداً ۱.۵ دلار است، در حالی که استفاده از هر گیگابایت اینترنت 5G در کره جنوبی حدوداً ۲.۳ دلار هزینه دارد. اگرچه سرعت دانلود ۱۰ برابر سریع‌تر در کره جنوبی، ارزش این چند سنت بیشتر را دارد.