کرونا دلتا

کرونا دلتا باعث ایجاد بار ویروسی یکسان در افراد عادی و واکسینه شده خواهد شد

طبق بررسی جدید مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آمریکا (CDC)، کرونا دلتا باعث ایجاد بار ویروسی یکسان در افراد عادی و واکسینه شده خواهد شد.

محققان مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آمریکا (CDC) در بررسی‌های جدید خود دریافتند اگر افراد واکسینه شده به نوع بسیار مسری کرونا دلتا مبتلا شوند، به اندازه افرادی که واکسن دریافتند نکردند دارای بار ویروسی خواهند بود. در واقع عفونت کرونا دلتا باعث ایجاد بارهای ویروس یکسان در افراد واکسینه شده و افراد بدون واکسیناسیون خواهد شد.

ایجاد بار ویروسی یکسان در افراد توسط کرونا دلتا

محققان در بررسی‌های خود 469 فرد مبتلا به کرونا در میان ساکنان ماساچوست آمریکا و افراد مبتلا به این ویروس طی تاریخ 3 تا 17 ژوئیه که به منطقه بارنستابل (یک مقصد تعطیلات تابستانی) سفر کرده بودند را مورد بررسی قرار دادند. طبق این بررسی، به طور کلی 346 فرد حدود 74 درصد از موارد مبتلا به گونه کرونا دلتا در افراد کاملا واکسینه به ثبت رسیده است.

در همین رابطه روشل والنسک، مدیر مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آمریکا عنوان کرد بررسی‌های انجام شده حاکی از آن است عفونت دلتا باعث ایجاد بارهای ویروسی مشابه SARS-CoV-2 در افراد واکسینه و واکسینه نشده خواهد شد. طبق گفته والنسک بارهای زیاد ویروس از افزایش خطر انتقال حکایت دارند که یک مورد بسیار نگران‌کننده محسوب می‌شوند؛ زیرا بر خلاف سایر گونه‌های ویروس کرونا، افراد واکسینه شده آلوده به کرونا دلتا نیز باعث انتقال ویروس به سایر افراد خواهند شد.

مدیر مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آمریکا در ادامه بیان کرد شیوع کرونا دلتا یک خطر جدی به‌شمار می‌رود؛ چرا که گونه دلتا به عنوان یکی از مسری‌‌ترین ویروس‌هایی محسوب می‌شود که تاکنون توسط محققان شناسایی شده است. وی افزود باید نتایج این مطالعه را به عنوان یک کشف مهم دانست؛ چراکه طبق آن استفاده از ماسک در افراد واکسینه شده نیز باید در دستور کار قرار بگیرد.

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آمریکا از تمام مردم آمریکا که واکسن دریافت کردند خواست تا در مدارس و فضاهای سرپوشیده عمومی در سراسر کشور از ماسک استفاده کنند. والنسک در این خصوص تاکید کرد استفاده از ماسک در افراد واکسینه باعث می‌شود تا احتمال انتقال ویروس توسط آنها به سایر افراد جلوگیری شود و همچنین افرادی که واکسینه نشدند یا دچار بیماری‌های خودایمنی هستند نیز در امان بمانند.

گفتنی است مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها در این گزارش تاکید کرد افراد واکسینه شده همچنان از خطرهای این ویروس در امان خواهند بود؛ چرا که اکثر واکسن‌ها بیش از 90 درصد کارایی داشته و از تشدید بیماری جلوگیری می‌کنند، اما افراد واکسینه در صورت ابتلا می‌توانند آن را به سایر افراد که واکسینه نشدند منتقل کنند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*