طراحی گوگل پیکسل 6

طراحی گوگل پیکسل 6 دزدی از آب درآمد!

چندی پیش تصاویر پیکسل 6 – Pixel 6 گوگل منتشر شد و افراد زیادی از طراحی متفاوت آن استقبال کردند؛ اما ظاهرا طراحی گوگل پیکسل 6 از وان پلاس گرفته شده است.

امروزه بسیاری از گوشی‌های اندرویدی با طراحی و مشخصات مشابه روانه بازار می‌شوند و تفاوت چندان زیادی با هم ندارند. انگار که خلاقیت در این بازار مرده و جای خود را به استفاده از یک فرمول موفق مطمئن برای سوددهی بیشتر داده است. به همین دلیل انتشار تصاویر گوشی‌های پیکسل 6 و پیکسل 6 پرو گوگل و طراحی متفاوت آنها توجه زیادی را به خود جلب کرد.

گوگل در قامت یک ناجی ظاهر شده بود. شرکتی که می‌خواست یک گوشی متفاوت را عرضه کند. در معرفی اولیه گوشی‌های سری پیکسل 6 نیز به این موضوع اشاره شد که این دستگاه‌ها مملو از ویژگی‌های جدید هستند؛ از تراشه اختصاصی Tensor گرفته تا حسگر‌های دوربین جدید.

البته شاید بتوان جذاب‌ترین بخش پیکسل 6 گوگل را طراحی قسمت دوربین دانست. جایی که دوربین‌ها به شکل افقی و در یک زمینه مشکی قرار گرفته‌اند. ولی متاسفانه مشخص شد که وان پلاس چند سال قبل‌تر از گوگل در فکر استفاده از چنین طرحی بوده است.

طراحی گوگل پیکسل 6

شرکت‌ها معمولا در هنگام تولید یک گوشی، طرح‌های مختلفی را بررسی می‌کنند تا اینکه به یک نمونه نهایی برسند. گاهی اوقات تصاویری از این نمونه‌های اولیه منتشر می‌شود و حقیقتا نیز دیدن آنها خالی از لطف نیست.

تصویر منتشر شده جدید مربوط به نمونه اولیه گوشی وان پلاس 7 است. نمونه اولیه این گوشی تفاوت زیادی با نسخه نهایی دارد. ولی چیزی که بیشتر از همه جلب توجه می‌کند، شباهت بسیار زیاد طراحی گوگل پیکسل 6 و پیکسل 6 پرو به گوشی وان پلاس است.

تصویر این گوشی توسط یکی از طراحان صنعتی وان پلاس در شبکه اجتماعی ویبو منتشر شده است. وی ادعا می‌کند که این نمونه اولیه در سال ۲۰۱۸ و پس از عرضه وان پلاس 6 ارائه شده بود.

طراحی گوگل پیکسل 6 / نمونه اولیه وان پلاس 7

همانطور که در تصویر مشخص است، نوار بخش دوربین به رنگ نقره‌ای متالیک است و در عرض گوشی کشیده شده است. فضای اطراف دوربین‌ها نیز به رنگ مشکی است.

وان پلاس 7 با دو دوربین عرضه شد ولی شاهد حضور ۴ حسگر در بدنه پشتی این گوشی هستیم. در گوشه سمت راست نیز یک فلاش LED دوگانه قرار دارد. رنگ بدنه پشتی نیز سفید ابریشمی است.

البته تفاوت‌هایی نیز بین این دو گوشی وجود دارد. بخش دوربین پیکسل 6 کمی ضخیم‌تر است و در بدنه پشتی نیز از دو رنگ مختلف استفاده شده است.

سری پیکسل 6 گوگل در پاییز روانه بازار خواهد شد؛ اما گمان نمی‌کنیم که این زبان طراحی فقط در انحصار گوگل باقی بماند و احتمالا سایر تولید کنندگان نیز با اندکی تغییر از آن استفاده کنند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*