کاردانو

از کاردانو (ADA) چه می‌دانید؟ قاتل اتریوم، پنجمین ارز دیجیتال برتر دنیا است

کاردانو یکی از برترین پروژه‌های بلاک چینی و رمز ارزی کنونی است. در این مطلب قصد داریم به طور مختصر با Cardano، قاتل اتریوم، آشنا شویم.

اتریوم بعد از بیت کوین برترین رمز ارز محسوب می‌شود. به عقیده تحلیلگران متعدد، اتریوم در آینده نزدیک جای بیت کوین را تصاحب خواهد کرد، چرا که برخلاف آن یک پلتفرم کاربردی توسعه اپلیکیشن‌های غیر متمرکز است و به یک ارز دیجیتال محدود نمی‌شود. حال تصور کنید پروژه‌ای که قاتل Ethereum خطاب می‌شود، چقدر می‌تواند آینده‌دار باشد؛ کاردانو در حال حاضر اصلی‌ترین رقیب این پروژه است.

اکسچینو

مهمترین معیار رتبه‌بندی ارزهای دیجیتال ارزش کل بازار (مارکت کپ) است. این فاکتور نشان می‌دهد در مجموع چقدر سرمایه داخل بازار آن دارایی در حال گردش است. بیت کوین و اتریوم با اختلاف از رقبا، اکنون با داشتن 815 میلیارد دلار و 340 میلیارد دلار مارکت کپ، در رتبه اول و دوم قرار دارند. پشت سر آن‌ها، به ترتیب با 62 میلیارد دلار و 57 میلیارد دلار مارکت کپ، تتر و بایننس کوین دیده می‌شوند. در رتبه پنجم، با 45 میلیارد دلار سرمایه در گردش، کاردانو است.

برترین ارزهای دیجیتال

اتریوم پروژه بزرگی است که کاربردهای ورای تصور فناوری بلاک چین را به ما نشان داد. با در نظر گرفتن این موضوع، بررسی پروژه‌ای که رقیب جدی آن محسوب می‌شود بسیار جذاب است.

کاردانو چیست؟

کاردانو یک پلتفرم بلاک چینی عمومی و متن باز برای ساخت و اجرای قراردادهای هوشمند و دیگر پروتکل‌های غیر متمرکز است. این پروژه به دست یکی از بنیان‌گذاران اتریوم، آقای چارلز هاسکینسون (Charles Hoskinson)، توسعه پیدا کرد. گفته می‌شود Cardano، تکنولوژی مورد نیاز برای ایجاد امکانات جدید در وب غیر متمرکز در حجمی وسیع را در اختیار دارد. به عنوان مهمترین بخش از این امکانات و ابزارها باید به قرارداد هوشمند اشاره کرد که به افراد اجازه می‌دهد شرایط یا توافقات خودشان را از طریق کد اجرایی کنند.

خرید و فروش ارز دیجیتال با بهترین قیمت در
صرافی اکسچینو
اکسچینودر اکسچینو، با ثبت نام، دعوت از دوستان و انجام معامله
جایزه بگیر

آن چه اتریوم را به یک دارایی با بیش از 300 میلیارد دلار سرمایه تبدیل کرد، داشتن قابلیت ساخت و اجرای قرارداد هوشمند بود و به دلیلی مشابه، کاردانو نیز در حال پیمودن مسیر موفقیت است. Ethereum اکنون بزرگترین پلتفرم ایجاد و اجرای اسمارت کانترکت است و Cardano مهمترین رقیبش در این زمینه محسوب می‌شود.

تفاوت اصلی Ethereum و Cardano

هر دو شبکه‌ای غیر متمرکز هستند و به روشی برای رسیدن به اجماع بین نودها نیاز دارند. اتریوم (شبیه بیت کوین) از سیستم PoW یا اثبات کار استفاده می‌کند، اما کاردانو آن را با PoS یا اثبات سهام جایگزین کرده که روشی بسیار بهینه است. در PoW به ماینرها نیاز داریم، دستگاه‌هایی با توان پردازشی بسیار بالا که برق زیادی مصرف می‌کنند. در PoS، ماینرها با اعتبارسنج‌ها جایگزین شده‌اند. هر فردی با یک لپ تاپ یا حتی گوشی هوشمند معمولی نیز می‌تواند تبدیل به یک اعتبارسنج شود.

جالب است بدانید Ethereum از چند سال قبل، در حال برنامه‌ریزی برای مهاجرت به PoS از PoW است. یعنی آن چه کاردانو از ابتدای راه‌اندازی در اختیار داشت، از سال‌ها قبل هدف اتریوم بوده است.

آینده کاردانو

پلتفرم اجرای قرارداد هوشمند کاردانو به تازگی راه‌اندازی شده است، به همین دلیل انتظار داریم خیلی زود، حجم زیادی پروژه جدید و حتی قدیمی به سمت آن هجوم آورند. به همین دلیل اکنون زمان مناسبی برای سرمایه گذاری در این ارز دیجیتال با نماد ADA است.

 

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*