تیک تاک

تیک تاک به پردانلودترین اپلیکیشن جهان تبدیل شد

تیک تاک – TikTok سرانجام موفق شد با عبور از فیس بوک، اینستاگرام و واتس‌اپ به پردانلودترین اپلیکیشن جهان تبدیل شود.

طبق آمارهای منتشر شده، تیک تاک حالا  پردانلودترین اپلیکیشن جهان به حساب می‌آید و در میان رسانه‌های اجتماعی به جایگاه نخست رسیده است.

تا اویل سال 2021، فیس بوک همچنان محبوب‌ترین اپلیکیشن دنیا بود که با توجه به رشد چشمگیر آن در سال‌های اخیر، اتفاق عجیبی به حساب نمی‌آمد. در این میان، کمتر کسی به تیک تاک توجه داشت؛ پلتفرمی که به تدریج گسترش پیدا کرد، پدیده شد و نسل جدید را تحت تاثیر قرار داد تا در نهایت بتواند بر تخت پادشاهی بنشیند.

تیک تاک

تیک تاک یک ترند جدید از ویدیوها را آغاز کرده که حالا نمونه‌‌ی مشابه‌‎اش را در شبکه‌های اجتماعی دیگر نیز مشاهده می‌کنیم. یوتیوب اگرچه دنیای ویدیوهای آنلاین را در سال‌های اخیر متحول کرده و محتواهای ویدیویی طولانی را در مرکز توجه قرار داده؛ برگ برنده‌ی تیک تاک، ویدیوهای کوتاه و جذاب آن است که گاهی بیش از 15 ثانیه نیستند (البته توسعه دهندگان از ماه گذشته اجازه دادند تا ساخت محتواهای طولانی‌تر تا سه دقیقه نیز امکان پذیر باشد).

اکثر ویدیوهای تیک تاکی با مضامین بامزه و طنز تولید می‌شوند و یادآور اپلیکیشن واین (Vine) هستند که در سال 2014 محبوبیت بالایی بدست آورد اما پرونده‌ی آن خیلی زود از سوی توئیتر بسته شد. البته به نظر نمی‌رسد که این اتفاق برای تیک تاک رخ دهد و با توجه به مخاطبان گسترده‌ای که دارد، می‌توان انتظار داشت که رشد بیشتری هم در سال‌های آینده داشته باشد. ضمن اینکه ویدیوها نیز دیگر به کمدی محدود نیستند و کلیپ‌های آموزشی در رابطه با درس، آشپزی و خیلی چیزهای دیگر را می‌توانید بر روی این پلتفرم پیدا کنید.

تیک تاک

تیک تاک حتی به یک محل مناسب برای تبلیغ تبدیل شده و بسیاری از کسب و کارها برای معرفی محصولات‌شان از این پلتفرم استفاده می‌کنند.

همان طور که بالاتر هم اشاره شد، اپلیکیشن TikTok به یک منبع الهام برای نرم افزارهای دیگر تبدیل شده و نمونه‌ی نزدیک به آن را می‌توانیم در اینستاگرام ریلز (Reels) و یوتیوب شورتز (Shorts) مشاهده کنیم. ریلز با استوری گذاشتن متفاوت است و بخش اختصاصی خود را دارد؛ در سوی دیگر، یوتیوب شورتز را نیز از بخش اختصاصی‌اش در اپلیکیشن یوتیوب می‌توانید پیدا کنید.

تیک تاک

تیک تاک در حالی به این موفقیت‌های تازه رسیده که تا مدتی قبل مشخص نبود که سرنوشت آن در ایالات متحده به کجا ختم می‌شود. دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا ادعا کرده بود که به دلیل خطری که این نرم افزار برای امنیت ملی دارد، باید ممنوع شود. اما برنامه‌ها مطابق انتظار ترامپ پیش نرفت و اگرچه دانلود آن برای مدتی کوتاه ممنوع بود اما جو بایدن این تحریم‌ها را لغو کرد تا هم تیک تاک و هم وی‌چت (WeChat) یک بار دیگر به آمریکا بازگردند.

مجله‌ی NikkeiAsia اخیرا گزارشی را در این زمینه تهیه کرده و به این نکته اشاره داشته که شیوع کرونا ویروس، یکی از دلایل اصلی محبوبیت این پلتفرم است. بسیاری از مردم در خانه‌ها محبوس شده بودند و برای سرگرمی به سراغ تیک تاک رفتند؛ از طرف دیگر، بسیاری از هنرمندان مشهور نیز به دلیل لغو شدن برنامه‌هایشان، از این پلتفرم به عنوان جایگزین استفاده کردند.

اپ TikTok از نظر امنیتی هنوز هم مشکلات فراوانی دارد و بسیاری نگران فاش شدن اطلاعات‌شان هستند اما به نظر نمی‌رسد این مسئله اهمیت زیادی برای طرفداران داشته باشد. در روزهایی که اپلیکیشن‌های پیام ‌رسانی همچون واتس‌اپ تمام تلاش خود را به کار گرفته‌اند تا در زمینه‌ی امنیت و حریم شخصی، شرایط را بهبود ببخشند، تیک تاک به اندازه‌ای سرگرم کننده‌ است که کسی اهمیتی به امنیت نمی‌دهد و برای کاربران آن دغدغه‌ی اصلی، تولید محتوا یا تماشای ویدیوهاست.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*