ویروس ماربورگ

ثبت نخستین مرگ بر اثر ابتلا به ویروس ماربورگ در گینه

یکی از روستانشینان گینه در غرب آفریقا بر اثر ابتلا به ویروس ماربورگ جان خود را از دست داد. این بیماری یکی از اعضای خانواده ابولا است.

به تازگی یکی از روستانشینان گینه بر اثر ابتلا به ویروس ماربورگ جان خود را از دست داده است. طبق اعلام سازمان جهانی بهداشت این مورد اولین فوتی بر اثر ابتلا به این ویروس کشنده در غرب آفریقا محسوب می‌شود. خطر ابتلا به این ویروس بیشتر متوجه غرب آفریقا است و سایر مناطق جهان از این بیماری تا حد زیادی در امان هستند.

ویروس ماربورگ که شباهت بسیاری به ابولا دارد و یکی از اعضای خانواده آن محسوب می‌شود پس از گذشت 2 ماه از اتمام همه‌گیری ابولا در گینه،‌ در این کشور شناسایی و گزارش شده است. علائم این بیماری در فرد آلوده به این ویروس در 25 ژوئیه پدیدار شده و وی پس از گذشت مدت کوتاهی از بستری در بیمارستان از دنیا رفته است.

پزشکان نمونه خون وی را مورد آزمایش و مطالعه قرار داده و اعلام کرده‌اند که وی به ویروس ماربورگ که یک ویروس کشنده و واگیردار است آلوده شده و از دنیا رفته است. مدیر کل سازمان جهانی بهداشت تأکید کرد که باید برای جلوگیری از فراگیری این ویروس و درگیر شدن اجتماعات دیگر تلاش حداکثری صورت بگیرد.

تلاش نیروهای بهداشتی گینه برای جلوگیری از شیوع ویروس ماربورگ

تعدادی از کارشناسان سازمان جهانی بهداشت با همکاری مقامات بهداشتی گینه به بررسی همه جانبه اوضاع مشغول شده‌اند. مقامات بهداشتی گینه نیروهای خود را برای مقابله با این ویروس و ارائه تجهیزات بهداشتی به این منطقه اعزام کرده‌اند. علاوه بر این به منظور شناسایی و کشف موارد احتمالی ابتلا مرزهای کشورهای همسایه نیز مورد نظارت قرار گرفته‌اند.

ویروس ماربورگ که یک ویروس نادر و کشنده است منجر به تب و خونریزی بیمار می‌شود. این بیماری برای اولین بار در دهه 1960 و در شهرهای فرانکفورت و ماربورگ آلمان کشف شد. این ویروس از طریق تماس مستقیم با ترشحات بدن انسان و حیوان از جمله ادرار،‌ مدفوع، بزاق،‌ قطرات تنفسی،‌ خون و همچنین تماس با اشیاء منتقل می‌شود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*