ویروس ابولا

سازمان بهداشت جهانی از شیوع مجدد ویروس ابولا در آفریقا ابراز نگرانی کرد

در حالی که بسیاری از کشورها همچنان با جهش ویروس کرونا مقابله می‌کنند، سازمان بهداشت جهانی از شیوع مجدد ویروس ابولا در آفریقا ابراز نگرانی کرد.

سازمان بهداشت جهانی با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد در استان کیووی شمالی در جمهوری دموکراتیک کنگو و در کشور گینه مواردی از ابتلا به ویروس ابولا شناسایی شد که از شیوع مجدد این ویروس خطرناک حکایت دارد. سازمان بهداشت جهانی در بیانیه خود به مقامات بهداشت این کشورها هشدار داد تا با آغاز پروتکل‌‌ها از شیوع بیشتر این ویروس مسری جلوگیری کنند و اجازه ندهند سرعت شیوع آن از کنترل خارج شود.

جزئیات شیوع شیوع مجدد ویروس ابولا در آفریقا

مقامات بهداشت نخستین مورد شیوع مجدد ابولا را در تاریخ 7 فوریه سال 2021 میلادی در جمهوری دموکراتیک کنگو شناسایی کردند. همچنین تا امروز به طور کلی 4 نفر در شهر بوتمبو استان کیووی شمالی به این ویروس خطرناک مبتلا شدند که 2 نفر از آنها جان خود را از دست دادند. بررسی‌ها نشان می‌دهد نخستین فرد شناسایی شده در جمهوری دموکراتیک کنگو همسر یک مرد بهبود یافته از ویروس ابولا است که در سال‌های قبل پس از ابتلا به این ویروس نجات پیدا کرد. گفتنی است بوتمبو دومین مرکز بزرگ شیوع ابولا در آفریقا بود که اعلام شد این ویروس در ژوئن سال 2020 در این شهر به طور کامل نابود شده است.

تا به امروز مشخص نشده ابولا چگونه به همسر این مرد منتقل شده است، اما سازمان بهداشت جهانی معتقد است این زن از طریق همسر خود که گویا به ظاهر از ابولا بهبود پیدا کرده به این ویروس مبتلا شده است. در واقع ابولا قادر است پس از ماه‌ها بهبودی همچنان در بدن افراد باقی مانده و به سایر افراد منتقل شود. دومین منطقه شیوع ابولا به منطقه روستایی در کشور گینه به نام گوئکه مربوط می‌شود که تاکنون 6 نفر به این ویروس مبتلا شدند و همگی نیز در یک مراسم تشییع جنازه به این ویروس مبتلا شدند و از این تعداد 2 نفر از آنها جان خود را از دست دادند.

خوشبختانه از آنجایی که برای مقابله با ویروس ابولا یک واکسن قطعی وجود دارد، سازمان بهداشت جهانی برای جلوگیری از شیوع گسترده این ویروس با اعزام نیروهای ویژه به این دو منطقه فرایند واکسیناسیون را آغاز کرده است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه