هواوی M-Pencil

با مهم‌ترین ویژگی‌های نسل دوم قلم هوشمند هواوی M-Pencil آشنا شوید

نسل دوم قلم هوشمند هواوی M-Pencil نسبت به قبل از قابلیت‌های ویژه در کنار طراحی بسیار پیشرفته بهره می‌برد. در ادامه با قابلیت‌های این قلم هوشمند هواوی آشنا می‌شویم.

امروزه تبلت‌ها از اهمیت بیشتری نسبت به قبل بهره می‌برند و کاربران می‌توانند از آن برای مصارف مختلفی چون آموزش، نقاشی و حتی طراحی استفاده کنند. از این رو استفاده از قلم باعث می‌شود تا کارایی این ابزارها به میزان چشمگیری افزایش پیدا کند. در همین راستا شرکت هواوی قلم ویژه محصولات خود را به‌روزرسانی کرده و از نسل دوم قلم هوشمند هواوی M-Pencil پرده برداشته است.

در واقع شرکت هواوی نسل اول قلم هوشمند خود را به گونه‌ای طراحی کرده بود تا بتواند به تمام نیازهای کاربران در تبلت‌ها و گوشی های هوشمند خود پاسخ دهد. از این رو این شرکت بزرگ حوزه فناوری تصمیم گرفته تا به دلیل افزایش نیازها و دامنه کاربردهای بیشتر نرم افزارهای طراحی با تبلت و گوشی هوشمند نسل جدیدی از این قلم هوشمند را طراحی کند که قادر است تجربه‌های بهتری را نسبت به قبل ارائه دهد.

نسل دوم قلم هوشمند هواوی M-Pencil یکی از پیشرفته‌ترین قلم‌های همراه دستگاه‌های هوشمند محسوب می‌شود که ویژگی‌های کاربردی مختلفی را در کنار طراحی و کیفیت ساخت بالا ارائه می‌دهد. در ادامه با مهمترین ویژگی‌های نسل دوم قلم هوشمند هواوی M-Pencil آشنا خواهیم شد.

ویژگی‌های قلم هوشمند هواوی M-Pencil

طراحی و ساخت

هواوی M-Pencil

قلم هوشمند هواوی M-Pencil از نوک شفاف بهره می‌برد که همین موضوع باعث جذاب‌تر شدن آن نسبت به قبل شده است. طراحان هواوی سری نوک قلم را نیز با پوششی از جنس پلاتینیوم طراحی کرده‌اند تا کاربر حس نوشتن و کشیدن قلم واقعی را به شکل طبیعی تجربه کند. البته هواوی دو نوک قلم اضافه را به عنوان نوک‌های یدکی در جعبه این قلم جای داده تا کاربران در مواقع نیاز از آنها بهره‌مند شوند.

این قلم هوشمند اکنون از طراحی بدنه 6 وجهی ارتقا پیدا کرده‌ای بهره می‌برد که باعث شده در دست گرفتن قلم و استفاده از آن بهبود یابد. بدنه این قلم با پوشش نقره بوده و اکنون از ساختار مات و ضد اثر انگشت برخوردار شده تا کاربران به پاک کردن دائمی بدنه قلم نیازی نداشته باشند. همچنین حس نگه داشتن قلم نیز بسیار مشابه قلم‌های سنتی است.

تبدیل ایده به طرح در واقعی‌ترین حالت ممکن

هواوی M-Pencil

بسیاری از قلم‌های دیجیتال موجود در بازار دارای یک مشکل بزرگ و مشترک هستند؛ در واقع در این قلم‌ها بدون مراجعه به منوهای نرم افزار نمی‌توان میزان ضخامت خط کشیده شده رو نمایشگر را مشخص کرد، اما هواوی برای حل این مشکل ویژگی ایجاد حساسیت به فشار در نوک قلم را ارائه کرده است.

به واسطه این قابلیت، نوک قلم هواوی M-Pencil نسل دوم از ویژگی شناسایی 4096 سطح فشار دست شما بر نوک قلم بهره می‌برد و متناسب با آن میزان ضخامت خط کشیده شده روی صفحه را مشخص خواهد کرد. کاربران به کمک این قابلیت می‌توانند همانند قلم‌های سنتی، با تنظیم فشار وارده به نوک قلم، آن طرحی را که می‎‌خواهند به اجرا برسانند.

این ویژگی مهم، قلم هوشمند هواوی M-Pencil را برای کاربران که از آن برای نقاشی دیجیتال یا طراحی‌‎های تخصصی مانند تکنیک‎‌های راندو و اسکیس استفاده می‌کنند، به یک گزینه ایده‌آل تبدیل خواهد کرد. در واقع این ویژگی حسی مشابه طراحی رو کاغذ را در تبلت به وجود خواهد آورد.

هواوی M-Pencil

میزان تاخیر بسیار کم بین کشیدن قلم تا نقش بستن اثر روی نمایشگر را می‌توان یکی دیگر از ویژگی‌های مهم این قلم هوشمند دانست. در واقع طراحان هواوی میزان تاخیر قلم در این حالت را به 9 میلی‌ثانیه کاهش داده‌اند که باعث می‌شود کاربران حس واقعی و نهایی کار خود را به شکل لحظه‌ای روی نمایشگر ببینند.

علاوه بر این موارد، شرکت هواوی برای استفاده از ویژگی‌های قلم در تبلت‌های خود نرم افزارهای متعددی را در نظر گرفته است؛ برای مثال برنامه هواوی FreeScript امکانی را برای کاربران فراهم می‌کند تا در هر نقطه از رابط کاربری که مایل هستند با قلم تبلت خود کار کرده و متن مورد نظر را نوشته تا نرم افزار آن را به محتوای تایپ شده تبدیل کند.

عملکرد حساس به لمس بدنه

هواوی M-Pencil

در کنار نوک قلم ویژه، هواوی برای بدنه این قلم نیز ویژگی‌های مهمی را در نظر گرفته است. در واقع کاربران با دو بار ضربه زدن با انگشت به بدنه قلم می‌توانند ابزار مورد استفاده در نرم افزارهای طراحی را تغییر دهند؛ مثلا کاربران می‌توانند با ضربه زدن یا دو لمس کوچک به بدنه قلم بین حالت قلم و پاک کن جابه‌جا شوند. از این رو دیگر کاربران نیازی ندارند به رابط کاربری مراجعه کنند.

همچنین این قابلت باعث افزایش چشمگیر سرعت و تجربه کاربری در طراحی، نقاشی و نگارش روی دستگاه خواهد شد. عملکرد 360 درجه یکی دیگر از نکات مهم این قابلیت محسوب می‌شود؛ با عملکرد سراسری این قابلیت دیگر کاربران به لمس یا فشردن یک بخش خاص بدنه برای تغییر وضعیت عملکرد نیازی نخواهند داشت.

شارژ بی سیم و سریع

هواوی M-Pencil

قابلیت شارژ بی سیم و مغناطیسی یکی از ویژگی‌های مهم در قلم‌های جدید نسل دوم هواوی M-Pencil محسوب می‌شود. به واسطه این قابلیت کاربران می‌توانند فقط با نزدیک کردن قلم به بخش بالایی بدنه تبلت خود عملیات شارژ را آغاز کنند؛ در این روش با توجه به ساختار مغناطیسی بدنه دو دستگاه، قلم به بدنه تبلت متصل شده و عملیات شارژ شروع خواهد شد.

سرعت بالای شارژ قلم یکی دیگر از نکات قابل توجه در این بخش است. هواوی اعلام کرد فقط با 30 ثانیه شارژ قلم امکان استفاده از آن به مدت 10 دقیقه فراهم خواهد شد. همچنین با شارژ کامل قلم نیز امکان کار با آن به مدت ۱۰ ساعت به شکل مداوم میسر می‌شود و کاربران دیگر به استفاده از پد شارژر جداگانه نیازی ندارند. همچنین اتصال مغناطیسی قلم و تبلت باعث خواهد شد تا با اتصال به بخش ویژه شارژ، عملیات جفت شدن قلم و تبلت نیز به آسانی فراهم شود. از این رو دیگر کاربران به انجام عملیات تایید اضافه‌ نیازی نخواهند داشت.

جمع‌بندی

ویژگی‌های نسل دوم قلم هوشمند هواوی M-Pencil به گونه‌ای در نظر گرفته شده‌اند تا نزدیک‌ترین حس تجربه کاربری به قلم‌های گرافیتی و سنتی را برای کاربران ایجاد کنند. همچنین در ساخت این قلم از مواد با کیفیت استفاده شده و بدنه آن نیز از نقره با ساختار مات پوشانده شده است.

این قلم با ارائه سطح دارای حساسیت و تاخیر بسیار پایین قلم در زمان نگارش و قابلیت تغییر عملکرد با ضربه زدن آرام به بدنه باعث شده تا کاربران بتوانند سرعت کار خود را با قلم افزایش داده و طرح‌های متنوع‌تری را خلق کنند. همچنین شارژ آسان قلم و مدت زمان شارژدهی بالا باعث شده تا کاربران در هر شرایطی بدون نگرانی از شارژ قلم به فعالیت خود ادامه دهند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*