خط تولید واکسن برکت

تصاویر خط تولید واکسن برکت منتشر شد؛ پروتکل های بهداشتی رعایت می‌شود؟

به تازگی تصاویری از خط تولید واکسن برکت منتشر شده که حواشی زیادی را به دنبال داشته است و این سوال به وجود می‌آید که آیا پروتکل‌های بهداشتی در کارخانه تولید واکسن کرونا داخلی رعایت می‌شود؟

واکسن کوو ایران برکت، در حال حاضر اصلی‌ترین واکسن کرونا تولید داخل است که برای واکسیناسیون مردم مورد استفاده قرار می‌گیرد. به گفته مسئولان، خط اول واکسن برکت با ظرفیت تولید ۳.۵ تا ۴ میلیون دوز، خط دوم با ظرفیت ۶ تا ۸ میلیون دوز و خط سوم با ظرفیت تولید ۲۰ تا ۳۰ میلیون دوز در ماه می‌توانند نیاز کشور و حتی برخی کشورهای منطقه در زمینه واکسیناسیون کرونا را پوشش بدهند. این واکسن کرونا کاملا بومی بوده و به دست متخصصان و محققان ایرانی تولید می‌شود.

دمپایی و نصب دستی برچسب در خط تولید واکسن برکت

اما به تازگی اصحاب رسانه از کارخانه تولید واکسن ایرانی کووایران برکت بازدید کردند و به دنبال این بازدید، تصاویری از خط تولید این واکسن بومی در رسانه‌ها و فضای مجازی منتشر شد که حواشی زیادی را به دنبال داشت. در برخی از این تصاویر به نظر می‌رسد که پروتکل‌های بهداشتی اصلا رعایت نمی‌شود و کارکنان این خط تولید بدون توجه به اصول بهداشتی در حال کار هستند. به عنوان مثال، نصب برچسب ویال با دست به جای فرایند ماشینی و حضور کارکنان با کفش و دمپایی و بدون لباس مناسب در خط تولید از جمله مواردی بودند که با انتقاد کاربران فضای مجازی همراه شد. خیلی از کاربران در فضای مجازی می‌پرسیدند با این امکانات چگونه قرار است وعده تولید ماهانه ۳۰ میلیون دوز واکسن کرونا عملی بشود؟

خط تولید واکسن برکت

حالا حجت نیک ملکی، مسئول روابط عمومی ستاد اجرایی فرمان امام به این شبهات و انتقادها پاسخ داد و توضیحاتی را در این باره ارائه کرد. وی در این خصوص گفت به تازگی تعدادی از خبرنگاران بازدیدی از فرایند تولید واکسن برکت داشتند، اما به خاطر کار با ویروس و خطرات آن، امکان بازدید نزدیک از خط تولید وجود نداشت. به این ترتیب خط تولید از طریق تلویزیون‌های مداربسته مشاهده شد و مسئول این بخش توضیحات لازم را در این زمینه ارائه داد. به گفته نیک ملکی، سپس شرایط بازدید از مراحل چک ویال‌ها و الصاق برچسب اصالت واکسن و خط جدید پرکنی (فیلینگ) که هنوز راه‌اندازی نشده فراهم گردید که این تصاویر موجب سوءاستفاده رسانه سعودی اینترنشنال شد.

خط تولید واکسن برکت

وی توضیح داد:

اولا فرایند لیبل زدن ویال‌های واکسن کاملا اتوماتیک انجام می‌شود، اما برای تمام واکسن‌ها چه ایرانی و چه خارجی، برچسب‌های اصالتی از طرف مجموعه وزارت بهداشت طراحی شده که برای همه واکسن‌ها به صورت دستی روی ویال‌ها نصب می‌شود. همچنین فضایی که ادعا می‌شود کلین روم است و افراد با کفش وارد آن شده‌آند، یکی از خطوط پرکنی (فیلینگ) جدید این کارخانه است که هنوز وارد مدار بهره‌برداری نشده است.

همین‌طور علیرضا وهاب زاده، مشاور وزیر بهداشت، ویدیوی از شرایط و لباس‌های افراد حاضر در این خط تولید منتشر کرد و گفت مگر می‌شود دانشمندان با لباس معمولی وارد فضایی شوند که ویروس کشت می‌شود؟ عکس‌های منتشر شده از خط تولید واکسن کووایران برکت را می‌توانید در ادامه مشاهده کنید:

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. مقصر نیستین چون اول اینکه شرف ندارین دوم اینکه مملکت صاحب نداره