بازی GTA

ریمستر سه بازی GTA در راه است؛ بازگشت دوباره CJ

به نظر می‌رسد شرکت راکستار قصد دارد تا ریمستر سه بازی GTA شامل نسخه III، وایس سیتی و سن آندرس را بر روی کنسول‌های نسل نهمی منتشر کند.

بعد از ماه‌ها گمانه زنی و انتشار شایعات مختلف، در نهایت وبسایت Kotaku با استناد به منابع داخلی Rockstar متوجه شده است که این شرکت در حال بازسازی سه نسخه کلاسیک از مجموعه بازی GTA است. آن طور که از شواهد پیداست، این بازی‌ها اواخر پاییز امسال بر روی پلتفرم‌های مختلف، از جمله کنسول دستی نینتندو سوئیچ عرضه خواهند شد.

در یک سال گذشته شاهد پخش شایعات زیادی در توییتر، Reddit و سایر شبکه‌های اجتماعی بودیم که به بازسازی بازی‌های کلاسیک راکستار، مخصوصا بازی‌های Grand Theft Auto که روی پلی استیشن 2 عرضه شده بودند، اشاره می‌کرد. این شایعات زمانی قوت گرفت که شرکت ناشر بازی‌های راکستار، یعنی Take Two Interactive دست به حذف ماد‌های گرافیکی و کلاسیک سری GTA از سطح اینترنت زد. البته در آن زمان هم اعلام شد که سازندگان در حال ریمستر کردن سه مجموعه مختلف هستند.

اگرچه کوتاکو نمی‌تواند به صورت قطعی از نام هر سه مجموعه رونمایی کند، اما بر اساس خبرهای بدست رسیده از سه منبع مختلف، ریمستر بازی‌های GTA در مراحل پایانی تولید به سر می‌برد.

بازی GTA

بر اساس اطلاعات بدست آمده، شرکت راکستار به سختی در حال بازسازی بازی GTA III، GTA San Andreas و GTA Vice City است. هر سه بازی GTA با موتور Unreal Engine ریمستر می‌شوند و ترکیبی از “گرافیک جدید و قدیمی” را ارائه خواهند داد. یکی از اشخاصی که موفق به تجربه این بازی‌ها شده بود، اعلام کرد که جلوه‌های بصری بازی‌ها، یادآور نسخه‌های کلاسیک GTA به اضافه مادهای سنگین گرافیکی است.

رابط کاربری بازی‌ها هم ارتقا یافته، اما همچنان استایل نسخه‌های قدیمی را حفظ کرده است. هیچ جزئیاتی در مورد گیم پلی بازی‌ها به بیرون درز نکرده، اما بعضی منابع ادعا کردند که راکستار قصد دارد تا جای ممکن به عناصر گیم پلی دوره PS2 وفادار باقی بماند.

ضمنا منابع تایید کرده‌اند که استودیوی Rockstar Dundee که در اسکاتلند واقع شده و از جدیدترین استودیوهای راکستار است، مسئولیت اصلی را در توسعه ریمسترها بر عهده دارد. منبع دیگری اعلام کرده است که این استودیو، علاوه بر کار روی نسخه‌های بازسازی، در پورت کردن GTA V بر روی کنسول‌های نسل نهمی که اواخر سال جاری میلادی منتشر می‌شود هم نقش دارد و به سایر استودیوهای Rockstar کمک می‌کند.

سال پیش این استودیو توسط راکستار خریده شد و نام آن از Ruffian Games به Rockstar Dundee تغییر پیدا کرد. این استودیو سابقه توسعه بازی‌های Crackdown 3، Crackdown 2 و همکاری در ساخت مجموعه Master Chief Collection را دارد.

برنامه برای عرضه ریمستر بازی GTA بارها تغییر پیدا کرده که می‌توان دلیل آن را همه گیری ویروس کرونا دانست. ابتدا قرار بود تا این ریمسترها همراه پورت نسل نهمی GTA V و GTA Online در اختیار خریداران قرار بگیرد و به نوعی جایزه این افراد باشد. اما برنامه تغییر کرد و سازندگان تصمیم گرفتند تا بازسازی این سه نسخه را اوایل سال جاری عرضه کنند که باز هم برنامه تغییر کرد.

حالا قرار است ریمستر GTA اواخر ماه اکتبر بر روی پلتفرم‌های PS4، PS5، Xbox One، Xbox Series X/S، Switch، PC، Stadia و گوشی‌های موبایل عرضه شود.

به نظر می‌رسد که انتشار نسخه‌های رایانه شخصی و گوشی موبایل GTA به سال بعد موکول شود؛ چراکه راکستار قصد دارد تا روی پورت نسخه‌های کنسولی تمرکز کند. قبلا شایعه شده بود که احتمالا هر یک از ریمسترها در سالگرد 20 سالگی هر یک از بازی‌ها عرضه می‌شود (ریمستر سن آندرس در سال 2026)، اما حالا مشخص شده که این شایعه صحت ندارد و هر سه ریمستر به صورت یک کالکشن دیجیتالی در اختیار علاقه مندان قرار خواهد گرفت.

لازم به ذکر است که منابع موثق تایید کرده‌اند که راکستار برنامه دارد تا سایر بازی‌های قدیمی خود مانند Red Dead Redemption را هم بازسازی کند، اما شروع این پروژه‌ها به فروش ریمستر بازی GTA بستگی دارد.

همانطور که می‌دانید راکستار، کار بروی بازی GTA VI را هم آغاز کرده و بازار شایعات حول محور این بازی به شدت داغ است. می‌توانید مهم‌ترین شایعات منتشر شده از بازی GTA VI را در وبسایت گجت نیوز مطالعه کنید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*