مقایسه گلکسی زد فلیپ ۳ با زد فلیپ 5G سامسونگ

مقایسه گلکسی زد فلیپ ۳ با زد فلیپ 5G سامسونگ

به بهانه رونمایی از گوشی تاشو Galaxy Z Flip 3، در اینجا به مقایسه گلکسی زد فلیپ ۳ با زد فلیپ 5G با تمام مشخصات و امکانات آن‌ها می‌پردازیم.

سامسونگ حالا سومین نسل گوشی تاشو خودش به نام گلکسی زد فلیپ ۳ را رونمایی کرده است. این نسل در بخش‌های مختلفی پیشرفته‌تر از نسل قبل شده است. در اینجا با مقایسه گلکسی زد فلیپ ۳ با زد فلیپ 5G سامسونگ قصد داریم این دو مدل را کنار یکدیگر بگذاریم و بیشتر به این تغییرات بپردازیم.

بیشتر بخوانید:

سامسونگ گلکسی زد فلیپ ۳ رسماً رونمایی شد؛ جواهر تاشو کره‌ای

به نظر می‌رسد سامسونگ امسال با طراحی نوآورانه و نمایشگرهای بزرگ، سرمایه‌گذاری بزرگی را روی گوشی‌های تاشو انجام داده است؛ بنابراین باید باور کنیم که آینده از آن این گوشی‌ها است. اگر می‌خواهید ببینید گوشی تاشو سامسونگ چقدر پیشرفت کرده، ما در این مقاله با کنار هم گذاشتن دو نسل مختلف Galaxy Flip، این دو را در طراحی، نمایشگر، عملکرد و عمر باتری با یکدیگر مقایسه خواهیم کرد.

البته در نظر داشته باشید که این مقایسه فقط روی کاغذ است؛ به زودی این دو گوشی را در دنیای واقعی با یکدیگر مقایسه خواهیم کرد.

مقایسه گلکسی زد فلیپ ۳ با زد فلیپ 5G در طراحی و رنگ

یکی از کلیدی‌ترین تفاوت‌های زد فلیپ ۳ با نسل قبلی، طراحی ضد آب آن است. سامسونگ موفق شده گوشی تاشو خودش را به لطف گواهی ضد آب IPX8 در برابر نفوذ مایعات مقاوم کند؛ در حالی که نسل گذشته فاقد چنین مشخصه‌ای بود.

مقایسه گلکسی زد فلیپ ۳ با زد فلیپ 5G سامسونگ

نه تنها این، بلکه زد فلیپ ۳ به لطف یک فریم آلومینیومی جدید به نام Armor استحکام بیشتری پیدا کرده و از یک لایه گوریلا گلس ویکتوس روی قاب پشتی برای محافظت از دستگاه در برابر خط و خش استفاده شده است.

اما علاوه بر استقامت بیشتر و مقاومت در برابر آب، زد فلیپ ۳ در رنگ‌بندی نیز متنوع‌تر از زد فلیپ 5G ظاهر شده است. نسل قبلی در دو رنگ برنزی و مشکی عرضه می‌شد. حالا نسخه جدید در رنگ‌های متنوع کرم، سبز، بنفش کم‌رنگ، مشکی، خاکستری و صورتی به فروش خواهد رسید.

مقایسه گلکسی زد فلیپ ۳ با زد فلیپ 5G سامسونگ

تفاوت مهم دیگر بین این دو نسل گوشی تاشو در نمایشگر کوچک روی قاب پشتی آن‌ها است. مدل Z Flip 5G به یک نمایشگر کوچک ۱.۱ اینچی ثانویه مجهز شده که برای بررسی نوتیفیکیشن‌ها یا دیدن ساعت مناسب است. اما سامسونگ روی این بخش از گوشی تاشو خود نیز کار کرده و حالا اندازه این نمایشگر در مدل Z Flip 3 به ۱.۹ اینچ افزایش پیدا کرده است. تفاوت بین این دو نمایشگر فاحش نیست، اما بزرگ‌تر شدن آن باعث مفیدتر شدن آن در نسل جدید شده است.

مدل Z Flip 5G در طراحی، اندازه، ابعاد، دوربین و حتی حاشیه‌های دور نمایشگر خود شبیه به نسخه 4G این گوشی بود. تنها در رنگ‌بندی متفاوت هستند.

مقایسه گلکسی زد فلیپ ۳ با زد فلیپ 5G سامسونگ

اما ابعاد مدل زد فلیپ ۳ در حالت تا شده برابر با ۷۲.۲ در ۸۶.۴ در ۱۷.۱ میلی‌متر و در حالت تا نشده برابر با ۷۲.۲ در ۱۶۶ در ۶.۹ میلی‌متر است، در حالی که نسل قبلی در حالت تا شده ابعادی برابر با ۷۳.۶ در ۸۷.۴ در ۱۷.۳ میلی‌متر و در حالت تا نشده ۷۳.۶ در ۱۶۷.۳ در ۷.۲ میلی‌متر داشت. شاید این تفاوت خیلی زیاد نباشد، اما باعث شده حمل و در دست‌گیری گوشی در نسل جدید زد فلیپ آسوده‌تر شود. با این حال وزن هر دو دستگاه ۱۸۳ گرم است.

در بخش صوتی، زد فلیپ قبلی به اسپیکرهای مونو مجهز بود، اما حالا نسل جدید آن به اسپیکرهای استریو تجهیز شده است که می‌تواند تجربه لذت‌بخش‌تری از پخش فایل‌های صوتی و تصویری را به ارمغان بیاورد.

مقایسه نمایشگرها

اندازه نمایشگر اصلی هر دو گوشی ۶.۷ اینچی است. با این حال سامسونگ از نظر مشخصات فنی آن را ارتقا بخشیده است. این نمایشگر اکنون نرخ رفرش انطباق‌پذیر ۱۲۰ هرتزی را ارائه می‌کند که می‌تواند انیمیشن‌ها را سریع و روان به نمایش بگذارد.

مقایسه گلکسی زد فلیپ ۳ با زد فلیپ 5G سامسونگ

رزولوشن هر دو نمایشگر ۲۶۴۰ در ۱۰۸۰ پیکسل است و نسبت ابعاد ۲۲ به ۹ و تراکم پیکسلی 425ppi در آن‌ها مشترک است. این یعنی تصویری که روی هر دو نمایشگر به نمایش در می‌آید زیبا، با جزئیات مناسب و شفاف است. بزرگ‌ترین تفاوت بین این دو، نرخ رفرش ۱۲۰ هرتزی در مدل Z Flip 3 است، در حالی که نسل گذشته نرخ رفرش استاندارد ۶۰ هرتزی را ارائه می‌کرد.

سخت افزار و عملکرد

حالا به بخش عملکرد می‌رسیم. هرچند تراشه اسنپدراگون ۸۶۵ پلاس زیر قاب زد فلیپ 5G همچنان جزو پرچمداران مناسب محسوب می‌شود، اما مدل جدیدتر و کارآمدتر آن از نظر قدرت با نام اسنپدراگون ۸۸۸ در زیر قاب زد فلیپ ۳، وعده عملکرد کلی بهتر را می‌دهد.

مقایسه گلکسی زد فلیپ ۳ با زد فلیپ 5G سامسونگ

به جز پردازنده متفاوت، هر دو گوشی از ظرفیت رم یکسان ۸ گیگابایتی و حافظه سریع  UFS 3.1 استفاده می‌کنند. زد فلیپ در یک نسخه ۲۵۶ گیگابایتی عرضه می‌شد، اما فلیپ ۳ در دو نسخه ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایتی به فروش می‌رسد. هر دو گوشی قطعاً در استفاده‌های مختلفی مثل اجرای بازی‌های سنگین یا مالتی‌تسکینگ عملکرد خوبی خواهند داشت.

دوربین‌ها

در بخش دوربین، هر دو گوشی روی کاغذ شبیه به یکدیگر هستند. زد فلیپ ۵ جی از دوربین دوگانه با حسگر اصلی ۱۲ مگاپیکسلی و حسگر اولترا واید ۱۲ مگاپیکسلی استفاده می‌کند که این دو در زد فلیپ ۳ نیز حضور دارند. گشودگی دیافراگم این دو دوربین نیز در دو گوشی تاشو یکی است. دیافراگم دوربین اصلی f/1.8 و دوربین اولترا واید نیز f/2.2 است. دوربین اصلی هر دو گوشی به لرزشگیر اپتیکال تصویر مجهز است که کیفیت عکس‌برداری بهتر در شرایط نوری تاریک را ارائه می‌کند.

مقایسه گلکسی زد فلیپ ۳ با زد فلیپ 5G سامسونگ

ما انتظار نداریم اختلاف فاحشی بین کیفیت تصویر دوربین این دو گوشی وجود داشته باشد؛ اما به زودی بررسی کاملی از دوربین گلکسی زد فلیپ ۳ را ارائه خواهیم کرد که می‌تواند به تصمیم‌گیری بهتر شما کمک کند.

نمونه تصاویر دوربین گلکسی زد فلیپ ۳

نمونه تصاویر دوربین گلکسی زد فلیپ ۳ سامسونگ

عمر باتری

بار دیگر باید اشاره کنیم که ارتقا سخت افزاری خاصی در نسل جدید دیده نمی‌شود. هر دو گوشی از همان ظرفیت باتری ۳۳۰۰ میلی‌آمپر ساعتی برخوردارند که اطمینان می‌دهد حداقل یک روز کاری سنگین را بدون نیاز به شارژ بتوانید با گوشی خود سر کنید. البته ما انتظار داریم با توجه به پردازنده کارآمدتر در مدل گلکسی زد فلیپ ۳، عمر باتری کمی بهبود پیدا کند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*