سامسونگ گلکسی زد فلیپ ۳

سامسونگ گلکسی زد فلیپ ۳ رسماً رونمایی شد؛ جواهر تاشو کره‌ای

گوشی تاشو سامسونگ گلکسی زد فلیپ ۳ با دو نمایشگر و طراحی زیبا رونمایی شد. مشخصات فنی، امکانات و قیمت Samsung Galaxy Z Flip 3 را در ادامه بخوانید.

رویداد گلکسی آنپکد امروز سامسونگ بیشتر به رونمایی از دو گوشی تاشو جدید این کمپانی معطوف بود. یکی از آن‌ها گوشی گلکسی زد فولد ۳ بود که به صورت مفصل به معرفی آن پرداختیم. در اینجا می‌خواهیم به معرفی گوشی گلکسی زد فلیپ ۳ بپردازیم که از طراحی کلاسیک تاشو برخوردار است.

نمایشگر و طراحی گلکسی زد فلیپ ۳

گوشی گلکسی زد فلیپ ۳ یک گوشی جذاب برای کاربرانی است که به گوشی‌های تاشو کلاسیک علاقه‌مند هستند. در واقع سامسونگ با این سبک طراحی قشر خاصی از جامعه که اغلب آن‌ها به دهه هفتاد یا قبل از آن بازمی‌گردند را هدف قرار داده است. کاربرانی که روزگاری با یک گوشی تاشو مثل موتورولا ریزر و امکانات پیش پا افتاده آن زمان، اوج لذت داشتن یک تلفن همراه را چشیده‌اند.

سامسونگ گلکسی زد فلیپ ۳

نمایشگر تاشو، مهم‌ترین المان گوشی گلکسی زد فلیپ ۳ سامسونگ است که باعث متمایز شدن آن با دیگر گوشی‌های معمولی بازار می‌شود. یک نمایشگر داخلی ۶.۷ اینچی AMOLED روی این گوشی به کار رفته که رزولوشن آن برابر با ۱۰۸۰ در ۲۴۶۰ پیکسل است. این نمایشگر نرخ رفرش ۱۲۰ هرتزی را ارائه می‌کند. این نرخ رفرش بدان معناست که تصاویر متحرک روان‌تر و با سرعت بیشتری روی نمایشگر گوشی به نمایش درمی‌آیند و این می‌تواند بازی کردن با گوشی، تماشای فیلم و وب‌گردی را لذت‌بخش‌تر از گوشی‌هایی با نرخ رفرش پایین‌تر کند.

سامسونگ یک نمایشگر کوچک ۱.۹ اینچی را نیز روی قاب پشتی این گوشی قرار داده تا وقتی آن را تا می‌کنید، بتوانید همچنان از گوشی خود برای کارهایی مثل دیدن ساعت و تاریخ و کنترل پخش موسیقی استفاده کنید. شما همچنین می‌توانید از این نمایشگر به عنوان منظره‌یاب دوربین گوشی خود استفاده کنید و با دوربین‌های اصلی گوشی خود عکس‌های سلفی باکیفی‌تری بگیرید. رزولوشن این نمایشگر نیز ۲۶۰ در ۵۱۲ پیکسل است. ضمن این که هر نمایشگر دو از یک لایه محافظ به نام گوریلا گلس ویکتوس نیز برخوردارند.

سامسونگ گلکسی زد فلیپ ۳

سامسونگ از یک فریم جدید برای این گوشی تاشو استفاده کرده که در استحکام، پیشرفت بسیار خوبی داشته است. گفته می‌شود این مستحکم‌ترین فریم آلومینیومی است که سامسونگ تاکنون از آن در یکی از گوشی‌هایش استفاده کرده است. یک لایه شیشه‌ای فوق باریک روی نمایشگر اصلی این گوشی نیز کشیده شده است که باعث شده استحکام آن ۸۰ درصد بیشتر از گذشته شود. این گوشی همچنین به گواهی IPX8 مجهز شده که به معنای مقاومت آن در برابر آن تا عمق ۱.۵ متری به مدت ۳۰ دقیقه است. سامسونگ می‌گوید این گوشی می‌تواند بیش از ۲۰۰ هزار بار بدون مشکل باز و بسته شود. این یعنی اگر هر روز ۱۰۰ مرتبه این گوشی را باز و بسته کنید، طی ۵ سال آینده می‌توانید انتظار داشته باشید که گوشی شما بدون هیچگونه مشکلی کار کند.

این گوشی از نظر طراحی تغییرات اندکی نسبت به نسل گذشته خودش داشته است. شاید بزرگ‌ترین تغییر آن مربوط به قاب بیرون، جایی است که دوربین‌ّها در آن حضور دارند. سامسونگ تصمیم گرفته این بخش دوربین‌ها را با یک رنگ دیگری از قاب پشتی جدا کند. فرقی نمی‌کند رنگ سبز، صورتی، طلایی یا مشکی این گوشی را انتخاب کنید؛ این بخش در تمام نسخه‌ها مشکی است.

دوربین‌ها

سامسونگ هیچ اصراری برای اضافه کردن یک دوربین جدید به پشت قاب گوشی گلکسی زد فلیپ ۳ نداشته است. به همین خاطر این گوشی نیز مثل نسل گذشته خود به دو دوربین مجهز شده است. هر دو دوربین از حسگر ۱۲ مگاپیکسلی استفاده می‌کنند؛ با این تفاوت که یکی از آن‌ها به لنز عریض f/1.8 و دیگری به لنز فوق عریض f/2.2 مجهز است. پس خبری از یک لنز تله فوتو در این گوشی نیست. دوربین اصلی این گوشی از لرزشگیر اپتیکال نیز بهره می‌برد.

سامسونگ گلکسی زد فلیپ ۳

اما در بالای قاب جلویی جایی که نمایشگر حضور دارد، حفره‌ای ایجاد شده که در آن یک دوربین سلفی ۱۰ مگاپیکسلی قرار دارد. بنابراین برخلاف مدل گلکسی زد فولد ۳، خبری از دوربین زیر نمایشگر در مدل زد فلیپ نیست.

مشخصات فنی

در قلب تپنده گوشی Galaxy Z Flip 3 سامسونگ، تراشه نام آشنای به نام اسنپدراگون ۸۸۸ حضور دارد. ۸ گیگابایت رم این تراشه را همراهی می‌کند و یک حافظه ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایتی ارتقا ناپذیر از نوع پرسرعت UFS 3.1 نیز در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. این مشخصات فنی تضمین می‌کنند که گوشی تاشو جدید سامسونگ می‌تواند از پس تمام نیازهای کاربران، از گیمینگ گرفته تا ویرایش ویدیو برآید.

سامسونگ گلکسی زد فلیپ ۳

اسلات سیم کارت این گوشی از دو سیم کارت پشتیبانی می‌کند که یکی از آن‌ها nanoSIM و دیگری eSIM است. ابعاد این گوشی برابر با ۱۶۶ در ۷۲.۲ در ۶.۹ میلی‌متر و وزن آن هم ۱۸۳ گرم است. ضمن این که گوشی تاشو جدید سامسونگ انرژی خودش را توسط یک باتری ۳۳۰۰ میلی‌آمپر ساعتی تأمین می‌کند.

قیمت سامسونگ گلکسی زد فلیپ ۳

قیمت گوشی تاشو زد فلیپ ۳ بسیار پایین‌تر از زد فولد ۳ است. این به خاطر مکانیزمی است که برای تا کردن این گوشی‌ها از وسط استفاده شده و نمایشگر ثانویه بسیار کوچک‌تری است که روی زد فلیپ ۳ دیده می‌شود. سامسونگ می‌خواهد این گوشی را با قیمت ۱۱۰۰ یورو به بازارهای جهانی عرضه کند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*