آیفون تاشو جایگزین آیفون ۱۳ مینی می‌شود

در آینده یک آیفون تاشو جایگزین آیفون ۱۳ مینی می‌شود

اپل در فروش آیفون ۱۲ مینی بسیار ناموفق عمل کرده و همین باعث شده تصور کنیم این شرکت با عرضه یک آیفون تاشو به رقابت با سامسونگ بپردازد.

آیفون ۱۲ مینی یک گوشی ایده‌آل برای کاربرانی است که به دنبال یک گوشی جمع و جور ولی در عین حال توانمند هستند. اپل محصولی را طراحی کرده که از نظر طراحی کوچک‌تر از iPhone SE نسل دو است، اما از یک باتری بزرگ‌تر برخوردار است، از همان تراشه Apple A14 سری آیفون ۱۲ قدرت می‌گیرد و حتی از همان دوربین دوگانه در مدل بزرگ‌تر خود یعنی آیفون ۱۲ معمولی بهره می برد.

متأسفانه هر چقدر هم که این گوشی جذاب به نظر می‌رسد، اما استراتژی تأثیرگذاری نبود. آیفون ۱۲ مینی کم‌ترین فروش را در بین چهار عضو این خانواده به خود اختصاص داده است. این گوشی تنها ۵ درصد فروش آیفون‌ها در سه ماهه منتهی به ماه ژوئن را شامل می‌شود، در حالی که آیفون ۱۱ سال گذشته ۲۳ درصد فروش آیفون‌ها را در اختیار دارد.

بیشتر بخوانید:

احتمال توقف تولید آیفون ۱۲ مینی ؛ آیا پایان این گوشی کوچک نزدیک است؟

اکنون شایعاتی در خصوص این که فقط یک مدل دیگر از آیفون مینی عرضه خواهد شد، به گوش می‌رسد. این یعنی آیفون ۱۳ مینی آخرین آیفون از سری مینی خواهد بود و پس از آن به طور کلی باید با این خانواده خداحافظی کنیم. اما آنچه که جالب توجه است، درسی خواهد بود که اپل از فروش کم گوشی مینی خود می‌آموزد:

  • آیا گوشی‌های توانمند جمع و جور خواهان زیادی ندارند؟
  • یا یکی از ویژگی‌های آیفون ۱۲ مینی مثل عمر باتری در حد متوسط باعث شد مردم آن را نخرند؟
  • یا شاید هم قیمت این گوشی بیش از حد زیاد بوده است؟

آیا تقاضای کافی برای گوشی‌های فوق کوچک وجود دارد؟

نظرسنجی که وب‌سایت PhoneArena بین نزدیک به ۶ هزار کاربر یوتیوبی انجام داده، نشان می‌دهد که همچنان علاقه به گوشی‌های جمع و جور وجود دارد؟ ۴۸ درصد رأی دهندگان استفاده از دستگاهی با اندازه نمایشگر کوچک‌تر از ۶.۲ اینچ را ترجیح می دهند. اما گوشی آیفون ۱۲ مینی که در بین گوشی‌هایی با نمایشگر کوچک‌تر از ۵.۹ اینچ قرار دارد، تنها ۱۷ درصد آمار را به خودش اختصاص داده است که نشان می دهد به اندازه گوشی‌های ۶.۱ تا ۶.۲ اینچی محبوب نبوده است.

آیفون تاشو جایگزین آیفون ۱۳ مینی می‌شود

قطعاً این نظرسنجی چند هزار نفری نمی‌تواند آمار تعیین کننده‌ای باشد، اما می‌تواند تا حدودی میزان علاقه‌مندی مردم نسبت به گوشی آیفون ۱۲ مینی اپل را نشان دهد. نکته مهم اینجاست که مردم به گوشی‌های جمع و جور علاقه دارند، اما گوشی های فوق جمع و جور چندان محبوب نیستند.

موضوع دیگری که باعث شده مدل Mini فروش چندان دل‌انگیزی نداشته باشد، می‌تواند یکی از ویژگی‌های مهم آن باشد. بسیاری از کاربران به عمر باتری این گوشی انتقادات فراوانی داشتند و بر این باورند که با استفاده سنگین از گوشی، نمی‌تواند یک روز کامل شارژدهی داشته باشد. امیدواریم اپل حداقل در نسل بعدی آیفون مینی این مشکل را برطرف کند.

اما بدترین عمر باتری در گوشی‌های جدید اپل متعلق به آیفون ۱۲ مینی نیست. این گوشی از یک باتری ۲۲۲۲ میلی‌آمپر ساعتی نیرو می‌گیرد که ۲۲ درصد بزرگ‌تر از باتری ۱۸۲۱ میلی‌آمپر ساعتی زیر قاب آیفون اس ای نسل دو است. با این حال مردم هنوز هم با شور و شوق دومین نسل آیفون SE را خریداری می‌کنند! به همین خاطر است که ما تصور می‌کنیم اندازه کوچک، بزرگ‌ترین دلیل خرید کم این گوشی است. این گوشی از سریع‌ترین پردازنده در بازار موبایل، دوربین دوگانه‌ای که تصاویر باکیفیتی را ثبت می‌کند، یک نمایشگر با کیفیت عالی و حتی اسپیکرهایی توانمند برخوردار است. بنابراین اپل فقط با بهبود عمر باتری در آیفون ۱۳ مینی که پاییز امسال یا سال آینده عرضه می‌شود، می‌تواند بار دیگر شانس خودش را برای افزایش فروش محصولات سری Mini امتحان کند.

باید قبول کنیم که گوشی ۱۲ مینی خیلی کوچک است. بسیاری از کاربرانی که چندین روز از این گوشی استفاده کرده باشند می‌توانند تأیید کنند که این گوشی بیش از اندازه کوچک است و به همین خاطر آیفون ایکس اس ۵.۸ اینچی محبوبیت بیشتری از این گوشی پیدا کرده است.

همه منتظر یک آیفون تاشو هستیم

تمام این موارد باعث شده اپل به فکر کنار زدن سری مینی بیفتد؛ ولی لزوماً این به معنای حذف کردنش نیست. در واقع ممکن است اپل به زودی اعتراف کند که تلاش ناموفقی را برای عرضه یک گوشی جمع و جور به بازار انجام داده و از آن درس خواهد گرفت. ما پیشنهاد می‌کنیم اپل به دنبال چیزی باشد که سامسونگ در حال عرضه آن است. گوشی تاشو گلکسی زد فلیپ ۳، همان چیزی است که می‌تواند جایگزین آیفون ۱۲ مینی شود. یک گوشی کوچک تاشو که نمایشگر بزرگ ۶.۷ اینچی دارد و با قیمت ۱۰۰۰ دلاری وارد بازار خواهد شد.

البته چند ماه دیگر به پاسخ این پرسش خواهیم رسید که آیا گلکسی زد فلیپ موفق می‌شود و مردم به این سبک از گوشی‌های تاشو علاقه پیدا می‌کنند یا خیر. یکی از افشاگران نزدیک به اپل به نام مینگ چی کو در گذشته عنوان کرده بود که اپل یک تبلت تاشو ۸ اینچی را سال ۲۰۲۳ عرضه خواهد کرد. ولی ما ترجیح می‌دهیم آن یک آیفون تاشو باشد!

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*