واردات 30 میلیون دوز واکسن کرونا

رئیسی از قطعی شدن واردات 30 میلیون دوز واکسن کرونا خبر داد

رئیس جمهور با اعلام اینکه برای اختصاص ارز برای واردات واکسن هیچ مشکلی وجود ندارد گفت واردات 30 میلیون دوز واکسن کرونا قطعی شده است.

سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور عنوان کرد برای اختصاص ارز برای واردات واکسن کرونا هیچ مشکلی وجود ندارد و همزمان با تولید واکسن داخلی، واردات واکسن نیز سرعت گرفته است. همچنین امیدواریم با وارداتی که انجام می‌شود طی مدت کوتاهی درصد زیادی از مردم واکسینه شوند.

واردات 30 میلیون دوز واکسن کرونا قطعی شد

رئیس جمهور در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا با تاکید بر افزایش روند واکسیناسیون گفت واردات 30 میلیون دوز واکسن قطعی شده است. همچنین کارشناسان بر این باورند که برای کنترل وضعیت نامطلوب شیوع کرونا در کشور می‌بایست 60 میلیون دوز دیگر واکسن تامین شود.

رئیسی با اعلام این که تدوین و اعلام پروتکل‌های بهداشتی به تنهایی کافی نخواهد بود اعلام کرد می‌بایست برای لزوم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، الزاماتی تدوین و اجرا شود؛ زیرا رعایت پروتکل‌های بهداشتی جزو حقوق اجتماعی عامه مردم محسوب می‌شود و اگر کسی این دستورات را رعایت نکند و باعث بیماری مردم شود، به حقوق آنها تعدی کرده است.

رئیس جمهور در خصوص تامین داروهای ویژه بیماران کرونایی نیز بیان کرد:

پس از بازدیدی که روز پنجشنبه از یکی از داروخانه‌ها داشتیم، مقرر شد داروهای مورد نیاز طی روزهای آینده در گام اول بین ۱۰۰ داروخانه و در گام دوم تا ۳۰۰ داروخانه توزیع شود تا دیگر شاهد تشکیل صف و تجمع در چند داروخانه نباشیم. ضمن این که لازم است نظارت لازم بر روند توزیع در این داروخانه‌ها انجام شود.